سرمقاله 731

دلائل فلج نظام حاکم

 برای مقابله با فاجعه "کرونا"

 

از این عده تنها 130 نفر نجات داده می شوند

روزی 383 نفر در ایران

مبتلا به کرونا می شوند!

(پیک هفته ۱۰۹)  22 اسفند ماه 1398 - 12 مارس 2020

 pyknet100@gmail.com


20-21 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20-21 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20-21 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20-21 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


20-21 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


20-21 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 22 اسفند

مردم منتظر انتشار گزارش

دکتر نمکی و مخالفت رهبراند

بتدریج اسناد مربوط به مداخله رهبر برای جلوگیری از انتشار خبرهای مربوط به گسترش ویروس کرونا در کشور که تا کنون موجب مرگ صدها تن شده از پرده بیرون می افتد. علاوه بر سخنان دکتر نورالدین پیرموذن فوق ‌تخصص ریه و نماینده مجلس ششم که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روزنامه ستاره صبح نیز گزارشی از جلسه فوق العاده مجلس با دکتر نمکی منتشر کرد. دکتر نمکی در این جلسه گفته است : منشا ویروس کرونا در دهه اول بهمن از چین و شیوع آن به واسطه تردد بین قم و چین صورت گرفت. در دهه دوم بهمن وزارت بهداشت مقرراتی پیشنهاد داد تا اجرایی شود" یعنی همان قرنطینه قم به گفته آقای موذن که رهبری با آن مخالفت کرد. البته شخص رهبر ضمن اینکه کرونا را کاذب نامیده بود فراموش نکرد که خود را قرنطینه کند و به گفته یکی از مداحانی که در 26 بهمن یعنی یک هفته پیش از انتخابات به ملاقات وی رفته بودند به آنان اجازه بوسیدن دست رهبر داده نمی شود "زیرا سلامت آقا از همه چیز مهمتر است". (فیلم سخنان سرپرست این مداحان در پیک نت سه روز پیش منتشر شد.( رهبر پس از انتخابات و در سخنرانی چهارم اسفند در درس خارج قم یک بار دیگر ویروس کرونا را مسخره کرد و پخش خبر آن را در روز پنجشنبه توطئه‌‌ای علیه انتخابات تفسیر کرد و عدم شرکت مردم در انتخابات را به گردن آن انداخت.

به این ترتیب نه تنها می توان دلیل غافلگیری و ناتوانی دولت دربرابر گسترش ویروس کرونا را در یافت بلکه می توان یکی از دلایلی را که این روزها روزنامه‌ها و شخصیت‌های به اصطلاح اصولگرا اینچنین هوادار دکتر نمکی شده اند درک کرد. در واقع همه آنان از این ماجرا خبر و بیم دارند که نمکی زیر فشار انتقادها قرار گیرد و دهان خود را بیش از این باز کند و بگوید که رهبر علیرغم آنکه در این عرصه نیز تخصصی نداشت به توصیه متخصصان گوش نکرد و موجب فاجعه شد.


علی مطهری:

چه کسانی و با چه انگیزه هائی

اجازه ندادند قم قرنطینه شود؟


آنها به خانه هایشان باز می گردند!

اینها کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان "ووهان" چین اند که پس از مهار ویروس کرونا، این بیمارستان را به سوی خانه های خود ترک می کنند. بیمارستانی که در عرض 9 روز ساخته شد. چین توانست با سازماندهی دقیق و بموقع و متکی به اعتمادی که مردم آن به دولت و نظام حاکم داشتند کرونا را مهار کند وحالا اروپا برای مقابله با کرونا از چین تقاضای امداد، کمک و اطلاعات درمانی کرده است.


مرور مطبوعات 22 اسفند ایران


راه توده 731 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 731 (پنجشنبه 22 اسفند 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه  توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به  تحلیل بحران سیاسی- حکومتی کرونا دارد. بخش چهارم کودتای نظامی ها در سال 1299 علیه احمد شاه قاجار به رهبری یک طلبه جوان اما با سواد و باهوش بنام سید ضیاء الدین طباطبائی دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:  چه کسانی در این روزهای بحران کرونائی در ایران ناپدید شده اند؟، حکومت فردی همیشه در ایران فاجعه به بار آورده است، همه احتاملات در رویدادهای آینده را با دقت بایددنبال کرد، روسیه بتدریج از سقوط اردوغان استقبال می کند؟، ترکیه بازی را در ادلب باخت، جنگ ادلب فرصتی تازه برای رسیدن مهاجرین ایرانی به اروپا، آغاز جنگ نفتی میان دو غول نفتی مسکو و ریاض، پوتین برسر دو راهی انتخاب راه یلتسین یا لنین و استالین، گرونا گریبان اقتصاد لیبرالیستی جهان راگرفته، تجلیل از نازی ها در اوکرائین، گورباچف رهبری که تاریخ قضاوتی تلخ درباره او می کند و بالاخره انتقادهای چه گوارا در سفر به مسکو که به گوش رهبران اتحاد شوروی نرفت!


منتخب اخبار روزهای گذشته


قربانیان الکل صنعتی در خوزستان

تولید مشروب الکلی

درایران شایدآزاد و آغازشود


عنوان اول پیک نت 21 اسفند
بازرسان سازمان بهداشت جهانی:
ابعاد"کرونا"در ایران فاجعه‌است!


افشاگری دکتر پیرموذن نماینده مجلس ششم

رهبر هنوز حاضر نیست سهم

و نقش خود در شیوع کرونا را بپذیرد!


روزنامه های داخلی نوشتند

تلفات کرونا و فقر مردم

ایران را آماده شورش می کند!


فرمانده قرارگاه سرکوب کرونا:

پزشکان و پرستاران زیر فشار

گسترش کرونا فرسوده شده اند


هدف: ایران فقط یک آقا باید داشته باشد!

دلیل ضد تبلیغ حکومتی

علیه پزشکان ایران در این روزها


به ابتکار وزیر ارتباطات

تلویزیون اینترنتی

به داد مردم خانه نشین رسید!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

دو خبر با 600 خواننده بیشتر و کمتر پر مخاطب ترین مطالب پیک نت روز گذشته روی تلگرام پیک نت بود. نخست عنوان اول «بازرسان سازمان بهداشت جهانی: ابعاد کرونا در ایران فاجعه است" با 15 هزار و 600 خواننده و سپس افشاگری دکتر پیرموذن با عنوان «رهبر هنوز حاضر نیست سهم و نقش خود در شیوع کرونا را بپذیرد» با 15 هزار خواننده. عنوان اول را 14 تن از خوانندگان فیسبوک جدید پیک نت در فیسبوک خود به اشتراک گذاشتند و گزارش دکتر پیرموذن را 25 تن از خوانندگان فیسبوک جدید پیک نت در فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند. شمار خوانندگان این دو مطلب در فیسبوک جدید پیک نت نیز تقریبا با هم برابر بودند و به رقم 2 هزار خواننده نزدیک.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران