بمباران غزه می تواند

اسرائیل را واردجنگ منطقه‌ای کند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 

علیرغم همه چین گریزیهای رسانه ها

کتاب "رویای چینی"

در ایران به چاپ دوم رسید

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ - ۹ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۷ - ۱۶ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷ - ۱۶ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷ - ۱۶ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۷ - ۱۶ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷ - ۱۶ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۱۷ - ۱۶ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک چهارشنبه ۱۲ مهر


عنوان اول پیک نت ۱۷ مهر

موقعیت اسرائیل و حماس

در صورت قبول آتش بس

در مسکو اعلام شد که دبیرکل اتحادیه عرب، بزودی راهی روسیه می شود تا درباره رویدادهای منطقه با مقامات روسیه رایزنی و مذاکره کند. مسکو، تاکنون بسیار دیپلماتیک با حمله حماس به داخل خاک اسرائیل برخورد کرده و تنها خواهان آتش بس شده است. آتش بس یعنی هر دو طرف در منطقه ای که هستند جنگ را متوقف کرده و وارد گفتگوی مستقیم و یا با میانجی شوند. اگر چنین پیشنهادی عملی شود، حماس در شرایطی آتش بس را قبول خواهد کرد که بخش مهمی از سرزمین های اشغالی را از اسرائیل پس گرفته و در آن استقرار یافته و در حال تحکیم موقعیت خود است. بویژه اکنون که صدها اسیر جنگی، از جمله نظامیان و حتی ژنرال های اسرائیلی را در اختیار دارد و به تجهیزات نظامی سنگین در پادگان های تصرف شده اسرائیل نیز دست یافته است. هنوز آمار دقیق و رسمی از شمار تلفات اسرائیلی ها منتشر نشده اما رقم آن بالای یک هزار کشته و زخمی اعلام شده است. شماره قربانیان حمله هوائی اسرائیل به غزه نیز بالای ۲۵۰ نفر اعلام شده است.

اسرائیل استراتژی ورود زمینی به مناطق فلسطینی را ندارد، زیرا میداند که در جنگ زمینی هم متحمل تلفات خواهد شد و هم احتمال اینکه سلاح های سنگین آن در میدان جنگ بدست فلسطینی ها بیفتد زیاد است.

حماس و جهاد اسلامی و بی شک حزب الله لبنان، علاوه بر سلاح هائی که از ایران دریافت کرده، کارگاه های زیرزمینی ساخت موشک و پهپادی که احداث کرده اند، در جریان جنگ اوکراین نیز موفق شده اند از شبکه قاچاق اوکراینی، تسلیحات مهمی را بدست بیآورند که ناتو و بویژه امریکا و آلمان و فرانسه و انگلستان در اختیار اوکراین قرار داده بودند و اکنون در بازار سیاه فروخته می شود.

فعلا اسرائیل به همان تاکتیک همیشگی بمباران هوائی بسنده کرده که ممکن است این بمباران ها شامل جنوب لبنان نیز بشود زیرا از این منطقه نیز، روز گذشته موشک باران "تل آویو" بعنوان مقابله با بمباران غزه آغاز شد. فیلم های منتشر شده نشان دهنده فرو این موشک ها در نقاط مرکزی شهر تل آویو است.

کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل آمار کشته شدگان اسرائیلی اعم از شهرک نشین و نظامی را تا ۶۰۰ نفر تخمین زده است، که در میان آنها فرمانده تیپ پیاده نظام ارتش اسرائیل نیز به چشم می خورد. در میان اسرای نظامی نیز فرمانده تیپ اسرائیل مستقر در حماس که درعین حال مسئول عملیات پنهان در ایران نیز بوده و با واحدهای اسرائیلی در جمهوری آذربایجان همآهنگی می کرده نیز قرار دارد. این فرمانده در اتاق خوابش دستگیر شد و فورا به غزه انتقال یافت و طبیعی است که فورا از غزه نیز به منطقه ای منتقل شده باشد که مشتاق کسب اطلاعات از او هستند. روز گذشته فیسبوک این عکس و عکس فرار مردم اسرائیل که در فیسبوک پیک نت منتشر کرده بودیم را حذف و به ما اخطار کرد که در صورت ادامه انتشار این نوع عکسها پیک نت را توقیف خواهد کرد. این درحالی است که این عکسها در فضای مجازی منتشر شده بود و ما تنها نقش بازانتشار آن را داشتیم.

از میان کشته شدگان نظامی اسرائیل، ارتش این کشور کشته شدن یکی از  ژنرال های خود را اعلام کرد. او فرمانده یک پادگان نظامی اسرائیلی بود که بدست حماس سقوط کرد. شتاب مردم برای خروج از اسرائیل از طریق فروگاه ها، بویژه فرودگاه مرکزی "بن گوریون" روز گذشته نیز ادامه یافت. این شتاب به گونه ایست که می توان آن را "فرار" ارزیابی کرد. ضمنا وزیر خارجه امریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که شماری امریکائی نیز در جریان حمله حماس به اسرائیل کشته شده اند.


مقدمه ورود به انتخابات نسل مذهبی بعد از انقلاب

اجلاس یا کنگره

دانشجویان عدالتخواه در ایران


خشم و نفرت علیه اسرائیل

یکشبه بوجود نیآمده است! 

خشم و نفرتی که در جریان حمله و ورود فلسطینی ها به سرزمین های اشغال شده فلسطین توسط اسرائیل رسانه ای شد، یکشبه بوجود نیآمد. این خشم و نفرت در خاورمیانه نهادینه است و ربطی به دولت ها و بازیهای سیاسی آنها با اسرائیل ندارد. این یکی از کنسرت های خواننده مردمی لبنان "جولیا پطروس" در سال ۲۰۱۶ است که تاکنون چند بار در پیک نت منتشر شده و اکنون بار دیگر آن را منتشر می کنیم. ساعاتی پس از حمله حماس به اسرائیل فیلم هائی مونتاژ شده درباره تجاوز به زنان اسرائیلی توسط مهاجمین در فضای مجازی منتشر شده که در فیلم های رسمی و خبری هیچکدام وجود ندارد و همگی با هدف جنگ روانی با افکار عمومی ساخته و منتشر شده اند. خشونت وجود داشته اما علیه سربازان و افسران دستگیر شده اسرائیل و آن هم در لحظات و ساعات اولیه اما این خشونت در محل بتدریج تبدیل شد به اجرای فرمان انتقال دستگیر شدگان بعنوان گروگان به داخل غزه. از جمله افسران عالیرتبه اسرائیلی. فیلم هائی وجود دارد که نشان میدهد مهاجمین با زنان و کودکان با مهربانی برخورد کرده اند. جمهوری اسلامی اگر بجای پخش شعاری تبلیغاتی همین کنسرت را پخش می کرد بسیار تاثیر گذارتر بود. نکرد و نمی کند چون خواننده زن است!


اعلام حمایت حزب کمونیست لبنان و جبهه خلق فلسطین

نقشه مناطقی که جهاد

در اسرائیل تصرف کرده است!


"خرسون" در آستانه سقوط

اخبار جنگ اوکراین

که درحاشیه جنگ دراسرائیل قرارگرفته


یک ژنرال بازنشسته اسرائیل

قاسم سلیمانی را می شناختیم

حالا به "حاجی زاده" فکر کنید


 "عماد آبشناس" سردبیر اسپوتنیک فارسی

دشمنان ایران، ضربه را

با کمک خودی ها می زنند!


عنوان اول پیک نت ۱۶ مهر

یادداشت سردبیری

رویاهای اسرائیل

روز گذشته تبدیل به کابوس شد


سایت تحریریه - رضا رضائی خسروی

گزارش دقیق از آرایش جنگی

ناتو و روسیه در اوکراین


رسانه های غرب به روی خود نیآوردند

۲۰۰ فارغ التحصیل افسری

در حمله پهپادی اسرائیل کشته شدند


سرمقاله ۸۹۹

اقتصاد امریکا و اروپا

تحمل ادامه جنگ اوکراین را ندارد



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۱۲ مهر

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- آیا ارمنستان چرخ پنجم ناتو و امریکا علیه روسیه خواهد شد؟

 -اعتراض با تاخیر، به تهدید اتمی ایران توسط نخست وزیر اسرائیل

صدای خسته ای که از بنان به یادگار مانده

- دیدار استالین با خانواده پهلوی در پایان کنفرانس تهران

حجتیه و حجتیه اندیشان در تدارک تصاحب کامل جمهوری اسلامی

زنان، پشت دیوارهای بلند حرمسراها!

توصیه نخست وزیر اسرائیل برای حمله اتمی به ایران

چند خبر ایران و جهان و تفسیر کوتاه آنها

درخواست آلمان از چین برای تعمیر لوله گاز منفجر شده توسط امریکا

کدام سیاست، راه حل بازگشت مهاجرین افغانستان به کشورشان است؟

- زنان و دختران ایران نشان دادند که ماشین جوجه کشی نیستند

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که یادداشت سردبیری درباره حمله حماس به اسرائیل بود، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار و پانصد خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت که روی 13 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد. ضمنا عکس ژنرال دستگیر شده اسرائیلی را فیسبوک حذف و به ما اخطار کرد که در صورت تکرار این نوع عکسها فیسبوک پیک نت را توقیف می کنیم.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت