سرمقاله 715

با فریب "سقوط حکومت"

انتخابات‌مجلس‌را ازدست‌ندهیم

 

سعید حجاریان

این بار "بزن و در رو" نیست

"بزن و بمان" و تجزیه کن است

(پیک هفته ۱۰۹)  23 آبان ماه  1398 -  14 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


22-21 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-21 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-21 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-21 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-21 آبان

منتخب اخبار ورزشی


22-21 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 23 آبان

اگر اوضاع درک نشود

کلاه سر ملت خواهد رفت!

عده ای تصور کرده اند چون به انتخابات مجلس نزدیک شده ایم، روحانی دهان گشوده تا تنور انتخابات را گرم کند. این غیر سیاسی ترین و گمراه کننده ترین نظری است که در باره رویدادهای جاری در ایران و از جمله در ارتباط با سخنرانی روحانی در یزد و رفسنجان گفته می شود. شاید شماری عادت کرده باشند به بی زحمت پیگیری وقایع و راه یافتن به عمق آنها سخن بگویند و متاثر از فضای حاکم بر معیشت و زیر فشار تبلیغاتی آنها که در کمین بدست گرفتن دوباره سکان ریاست جمهوری هستند نظر بدهند، اما متاسفانه عده ای که خود را اهل سیاست می دانند هم دراین "برکه" شنا می کنند. با صراحت باید گفت "اوضاع به گونه ای دیگر است" و بقول اخوان ثالث در شعر زمستان "فریبت میدهد، بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست...". شاید عده ای براین تصور باشند که کار حکومت تمام است و سقوط قریب الوقوع، بنابراین نان به تنور انتخابات نباید چسباند و مانع سرعت سقوط شد! این دیگر فریب خود در عین خوش خیالی است. نباید اجازه داد بقول پروین اعتصامی "ما را به رخت و چوب شبانی بفریبند!"

 بخوانید و گوش کنید حرف های امام جمعه ها را که هر جمعه مثل یک دسته همآهنگ "کُر" آواز گوشخراش علیه دولت می خوانند. همانها که باعث و بانی روی کار آمدن احمدی نژاد شدند و کودتای 88 را تائید و حمایت کردند و همچنان از ادامه حصر موسوی و کروبی دفاع می کنند. دنبال کنید دهها سایت و روزنامه ای را که پای منبر صدا و سیما علیه هر گامی که دولت در این 6 سال برداشت در دستگاه مخالف نوحه یاس خواندند. با "برجام" در داخل همان کردند که ترامپ از خارج کرد و اکنون هم با گرفتن جلوی پیوستن ایران به "فاتف" قصد قفل کردن سیستم بانکی مملکت را دارند تا بلکه یک شورش علیه روحانی بتوانند ترتیب بدهند. آنها از پشتوانه 25 در صد ثروت و پول غارت شده از مردم و مملکت که دراختیار دارند برخوردارند. مشکل آنها شخص روحانی نیست، مشکل انها فضائی است که او برای افشای دزدی ها، افشای مانور سیاسی مبارزه با فساد با هدف رهبر کردن و یا رئیس جمهور کردن ابراهیم رئیسی، همین اندک فضای سیاسی باز کشور و ...است. خیزی که دولت سایه (مرکب از دار و دسته "جمنا" به رهبری سرتیپ ذوالقدر جانشین سابق فرمانده کل سپاه و نماینده تام الاختیار اطلاعات سپاه در قوه قضائیه، اطلاعات سپاه به رهبری "حسین طائب"، علم الهدا و رئیسی...) در دیماه 96 در مشهد با شعار مرگ بر روحانی برداشتند و ناکام ماندند، می خواهند سازمان یافته تر تکرار کنند. این بار با مجلس آینده و  اعلام عدم کفایت روحانی و تظاهرات سازمان یافته در حمایت از آن. عمیق تر بیاندیشیم به پیشنهاد فرمانده پدافند غیر عامل که میگوید باید به مردم اجازه تظاهرات علیه تنگناهای معیشتی را داد! (عنوان سخنان او در صفحه اول پیک نت همچنان قابل دسترسی است)

نباید اجازه داد از دل فضای تیره و تاری که بر مملکت حاکم است، همانهائی دوباره مجلس و ریاست جمهوری را در دست بگیرند که باعث و بانی فاجعه کنونی در ایران هستند. پایان دوره ریاست جمهوری خاتمی را یکبار دیگر مرور کنید و فضای تیره ای که علیه او در دانشگاه ها بوجود آورده بودند. احمدی نژاد آمد که فضای سیاسی باز کند؟ آمد که جلوی فساد حکومتی را بگیرد؟ آمد که روزنامه ها را آزاد کند؟ احزاب را آزاد کند؟ و ؟؟؟؟ خیر. درست برای اهداف خلاف این بر سر کار آورده شد و با یک کودتا هم بر این مسند حفظ شد. نگاه کنید به احزابی که در دوره او منحله اعلام شدند، روزنامه هائی که بسته شدند، بانکهائی و موسسات اعتباری که باز شدند و پول مردم را بالا کشیدند. مار گزیده، خیلی کم عقل باید باشد که یکبار دیگر انگشت خود را در سوراخ مار کند! انگشت گزیده خود در انتخابات 84 و 88 را به یاد آوریم. بجای تفسیرهایی خوش خیالانه، فشار بیآوریم به حکومت برای انتخاباتی که از دل آن مجلس بهتر از مجلس کنونی در آید.

دو فیلم زیر از سخنان روحانی پس از بازگشت از سفر یزد و رفسنجان را هم نگاه کنید.                                                


ریش قوه قضائیه گیر است!

2 میلیارد دلار را کی خورده

که نمیشود از گلویش بیرون کشید؟


پولهای غارت شده را پشتوانه توطئه کردند

روحانی دهان گشود

خبرگزاری ها جسارت پیدا کردند!


دیماه 96 درمشهد - آبان ماه 98 در یزد

حسام الدین آشنا مشاور ریاست جمهوری، در یک توئیت کوتاه از توطئه و طرحی خبر داد که قرار بوده هنگام سفر روحانی به یزد به اجرا گذاشته شود اما نتوانستند و عقیم ماند. او همانطور که می خوانید اشاره به تظاهرات "مرگ بر روحانی" در دیماه 96 در مشهد کرد که ناگهان تبدیل به تظاهرات در یکصد شهر با شعار علیه نظام تبدیل شد و اگر دیر جنبیده بودند آنچه این روزها در عراق جریان دارد در ایران جریان یافته بود. ظاهرا آن عده ای که با تابلوهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" از صبح زود در میدان میرچخماق یزد (محل سخنرانی روحانی) جاسازی کرده بودند تا مردم را به سبک تظاهرات 96 مشهد تحریک به شعار علیه روحانی کنند، مقدمه ای بوده نظیر مقدمه ای که در 8 دیماه 96 در مشهد با همین سبک و شعار شروع کردند تا با همین شعار مردم را در شهرهای دیگر به خیابان بیآورند، اما خیلی زود تیرشان به سنگ خورد و به سمت خودشان کمانه کرد.


سخنان رئیس جمهور در جلسه هیات دولت

عده ای که سوابقشان نزد من است

برای مردم اشک تمساح می ریزند


سرلشگر سلامی بعد از سرلشگر عزیز جعفری

فتح خیبری که سپاه با ظهور

روح الله زم در ایران کرده!


مرور مطبوعات 22 آبان

هر چه بیشتر پای منبر غش کنند

مداحان پول بیشتری می گیرند


راه توده 715 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 715 (پنجشنبه 23 آبان 98) – منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به مضمون سخنرانی اخیر حسن روحانی رئیس جمهور در سفر به دو شهر یزد و رفسنجان و انتخابات آینده اختصاص دارد. بخش دوم خاطرات محسن رفیقدوست را نیز در این شماره می خوانید که ما به خوانندگان خود توصیه می کنیم این خاطرات را حوصله کرده و بخوانند. در همین شماره نگاهی داریم به زندگی سیاسی و علمی نورالدین کیانوری که 20 سال از در گذشت او گذشت. علاوه براینها، دراین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

بازنگری واقع بینانه تصرف سفارت امریکا در ایران، شعار مردم عراق علیه ایران محصول چه سیاستی است؟، زمینه های آغاز شورشی شبیه عراق در ایران، دو احتمال برای اعتراض های خیابانی کنونی در کشورهای مختلف، چرا توده های مردم در انقلاب 57 با شعارهای مذهبی به میدان آمدند؟، خونین ترین کودتا در پرجمعیت ترین کشور مسلمان،غرش توپ ها در اوکرائین خاموش می شود، امریکا در تدارک یک جزیره مستقل در خاک سوریه، رشد اندیشه های سوسیالیستی در نسل جوان امریکا، رقابت اقتصادی عربستان با ایران مهم تر از جنگ است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


مصاحبه با نعمت احمدی

واکنش‌ فوری قوه‌ قضائیه‌ نشان داد

روحانی در یزد دقیق شلیک کرد!


گفتگو با محمد عطریانفر

اگر مخالفان روحانی کوتاه نیآیند

او صدایش را بلندتر خواهد کرد


عنوان اول پیک نت 22 آبان

درتدارک تظاهرات"خودی"ها
به‌بهانه‌ معیشت،علیه‌روحانی!


گفتگو با معاون وزارت خارجه دولت خاتمی

کم کم آشکار شده که اسرائیل

چقدر در ایران کار نفوذی کرده!


مرور مطبوعات 21 آبان

روحانی و خامنه ای در برخی

مسائل اختلاف دارند، اما تقابل ندارند!


102 سالگی انقلاب اکتبر

سوسیالیسم بزودی

زنگ خانه ها را خواهد زد!

سایت حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی


یادداشت کوتاهی از سعید حجاریان

آنچه بر شاه و سلطنت رفت

در ج.اسلامی تکرارخواهد شد؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

مصاحبه نعمت احمدی (حقوقدان) که در آن گفت "واکنش فوری قوه قضائیه نشان داد روحانی در یزد دقیق شلیک کرد" پر خواننده ترین مطلب پیک نت روی چهارشنبه، روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه اینترنتی بود. این مطلب 12 هزار و 200 خواننده داشت و 10 تن از خوانندگان پیک نت نیز آن را در فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران