پوتین و شی جین پینگ

غرب را نا امید کردند!

راشا تودی- نعمت بوستانی

 

جنبش جهانی علیه جنایات اسرائیل درغزه

نتانیاهو جنایت می کند

امریکا و اروپا حمایت!

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۳۱-۳۰ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳۱-۳۰ اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۳۱-۳۰ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳۱-۳۰ اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳۱-۳۰ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۳۱-۳۰ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۳۱ اردیبهشت

نتیجه سقوط هلیکوپتر

حامل رئیسی و عبداللهیان

هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی، عبداللهیان (رئیس جمهور و وزیر خارجه)، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در ۱۲۰ کیلومتری تبریز سقوط کرد که بعید است از جمع سرنشینان هلیکوپتر کسی جان به سلامت برده باشد.

مانند همیشه، انواع خبرها و اظهار نظرهای ضد و نقیض درباره این حادثه در فضای مجازی و از قول مقامات حکومتی و غیر حکومتی منتشر شد که از میان همه این خبرها، بخشی از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی را مستند تشخیص داده و مبنای قضاوت قرار داده ایم. وی در جریان یک سخنرانی، چند ساعت پس از انتشار خبر سقوط هلیکوپتر گفت: "ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید."

حادثه در جریان بازگشت سرنشینان هلیکوپتر به تبریز، در محدوده شهرستان ورزقان و پس از پیمودن ۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشت به تبریز روی داد. منطقه محل سقوط کوهستانی و جنگلی است و طبیعی است که سقوط در چنین منطقه ای حادثه ای منجر به مرگ باشد و به نظر می رسد که رهبر جمهوری اسلامی نیز همین نظر را داشته که از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند و دلواپس نباشند زیرا اختلالی در کار کشور بوجود نخواهد آمد!

ابراهیم رئیسی برای افتتاح یک سد رفته بود و بخشی از هیات که همراه وی با دو هلیکوپتر دیگر به منطقه رفته بودند سالم به تبریز باز گشتند.

طبیعی است که تا لاشه هلیکوپتر پیدا نشود، نمی توان دلیل حادثه را حدس زد و هرگونه گمانه زنی در این ارتباط تا پیدا شدن لاشه هلیکوپتر و بررسی قطعات باقی مانده از آن، صرفا گمانه زنی است.

قطعا رئیسی و عبداللهیان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و دو هدایت کننده هلیکوپتر هر کدام یک و یا دو تلفن همراه در اختیار داشته اند که شاید از روی تلفن های آنها بتوان به جزئیات ماجرا پی برد.

در همین ارتباط، روسیه اعلام آمادگی کرد که حاضر است هم برای جستجوی محل سقوط و یافتن لاشه هلیکوپتر و هم برای یافتن دلیل سقوط به ایران کمک کند.

در صورت قطعی شدن کشته شدن سرنشینان هلیکوپتر، مطابق قانون اساسی تا ۵۰ روز معاون اول رئیس جمهور بصورت شورائی، با کمک روسای دو قوه مقننه و قضائیه وظائف رئیس جمهور را انجام میدهد و در این فاصله یا انتخابات ریاست جمهوری باید برگزار شود و یا فردی با حکم رهبر جمهوری اسلامی وظائف ریاست جمهوری را برعهده می گیرد. درجریان انفجار و ترور نخست وزیری که در آن رجائی و باهنر (رئیس جمهور و نخست وزیر) هر دو کشته شدند نیز تقریبا همینگونه عمل شد و آیت الله مهدوی کنی با اذن آیت الله خمینی بصورت موقت وظائف نخست وزیر را برعهده گرفت تا زمینه انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کند. در جریان برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری نیز همینگونه عمل شد و "رجائی" که نخست وزیر بود تا انتخابات ریاست جمهوری عهده دار موقت وظائف رئیس جمهوری شد. در این مورد هم اذن آیت الله خمینی شرط قبول این وظیفه بود.

گفته می شود، ساعاتی پس از انتشار خبر سقوط هلیکوپتر حامل رئیس جمهور و همراهان، شورای عالی امنیت ملی با حضور رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شد که از مسائل مطرح شده در آن جلسه و تصمیمات گرفته شده اطلاعی منتشر نشده است. این حدس و گمان وجود دارد که دبیر شورای عالی امنیت ملی، یکی از دو مسئولیت وزارت خارجه و یا ریاست جمهوری را بصورت موقت و با اذن رهبر جمهوری اسلامی برعهده بگیرد. در ساعات آینده همه مسائل روشن و قطعی خواهد شد، اما آنچه مسلم است اینست که در جمهوری اسلامی حوادثی مشابه زیاد اتفاق افتاده و نظام توانسته آن را جمع و جور کند. آن توصیه رهبر جمهوری اسلامی به مردم که دلواپس نباشند و اختلالی در اداره کشور بوجود نخواهد آمد متکی به این تجربه است. البته شرایط بسیار بغرنج تر از سالهای پرحادثه رهبری آیت الله خمینی است و پایگاه مردمی حکومت قابل مقایسه با آن دوران نیست.


رئیسی یکی از چهار گزینه بود

در به در، بدنبال

یک رئیس برای مجلس خبرگان


از بیم تکرار قمه کشی در بیمارستانها

پرستاران مجهز به شوکر

اسپری فلفل و باتوم تلسکوپی میشوند


سوخو ۵۷ وارد جنگ اوکرین شد

کمک روسیه به چین

 درساخت سیستم‌موشکی پیشرو


اگر قالیباف رئیس مجلس نشود

شانس چه کسی برای

ریاست مجلس بیشتراست


عنوان اول پیک نت ۳۰ اردیبهشت

۵ فرمان مقابله پلیسی

 با بی حجابی بیرون از خانه


عنوان اول پیک نت ۲۹ اردیبهشت

طرح مشترک چین و روسیه

برای ساختن جهان آینده



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

گزارش خبری عمل جراحی زیبائی در خانه و ناقص شدن دخترانی که می خواستند خوشگل شوند، در تلگرام پیک نت روز گذشته بالای 5 هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده و اشتراک گذاری را عنوان اول پیک نت روز گذشته داشت که تفسیر سخنان نماینده مجلس درباره 5 دلیل برخورد پلیس با بی حجابی بود.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت