بیمارستانها جا ندارند، بهشت زهرا قبر

تهران در آستانه  تعطیل

و قرنطینه یک‌هفتهای‌ مقابله‌با کرونا

 

حمایت دولت افغانستان

از ترکیه درجنگ قره باغ!

کیوان خسروی

(پیک هفته ۱۰۹) 13 مهر ماه 1399  -  4 اکتبر 2020

 pyknet100@gmail.com


13-12 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


13-12 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


13-12 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


13-12 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


13-12 مهر

منتخب اخبار ورزشی


13-12 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

   

عنوان اول پیک نت 13 مهر

نامه هاشمی به خمینی

توصیه تاج زاده به خامنه ای

هاشمی رفسنجانی در دوران پایانی حیات آیت الله خمینی نامه ای شامل 6 پیشنهاد برای آیت الله خمینی نوشت. خود او بارها در صحبت هایش درباره این نامه سخن گفت اما نه متن نامه را فاش کرد و نه با صراحت درباره محتوای هر شش بند آن نامه چیزی گفت. تنها درباره سه بند آن نامه تلویحا گفت که پیشنهادها شامل این موارد بوده است: پایان دادن به جنگ با عراق، خاتمه جنگ تبلیغاتی با امریکا و رفتن به طرف مذاکره با آن و تعیین تکلیف زندانیان سیاسی که اکثریت آنها وابسته به مجاهدین خلق بودند و حکم زندان و یا اعدام هم داشتند اما دستور اجرای حکم صادر نشده بود. شاید یکی دیگر از پیشنهاد ها تعیین تکلیف رهبری و رهبر جانشین بوده است. ظاهرا هاشمی در نامه خود نوشته بوده که بعد از شما (خمینی) هیچکس قادر به تصمیم گیری قطعی درباره این موضوعات نیست.

پس از استخر مرگ شدن هاشمی، بدون فوت وقت، مامورانی از بیت رهبری وارد اتاق کار هاشمی در مجمع مصلحت نظام شدند و تمام اسنادی که در گاوصندوق هاشمی نگهداشته می شود و کلید آن را هاشمی همیشه با خود حمل می کرد با خود بردند. کاری که بدستور شاه درباره سید ضیاء طباطبائی عامل و رابط انگلیسی کودتای 1299 و روی کار آمدن رضا شاه کردند. یعنی بلافاصله پس از آن که نوکر سید ضیاء خبر سکته او را به ساواک اطلاع داد، ماموران درحالیکه هنوز جسد سید ضیا در خانه بود ریختند و تمام اسناد او را بردند!

هدف از این مقدمه، اشاره به توصیه ایست که مصطفی تاج زاده در یک مصاحبه اختصاصی به آیت الله خامنه ای کرده است. او نیز مانند توصیه هاشمی به خمینی، می گوید که رهبر جمهوری اسلامی توان اجرای تغییرات و اصلاحاتی را دارد که اگر چنین نکند، از خود میراثی از هرج و مرج و استبداد نظامی باقی خواهد گذاشت. او می گوید:

آیت‌الله خامنه ای در شرایطی هست که می‌تواند تغییرات مهمی را انجام دهد. هیچ کس بعدا چنین قدرت و موقعیتی را در جمهوری اسلامی نخواهدداشت.

ایشان الان قدرت آن را دارد که دستور بازنگری قانون اساسی را صادر کند تا بعضی اصول آن اصلاح شود. می‌تواند بدون آنکه اعتراض جدی برانگیخته شود، تحولات بزرگی را در ایران رقم زند و اگر خدای نکرده کوتاهی کند، آینده را خوب نمی‌بینم.

نتیجه عدم اصلاحات فوری و عمیق، یا درگیری‌های داخلی است یا حکومت عریان نظامی‌ها. تلاش برای کره شمالی کردن کشور که البته هرگز در ایران تحقق نخواهد یافت، عوارض وحشتناکی خواهد داشت. به دلایلی نقش رهبری استثنائی شده است و با هیچ‌کس قابل مقایسه نیست. امیدوارم که آیت‌الله خامنه‌ای از این موقعیت به نفع ملت و کشور استفاده کند تا آیندگان ایشان را تحسین کنند که چه اصلاحات به ‌موقعی انجام داد و نگذاشت ایران گرفتار هرج و مرج یا استبداد نفس‌گیر نظامیان شود.

وخامت اوضاع موجب شده است که شخص رهبر را خطاب قراردهم. من نگرانم و معتقدم الان جای مجامله و تعارف نیست. همه باید خیلی صریح با رهبر حرف بزنند.  اگر همه با رهبر صریح صحبت کنیم، اثرگذار است. جمهوری اسلامی با همه معایب خود، سیستمی نیست که هرچه ملت بگوید و هر اتفاقی بیافتد، رهبر کار خودش را انجام دهد. در زمان شاه دست کم در دهه 50 هیچ ارتباطی بین حکومت و مردم وجود نداشت تا آنکه اعتراضات آغاز شد. الان رابطه مردم با حکومت آن‌طور نیست ولی اگر به‌هوش نباشیم، آن‌گونه خواهد شد.


پس از 6 ماه و 200 هزار قربانی در امریکا

سنای جمهوریخواه امریکا نیز

به بهانه کرونا دو هفته تعطیل میشود


موج نگرانی از آغاز دوباره اسیدپاشی

سخنان امام جمعه اصفهان

یا از سر بلاهت است و یا ماموریت!


توصیه تحریک آمیز امام جمعه اصفهان

اجازه ندهید زنان هنجار شکن

 در خیابانها و پارکها ظاهر شوند


حدس وگمان ها

کرونا گرفتن مصلحتی ترامپ

و به میدان آمد "مایک پنس"؟


 

عنوان اول پیک نت 12 مهر

شیر یا خط با سکه

 جنگ یا شورش در ایران

 

همزمان با موج جهانی توصیه به دو طرف جنگ قره باغ برای مذاکره

بیانیه شتابزده نمایندگان رهبر

در حمایت از  جمهوری آذربایجان


 

مصاحبه رئیس جمهور قره باغ

یکی از مخاطبان جنگ قره باغ ایران است!

 
 

تجارت و نفت

با تولید داخلی ایران چه کرد!

 

 

تجارت و خصوصی سازی، دو تیغ آن قیچی تیزی هستند که در 30 سال گذشته تولید داخلی گرفتار آن بوده است. این که سهم موتلفه اسلامی و یا خصولتی های وابسته به سپاه در این فاجعه چه نقشی داشته اند و یا مصوبه های مجمع مصلحت نظام بدستور رهبر جمهوری اسلامی پس از تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی چه  سهمی داشته و یا تحریم ها و مافیایی که از دل دور زدن تحریم ها بیرون آمد با تولید داخلی چه کرد و... همه و همه تاثیر خود را در نابودی تولید داخلی، مقابله با هر گونه تشکل کارگری و سرکوب هر اعتراض کارگری داشته اند. آنچه می شنوید گوشه ای از فاجعه از زبان یک تولید کننده است.

 
 

سرمقاله 757

تعیین جانشین رهبری

با کدام احتمالات روبروست؟

 
 

بیداد کرونا در ایران

مداحان و روحانیون

طرفدار مراسم محرم کجا هستند؟

 

حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به 6 هزار خواننده، عنوان اول پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده را روی تلگرام این روزنت داشت. در فیسبوک بیشترین خواننده را اظهارات تحریک آمیز و خطر آغاز موج اسید پاشی به زنان توسط امام جمعه اصفهان داشت. این مطلب روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران