قانونگذاران امریکائی بیان کرده اند

نا امیدی های امریکا

از غلبه بر روسیه در اوکراین

 

از بیم خالی شدن انبارهای ذخیره خود

لهستان ارسال سلاح

به کیف را متوقف می کند

(پیک هفته ۱۰۹) ۱ مهر ماه ۱۴۰۲ - ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


اول مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


اول مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


اول مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


اول مهر

منتخب اخبار ورزشی


اول مهر

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

 به روز شد


عنوان اول پیک نت اول مهر

نرمش اخیرامریکا

مانوربرای فریب ایراناست

ابراهیم رئیسی نیز در سالروز تاسیس سازمان ملل، مانند رئیس جمهورهای سابق ایران به نیویورک رفت و درمجمع عمومی سخنرانی کرد. این حضور و سخنرانی همزمان شد با برخی تفاهم ها میان ایران و امریکا بر سر کاهش تحریم ها و بازگرداندن بخشی از پولهای توقیف شده ایران.

سخنرانی رئیسی در مقایسه با سخنرانی روسای سابق جمهوری اسلامی در سازمان ملل، شامل نکاتی بود که برگرفته شده از سیاست راهبردی رهبر جمهوری اسلامی است. این که دولت با این راهبرد موافق است یا مخالف و توان اجرای آن را دارد و یا ندارد و یا این سخنرانی را برای او نوشتند و یا نکاتی را به او یادآور شدند تا در سخنرانی اش بگنجاند یا خیر، موضوع بحث نیست، بویژه که آینده نشان خواهد داد که این هماهنگی های رئیسی با رهبر جمهوری اسلامی موقت و برای عبور از پُل است و یا او نیز اعتقاد به راهبرد نگاه به شرق دارد. آن نکاتی که سخنرانی رئیسی در سازمان ملل را از سخنرانی روسای سابق جمهوری اسلامی جدا کرد و همآهنگ با "نگاه به شرق" بود، این نکات بود:

- غربی ها جهان را جنگل و خود را باغی خرم می بینند. (اشاره همین اظهار نظر توسط بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)

- جهان در حال تغییر و گذار به نظم جدید جهانی است و این مسیر غیر قابل بازگشت است.

- معادله سلطه غرب دیگر جواب نمیدهد.

- در یک کلام پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است.

- مقاومت و بیداری ملت های جهان از همیشه بیشتر شده است.

- شاهد تلاش شعله ور کردن آتش درگیری در جهان هستیم.

- آنان به دنبال بلوک بندی شرق و غرب هستند.

اما، روی دیگر سکه. یعنی درباغ سبز نشان دادن های اخیر امریکا که غربگرایان در ایران را خوشحال کرده و همراهان و همگامان دولت، آن را نتیجه قدرت دیپلماسی دولت و چراغ سبز رهبر می دانند.

این ماجرا، هیچ ربطی به دیپلماسی دولت، مبادله زندانیان دو طرف و گردش به غرب ندارد، بلکه نتیجه مانور و تلاش امریکا برای جلوگیری از نزدیکی بیشتر ایران به روسیه و چین، وارد کردن نفت ایران به بازار جهانی با هدف فلج کردن "اوپک پلاس" و در صورت امکان جدا کردن ایران از جبهه شرق است. پذیرش عضویت ایران در سازمان بریکس، رویدادی نبود که امریکا به این آسانی آن را تحمل کند. تمام ماجرای قفقاز نیز تلاشی است برای جلوگیری از جاده ابریشم و استفاده از ایران بعنوان شاهراه ارتباطی این طرح. برای درک بیشتر آنچه که برداشت ما از نرمش ها و مانورهای اخیر امریکا در ارتباط با ایران است و بویژه؛ واکنش های امریکا و اروپا در ارتباط با سفر وزیر دفاع روسیه به ایران را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

نرمش های مورد اشاره، یک طرح همآهنگ از جانب امریکا و اروپاست و حتی برخی کشورهای اقماری و غیر اروپائی امریکا و غرب نیز همین روش را با همان هدفی که امریکا دارد دنبال کرده اند. هر تصور دیگری غیر از این، از نظر ما خود فریبی است.


گزارش خبرگزاری صدا و سیما

مناقشه آذربایجان و ارمنستان

روی میز مذاکره شایگو و باقری


ورود بشار اسد به چین

 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای یک دیدار رسمی وارد چین شد و از وی استقبال کامل و رسمی بعمل آمد. او که همراه همسرش به چین سفر کرده، با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار و مذاکره کرد اما درباره مسائل مطرح شده در این دیدار جز خبر رسمی چیزی منتشر نشده است. از جمله این که رهبران دو کشور از بر مسیر مشترک و راهبردی چین و سوریه تاکید کردند.


گزارش تاس و ریانووستی

اتحاد قوی و همه جانبه

میان فدراسیون روسیه و ایران

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


دوربُرد ترین

 پهپاد جهان را ایران ساخت

 

همزمان با سفر وزیر دفاع روسیه به ایران، رژه نظامی در تهران و سایر نقاط ایران (بویژه در آبهای جنوب) برگزار شد. این رژه بمناسبت ۳۱ شهریور (آغاز هفته دفاع مقدس) برگزار شد و در آن تازه ترین سلاح های تولیدی ایران به نمایش در آمد. از جمله پهپاد دور برد تولید ایران که گفته می شود در جهان نمونه است. مراسم ۳۱ شهریور امسال، چنان وسیع برگزار شد که نمی تواند بی ارتباط با نشان دادن دندان های تیز نظامی ایران به جمهوری آذربایجان و حتی ترکیه باشد. ارمنستان که رقمی نیست.


سرمقاله راه توده ۸۹۷

باور به اخبار جعلی نباید

ایران را اوکراین دوم کند


در ۳ ماه گذشته

بدهی جهانی امریکا

یکتریلیون دلارافزایش یافت


گفتگو با سعید لیلاز

بانکها و مافیای واردات

همچنان مشغول چپاول اند!


پیش بینی رشد 2.5 تا 2.8 در صد

پوتین پایان دوران احیای

اقتصاد روسیه را اعلام کرد!


راه توده ۸۹۷ منتتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۹۷ (چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نقش اخبار جعلی روی افکار عمومی و تصمیمات حکومت ها و از جمله در ایران دارد. گزارش این شماره نیز بخش دیگری از "رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷" است که دراین بخش خبر ملاقات رهبر و بنیانگذار اخوان المسلمین با هیتلر در کنار بقیه اخبار دو سال آخر حکومت رضا شاه منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

تغییر مسیر اقتصاد ایران در چارچوب بریکس قطعی است،  بریکس خواب غربی ها را پریشان کرده است، شعری از سیاوش کسرائی بمناسبت قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ با عنوان "گل خفته"،  امریکا نقشه جنگ ۱۰ ساله برای اروپا کشیده، آیا انگلیس مکار همیشه امریکا را فریب داده است؟ زمین زیر پای فرانسه در افریقا می لرزد، ارمنستان در انتظار کودتا، نگاهی به دو حادثه ویرانگر و پر تلفات در مراکش و لیبی، خطر بازگشت مکارتیسم به امریکا، مجتمع های نظامی در ایالات متحده در خدمت جنگ اوکراین، نمایان شدن پایان فاجعه جنگ در یمن و

بالاخره مقاله ای تحلیلی درباره دلیل یورش به حزب توده ایران در جمهوری اسلامی به قلم نورالدین کیانوری دبیر اول وقت حزب توده ایران.

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


------------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۲۹ شهریور

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، رویدادهای ایران و جهان را با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران تحلیل و بررسی می کند. این رادیو که هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را برای حمایت از ما در یوتیوب، با انتخاب گزینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید.
در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- بی تفاوتی مردم امریکا نسبت به جنگ نمی تواند ابدی باشد!
- آیا نسل بعد از انقلاب 57 بی هویت شده است؟
- چرا تولید ملی در ایران فلج است؟
- چند خبر این هفته و تفسیر کوتاه آنها
- سه حفره ای که حکومت در هفته گذشته آنها را پرُ کرد
- آیا در ایران دیکتاتوری برقرار است؟
- عاشقانه های زیر پل خواجو
- چند خبر مهم خارجی و تفسیر آنها را می شنوید
- سیاست موازنه، چه منفی و چه مثبت به تاریخ پیوسته!
- زمان از روی سر همه می گذرد،
چنان که از روی سر گوگوش و وثوقی گذشت!
- دامن خانم ها، پیش از انقلاب چگونه پرید بالای زانو؟

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

اخبر ورود وزیر دفاع روسیه به ایران و اعلام انتشار رادیو پیک، در شماره چهارشنبه پر بیننده ترین مطالب بودند که هر کدام روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار بیننده داشتند. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را اعلام احیای اقتصادی روسیه توسط پوتین داشت که روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت