نتانیاهو در محاصره

شکاف و اختلاف

در دولت و حکومت اسرائیل

 

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

در آستانه آزادی اسرای

امریکائی حماس هستیم!

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۳۰-۲۹ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳۰-۲۹ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۳۰-۲۹ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳۰-۲۹ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳۰-۲۹ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۳۰-۲۹ آبان

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک" چهارشنبه ۲۴ آبان

این رادیو را که با زحمت و همت یک گروه ۱۰ نفره تهیه می شود برای حمایت از ما در یوتیوب عضو شوید و آنرا لایک کنید. اگر امکان کمک مالی به ما را به هر دلیل ندارید، به این خواست حداقلی ما عمل کنید!


عنوان اول پیک نت ۳۰ آبان

هوش مصنوعی

رئیسجمهورامریکا میشود!

شاید انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا تبدیل به زلزله ای شود که هنوز نمی توان قدرت تخریب و "ریشتر" آن را حدس زد. شاید ترامپ برای بازگشت خود به کاخ سفید کیسه دوخته باشد اما نشانه هائی وجود دارد که او نیز به همراه بایدن به تاریخ خواهد پیوست. بنابراین باید منتظر ظهور چهره های دیگری برای نجات امریکا از مردابی که در آن گرفتار آمده بود. شاید یکی از چهره ها ایلان ماسک باشد. احتمال ورود ایلان ماسک به انتخابات ریاست جمهوری امریکا از آنجا تقویت شده که ناگهان تلاش برای زمین زدن او در عرصه اقتصادی آغاز شده است و از سوی دیگر، دروازه های مسکو به روی او باز شده است. بی شک سرانجام جنگ اوکراین و غزه و متزلزل شدن زیربنای سازمان پیمان نظامی "ناتو" و متلاشی شدن اتحادیه اروپا و آغاز جدا سری برخی کشورهای اروپائی از امریکا و بحران اقتصادی نقش مهمی در این انتخابات خواهد داشت. محافل عمده اقتصادی امریکا باید بدنبال مرد آهنینی باشند که حریف چنین میدانی است و درعین حال، چهره ای متفاوت از سیاستمداران کنونی امریکا باشد.

آیا ایلان ماسک همان چهره ای خواهد شد که باید حریف میدان آینده انتخابات ریاست جمهوری امریکا باشد؟

سخنگوی کاخ سفید، از هم اکنون و برای برانگیختن محافل قدرتمند یهودی نیویورک ایلان ماسک را متهم به یهود ستیزی کرده و بهانه این یهودی ستیزی را توئیتی از جانب ایلان ماسک ذکر کرده که وی در آن از اسرائیل بدلیل بمباران غزه انتقاد کرده است.

«آندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران، ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و مالک شبکه اجتماعی ایکس را یهود ستیز اعلام کرد.

ماسک در توئیت خود با عنوان «حقیقت واقعی» اسرائیل را به تضعیف تمدن غرب از طریق فشار به فلسطینی ها برای مهاجرت متهم کرد.

ایلان ماسک  بایدن را کسی معرفی کرده که در تله ترامپ گرفتار است و حرکات و سخنان تبلیغاتی ترامپ او را مدیریت می کند.

ایلان ماسک میگوید: اسرائیل با نسل کُشی نمی تواند حماس را نابود کند بلکه با کشتار، حماس های بیشتری خلق خواهد کرد و بطور گسترده نفرت از اسرائیل را بوجود می آورد. اسرائیل اگر تعداد اعضای جدید حماس را بیشتر از اعضایی که کشته شده اند ایجاد کند، در اینصورت در بمباران غزه شکست  خورده است. وقتی فرزند کسی را در غزه می کشید، بر تعداد اعضای حماس را که حاضرند فقط برای کشتن یک اسرائیلی کشته شوند می افزائید.

ایلان ماسک علاوه بر بیان این نظرات درباره اسرائیل که کاملا غافلگیر کننده است و متفاوت با سیاست های کاخ سفید، درباره اروپا نیز می گوید: اروپا ممکن است به دلیل وضعیت مهاجران با یک جنگ داخلی مواجه شود.

همزمان با این موضع گیری های توفانی ایلان ماسک و تلاش برای ضربه اقتصادی- مالیاتی به وی، مسکو او را برای سخنرانی در کنفرانسی در مسکو دعوت کرد.

اسپوتنیک گزارش داد که  کمیته سازماندهی کنفرانس بین المللی AI Journey در مورد هوش مصنوعی که در روسیه برگزار می شود، از ایلان ماسک تاجر آمریکایی برای سخنرانی در این رویداد در مسکو دعوت کرد.

این کنفرانس از ۲۲ تا ۲۴ نوامبر، از روز پنجشنبه در مسکو آغاز به کار می کند. دیگر سخنرانان این کنفرانس از کشورهای هند، چین، برزیل، مالزی، اندونزی، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر دعوت شده اند.


بایدن در سانفرانسیسکو

نتوانست رهبر چین را فریب بدهد

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


این رستوران در شهر قم

از زمین روئیده است!


شکست اتحادیه اروپا و پایان

رویای شکست روسیه در اوکراین

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


پیام های پنهان امریکا به رهبران کشورهای منطقه

خود را برای دوران

پس ازبرکناری نتانیاهوآماده کنید


عنوان اول پیک نت ۲۹ آبان

قدرت نظامی ایران

یک گام دیگربه جلوبرداشت


تهدید اسرائیل از سوی یمن

نه شوخی است و نه تو خالی! 

ارتش یمن پس از شلیک چند موشک دور برُد به طرف اسرائیل که یکی از آنها در بند مهم "ایلات" اسرائیل فروآمد و همچنین شلیک یک پهپاد به طرف ناوگان امریکا که خود را به خلیج عدن و دریای سرخ رسانده، روی گذشته یک کشتی باری اسرائیلی را نیز در در آبهای نزدیک به یمن توقیف کرد.

این کشتی به ظاهر متعلق به ترکیه بوده با پرچم اسرائیل به طرف هند در حرکت بوده است. این کشتی "گلکسی لیدر" نام دارد و ۲۲ خدمه دارد.

یمن پیشتر نیز اعلام کرده بود که در صورت متوقف نشدن بمباران غزه به کشتی های اسرائیلی اجازه عبور از آبهای این کشور را نخواهد داد و این نخستین اقدام عملی آن پس از هشداری بود که قبلا به اسرائیل داده بود.


با شکست ناتو در اوکراین

امریکا دست به دیوانگی

استفاده از سلاح هسته ای می زند؟

راشا تودی- مک گاورن/ ترجمه بهمن دوستدار


پرده برداری ازموشک اتمیدر روسیه

 

روسیه با پیش بینی دیوانگی احتمالی امریکا در استفاده از سلاح اتمی برای دفاع از هژمونی جهانی خود، از هول انگیز ترین موشک اتمی بالستیک بین قاره ای خود با نام مستعار" Satan 2" پرده برداری کرد. این موشک در مرکز موشکی دولتی Makeev روسیه طراحی و توسط کارخانه ماشین سازی کراسنویارسک تولید شده است. هنوز معلوم نیست که این موشکی در کدام  نقطه از خاک روسیه مستقر خواهد شد اما حدس زده می شود این نقطه سیبری و نزدیک قطب شمال خواهد بود که نزدیک ترین نقطه به خاک امریکا و کانادا و فنلاند است که به تازگی عضو ناتو شده و احتمالا موشک های اتمی امریکا در آنجا مستقر خواهد شد.


"زلنسکی" سرسختی می کند

اما اطرافیانش او را تمام شده میدانند


نمایش قدرت اتمی کره شمالی

در پایتخت آن کشور!

 

کره شمالی در پاسخ به مانورهای نظامی- اتمی امریکا و کره جنوبی، دست به یک نمایش نظامی پرقدرت در پیونگ یانگ پایتخت کشور زد و با صدور بیانیه ای اعلام کرد:

کره دمکراتیک "قابلیت های تهاجمی و پاسخ قاطع تر" را توسعه خواهد داد و "اقدامات نظامی بازدارنده راهبردی " را دنبال خواهد کرد. تعهد بازدارندگی ما آهنین باقی مانده است. از جمله قابلیت‌های دفاع هسته‌ای، متعارف و موشکی . ما پیشتر نیز اعلام کرده بودیم که اقدامات امریکا و کره جنوبی "تهدید هسته ای" را تشدید کرده است. کشور ما اکنون به بمب اتمی دست یافته که غیر قابل بازگشت است. در صورتی که حمله دشمن «قریب‌الوقوع» تشخیص داده شود، فرمان اولین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را صادر خواهیم کرد.



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۴ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۴ آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- مهندسی انتخابات مجلس آینده چه ماهیتی خواهد داشت؟
- مردم چگونه می توانند با حکومت آشتی کنند؟
-3 نتیجه ای که اجلاس سران کشورهای اسلامی در عربستان داشت
- اسرائیل اگر غزه را با خاک هم یکسان کند، بازنده است
- چرا سینه ۳ قبر را در پارک زرگنده تهران شکافتند؟
- نگاه انتقادی ۳ تحلیلگر اقتصادی ایران به بحران اجتماعی ایران
- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها
- فریدون توللی، شاعری که نباید نام و یادش فراموش شود
- دو دستآورد کنونی جنگ غزه برای مردم جهان!
- سرنوشت مشترک زلنسکی و نتانیاهو
- ابتکارهای تحسین برانگیز نسل جوان نوازندگان سازهای سنتی ایران
---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذاشته روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 17 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت