تاور ذوب آهن اسفنجی ساخت ایران

عظیم ترین محموله

همچنان در راه کرمان است

 

واکنش روسیه

ژاپن و کره جنوبی

در راه تولید سلاح اتمی

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۰-۱۷ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۰-۱۷ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۰-۱۷ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۰-۱۷ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۰-۱۷ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۰-۱۷ آبان

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک

چهارشنبه ۱۷ آبان


عنوان اول پیک نت ۲۰ آبان

"نتانیاهو" با موج

خون و ویرانی می رود!

نشست اضطراری سازمان همکاری های اسلامی در عربستان تشکیل شد. از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس بشار اسد رئیس جمهور سوریه است که خود همچنان درگیر حضور نظامی امریکا در خاک سوریه است.

شاید اهمیت این اجلاس عمدتا به این دلیل باشد که مهم ترین و تاثیر گذارترین دیپلمات امریکائی تا دیروز در همسایگی عربستان، یعنی قطر بود. ویلیام برنز اکنون رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" است اما، هم جمهویخواهان و هم دمکرات های امریکا می دانند که او یک تئوریسین دارای سابقه ۳۰ ساله دیپلماسی است و معمولا از روی بایدن و وزیر خارجه اش "بلینکن" حرکت و مذاکره می کند. او پس از بی نتیجه ماندن سفر بایدن و دوبار سفر بلینکن به اسرائیل و زیر بار آتش بس نرفتن نتانیاهو، به اسرائیل سفر کرد. او علاوه بر دیدار با دو نهاد امنیتی اسرائیل "شاباک" (نظامی) و "موساد" در جلسه کابینه نظامی نتانیاهو شرکت کرد و پس از آن راهی قطر شد. قطر هم مناسبات نزدیک با حماس دارد، هم یکی از پل های ارتباطی ایران با امریکا و هم دارای مناسبات اقتصادی وسیاسی عمیق با امریکا. در نتیجه می توان نتیجه گرفت که برنز به قطر رفت تا نظرات ایران و حماس را بداند و نظرات خود را هم از طریق قطر به حماس و تهران برساند. همزمان با حضور برنز در قطر، عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی با وزیر خارجه قطر تلفنی صحبت کرد و گفت که ادامه بمباران غزه عملا گسترش جنگ را موجب شده است. اشاره او شاید به شلیک موشک های دوبرد از یمن به طرف اسرائیل و هدف گرفتن پایگاههای نظامی امریکا در سوریه و عراق بود. ورود یمن به جنگ با اسرائیل به هیچ وجه کم اهمیت تر از حضور حزب الله لبنان در جنگ با اسرائیل نیست و حتی مهم تر از آنست. حزب الله دولت نیست، اما یمن یک دولت است. دارای قدرت موشکی و تجربه طولانی جنگی و رساندن سلاح از طریق ایران به آن بسیار آسان تر از رساندن سلاح به لبنان و عراق و سوریه است. این درحالی است که یمن خود نیز در سالهای جنگ با عربستان وامارات متحده، تبدیل به تولید کننده موشک و پهپاد نیز شده است و دارای نیروی هوائی نیز هست. یعنی آن چیزی که حزب الله لبنان ندارد. ضمنا رسیدن هواپیماهای اسرائیل به یمن بسیار دشوار است. اولا باید از روی عربستان و عراق پرواز کند که آن دو کشور چنین اجازه ای را به اسرائیل نخواهند داد و ضمنا ظاهر شدن چند هواپیما برفراز یمن و سرنگونی آن با سامانه های ضد هوائی که از ایران به یمن منتقل شده، یک شکست سنگین نظامی برای ارتش اسرائیل است.

گفته می شود، همراه با برنز، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل "شاباک" نیز همراه او به قطر سفر کرده است.

با این مجموعه اطلاعات، اهمیت اجلاس سران کشورهای اسلامی در عربستان که حاکم قطر نیر در آن شرکت دارد آشکار می شود.

نتانیاهو که سخت نگران موقعیت خود است، از بیم سرنگونی زودهنگام، بمباران بیمارستانی را گسترش داد تا دندان خود را به سران کشورهای اسلامی نشان داده باشد. او نگران سقوط خود است و امریکا بیش از اسرائیل و اروپائی ها، نگران جنبش جهانی علیه اسرائیل و از کف رفتن تمام مظلومیتی که رسانه های غرب از بعد از جنگ دوم جهانی برای اسرائیل ساخته اند. جنبش جهانی علیه اسرائیل قطعا روی نتیجه انتخابات امریکا تاثیر خواهد گذاشت و در اروپا نیز موجب سقوط متحدان نزدیک اسرائیل و امریکا خواهد شد. برنز به خاورمیانه آمده تا راه حلی برای سقوط اسرائیل در افکار عمومی جهان پیدا کند و ضمنا راه حلی برای حفظ متحدان منطقه ای امریکا پیدا کند که همه آنها در برابر جنایات اسرائیل به صف شده اند.

بایدن، در آستانه اجلاس سران اسلامی، سعی کرد حساب خود را از نتانیاهو جدا کند و گفت: از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته ام تا با توقف بشردوستانه و 3 روزه درگیری‌ها در غزه موافقت کند اما پاسخ به این خواست من طول کشیده است. نتانیاهو بجای قبول این درخواست، بمباران بیمارستان شفا در غزه را تشدید کرد.

روزنامه "هاآرتص" درباره بی نتیجه بودن بمباران های غزه نوشت: درگیری در غزه پیچیده‌تر از آن چیزی است که نتانیاهو ترسیم کرده بود.

پس از انتشار این شماره از رونامه "هآارتس" هیلاری کلینتون که دستش زیر سر بایدن است گفت: "زمان رژیم چنج در اسرائیل فرا رسیده است!"

این سخن کلینتون را می توان چراغ سبز به مخالفان نظامی و غیر نظامی نتانیاهو برای گرفتن سکان نخست وزیری از او دانست.

(فیلم مربوط به ساعات اولیه بیمارستان شفا در شمال غزه است. ما امیدواریم فیسبوک پیک نت را بدلیل انتشار این فیلم توقیف نکنند. تمام روزهای گذشته برای ندادن بهانه توقیف فیسبوک پیک نت از انتشار بسیاری از فیلم ها و عکسها خودداری کردیم.)


واقعیات را نمیتوان انکار کرد

درس هائی که از بی اعتنائی

مردم نسبت به غزه باید آموخت


هیلاری کلینتون: وقت "رژیم چنج" دراسرائیل است

دو نخست وزیر سابق اسرائیل

آماده جانشینی نتانیاهو شده اند


امریکا و اسرائیل

دو اشغالگر که حاضر

به ترک فلسطین و سوریه نیستند


سرمقاله ۹۰۴

جنگ غزه، ادامه جنگ اوکراین

درمسیر تغییرتوازن جهانی است!


پیشنهاد مضحک نتانیاهو:

امنیت غزه را پس از

ویرانی تضمین می کنم!


عنوان اول پیک نت ۱۷ آبان

نتانیاهو نه راه پیش دارد و نه راه پس

اسرائیل در تله غزه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۷ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱۷ آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- بازدارندگی اتمی، بیش از پیش برای ایران ضرورت یافته است
- سیاست های 4 دهه گذشته باید دگرگون شود
- چند خبرکوتاه و تفسیر آنها
- بحران اقتصادی در اسرائیل، همزمان با بمباران غزه
- مردم غزه چاره ای جز جنگ با اسرائیل داشتند؟
- پوتین پاسخ میدهد که چه کسانی پشت تراژدی خاورمیانه اند؟
- یادی از لیلی افشار و شمسی عصار
- اسرائیل در جنگ غزه، در چند جبهه شکست خورده
-"کارو" شاعری که خرمن ذوق و استعداد خود را به آتش کشید
- امید غربگرایان ایران، به پیروزی اسرائیل
- اکر گلپایگانی، خواننده حنجره طلائی دهه ۴۰ خاموش شد
---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه (نتانیاهو نه راه پیش دارد و نه راه پس) نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت که روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت