(پیک هفته ۱۰۹) ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ - ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۳-۴ مرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳-۴ مرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۳-۴ مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳-۴ مرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳-۴ مرداد

منتخب اخبار ورزشی


۳-۴ مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول ۴ مرداد

شکست ناتو در اوکراین

شکست غربگرایان ایران!

ماکرون رئیس جمهور فرانسه خطاب به رهبران چین گفته است "درگیری در اوکراین وسعت جهانی دارد و ما نمی‌توانیم به دولت اوکراین پیشنهاد کنیم شکست را بپذیرد. آنچه در اوکراین برای ما در خطر است بسیار بیشتر از حاکمیت این کشور است. این مساله به ثبات جهان مربوط می‌شود"

سخنان او، عین واقعیت است. چرا که با قبول شکست از سوی ناتو و امریکا در اوکراین، هژمونی امریکا و محور امپریالیستی غرب در هم می شکند. البته، اگر این شکست را اعلام نکنند نیز این هژمونی در هم خواهد شکست، بویژه که چین و سازمان ها و پیمان های نوین بریکس و شانگهای کمر اقتصادی این هژمونی را هدف گرفته اند.

این شکست، غربگرایان ایرانی را هم در موقعیت دشواری قرار خواهد داد و بی اطلاعی شان از جهان و خودباختگی شان نسبت به غرب را بیش از هر زمانی آشکار خواهد کرد و سبد امریکائی که همه تخم مرغ هایشان را در آن گذاشته بودند به زمین خواهد افتاد. روزنامه های غربگرایان ایرانی (از جمله روزنامه شرق که بر خلاف اسمش روزنامه غرب است!) دیگر از خودکشی پوتین و دستگیری او خبر نخواهند داد. فیتیله شور و شعف از به تله افتادن روسیه و جنگی فرسایشی را پائین خواهند کشید که اکنون هم کشیده اند، یا امثال حشمت الله فلاحت پیشه اگر صداقتی داشته باشند شکست نظرات خود را می پذیرند و اعلام می کنند.

غربگرایان ایرانی هم مانند غرب آنچنان سرنوشت خودشان را به اوکراین و زلنسکی گره زدند که دیگر عقب نشینی برایشان بسیار سخت است. روزنامه هایی نظیر جمهوری اسلامی، شرق، اعتماد، دنیای اقتصاد، آفتاب یزد، همدلی، جهان صنعت، مردمسالاری، و یک دو جین وبسایت و خبرگزاری از قبیل انتخاب و خبرانلاین و اکوایران، سحام نیوز، جماران و غیره که در یک سال و نیم گذشته همه کوشش خود را کردند که ایران را به چرخ پنجم درشکه در گل نشسته ناتو و به اوکراین دوم تبدیل کنند دیگر چگونه و با چه رویی می توانند در ایران سر بلند کنند؟ تهاجم هفته های اخیر آنها در داخل ایران، به بهانه یک اظهار نظر نامربوط در باره مالکیت سه جزیره ایرانی خلیج فارس نیز تکرار همان سخنان ماکرون و جزیی از واکنش آمریکا و غرب به باخت در اوکراین بود. روسیه ستیزی لجام گسیخته و چین گریزی نامحدود آنها همسو و همزمان با ورود ناوگان های آمریکایی به منطقه خلیج فارس است و از این نظر آنها پیاده نظام رسانه ای ناوگان آمریکایی شدند.

آن ابعاد جهانی شکست اوکراین که ماکرون از آن سخن می گوید حداقل در ایران به شکل ورشکستگی سیاسی و اخلاقی غربگرایان و احزاب و رسانه های آنها خواهد بود. آنان می خواهند از آمدن ناوگان آمریکا به خلیج فارس در جهت سیاست های روسیه ستیزانه خود استفاده کنند، اما دیر کرده اند، زیرا دیگر کسی از لولوی ناوگان امریکا نمی ترسد. راس حاکمیت هم مگر جنون به سراغش بیاید که از یک متحد نیرومند خود را محروم کند و تسلیم ناوگان کشی امریکا شود. البته این بدان معنا نیست که این و آن صف آرائی ها نمی توانند برای کشور ما خطرناک باشند. می تواند خطرناک باشند از این جهت که غربگرایان داخلی می کوشند متحدان ما یعنی روسیه و چین را از همراهی با ایران دلسرد کنند و به این نتیجه برسانند که ایران ناتو و نازی های اوکراین را ترجیح می دهد. تلاش رسانه ای غربگرایان ایران خالی کردن پشت ایران و فراهم ساختن زمینه تسلیم به امریکاست.


سرمقاله راه توده ۸۹۰

۳ ضلع نظریه آقای ظریف

یعنی جنگ و فروپاشی ایران!


در جمهوری اسلامی

فاجعه ای بنام خبر رسانی

و خبرنویسی در ج. اسلامی


۳ خبر کوتاه

از جبهه های جنگ اوکراین


زیوگانوف:

ضد حمله اوکراین شکست خورده

و توافق با شکست خورده معنا ندارد

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


رادیو هفته

چهارشنبه ۴ مرداد به روز شد

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشت را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گزینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

- آشفته بازار سیاست خارجی در جمهوری اسلامی؛

- اعدام، زندان و فیلترینگ راه حل هیچیک از مشکلات اجتماعی نیست؛

- امریکا در خانه شیشه ای نشسته و سنگ پرتاب می کند؛

- به یاد احمدرضا احمدی که از میان ما رخت بر بست؛

- چند خبر و تفسیر کوتاه و مختصر آنها؛

- آیا امریکا خواهان رابطه متوازن با ایران است؟

- در چشم بر هم زدنی، یکسال از درگذشت "سایه" گذشت؛

- سر مردم را با حجاب و مالکیت سه جزیره گرم کرده اند؛

- "شیدا"، عاشق ترین ترانه سرای ایران؛

- سالگرد شلیک ناو امریکائی به هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ قربانی.


راه توده ۸۹۰ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۸۹۰ (چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره تحلیل سخنرانی ظریف وزیر خارجه دولت روحانی در "خانه اندیشمندان" است. گزارش ویژه این شماره نیز درباره تلاش رضاشاه در سالهای آغاز دهه دوم سلطنت استبدادی اش برای اتحاد با آلمان هیتلری است. در همین دوران اقدامات مثبت اصلاحی و سازندگی نیز ادامه دارد. در همین شماره مطالب دیگری را می خوانید با عناوین زیر:
اردوغان برای روسیه اگر دوست نیست، دشمن هم نیست، امریکا با داعش جنگ ناتمام افغانستان را ادامه میدهد، نقش دالان شمال- جنوب در بازرگانی چین، تلاش غرب برای جدا کردن هند از صف شرق، چشم امید غربگرایان ایران به لشکر کشی امریکا به خلیج فارس، اعدام و فیلترینگ هرگز راه حل نبوده و نیست، جنگ اوکراین ادامه دو جنگ اول و دوم جهانی است، اروپا اسب یدکی درشکه سیاست جهانی امریکاست، بندبازی اردوغان روی طناب رویدادها و بالاخره یک عکس یادگاری با طبری!


برای خنثی کردن حمله نظامی لهستان

ارتش متحد واگنر و بلاروس

در مرز لهستان مستقر شده اند


مقاله پوتین

غلات اوکراین و  روسیه

به افریقا ارسال خواهد شد!


عنوان اول پیک نت ۳ مرداد

شلیک جدید اتاق بازرگانی

به جبهه "نگاه به شرق"!

تهران- سيامك زند


سخنگوی وزارت دفاع:

علیرغم همه تهدیدها

ایران تسلیحات لازم را خواهد خرید!


گزارش تحلیلی "رزاق مامون"

چند جبهه جنگی دیگر

در آینده باز خواهد شد؟


روزنامه سپاه:

به جای گیر دادن به حجاب

فکری برای گرانی ها بکنید!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

چهارشنبه

۴ مرداد

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- آشفته بازار سیاست خارجی در جمهوری اسلام

- اعدام، زندان و فیلترینگ راه حل هیچیک از مشکلات اجتماعی نیست

- امریکا در خانه شیشه ای نشسته و سنگ پرتاب می کند

- به یاد احمد رضا احمدی که از میان ما رخت بر بست

- چند خبر و تفسیر کوتاه و مختصر آنها

- آیا امریکا خواهان رابطه متوازن با ایران است؟

- در چشم بر هم زدنی، یکسال از در گذشته "سایه" گذشت

- سر مردم را با حجاب و مالکیت سه جزیره گرم کرده اند

- "شیدا"، عاشق ترین ترانه سرای ایران

- سالگرد شلیک ناو امریکائی به هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ قربانی

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره گزارش موسسه مطالعات و پژوهش های اتاق بازرگانی بود روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تحلیلی همراه با فیلم دیدار و مذاکره پوتین و رئیس جمهور بلاروس داشت که روی ۵ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت