سرمقاله راه توده
دو نتیجه از کودتای 22 خرداد
 که در تاریخ ایران ثبت می شود

 

مصاحبه 1382 رجب صفراف که دوباره باید آن را خواند
امریکا ریش و سبیل کدام
فرماندهان سپاه را چرب کرده؟

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

3  اسفند

1388

22 فوریه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

یونان شاید اولین قربانی باشد
دلار و یورو
این دوقلو،باهم سقوط می کنند
بورس بازان بزرگ جهانی با پیش بینی سقوط دلار و یورو،
 بسرعت ثروت خود را تبدیل به طلا می کنند.

کردیت سوئیس ” ، بانک بزرگ سوئیسی، برای دور نگه داشتن مشتریان خود از خطر، فهرستی از کشورهائی که با خطر ورشکستگی مواجه هستند را در اختیار آنها قرار داده است. در این فهرست ایسلند در مقام نخست  و پس از آن به ترتیب کشورهای یونان، مجارستان، پرتقال، و اسپانیا قرار دارند. کشور های بعد عبارتند از ایرلند، اوکرائین، رومانی، لتونی (لتلاند) و لیتوانی. این خبرها نشان ازبی اعتمادی به  یورواست.


استخاره علی خامنه ای
برای کناره گیری از رهبری

سه یا چهار روز بعد از 22 بهمن رهبر با تعدادی از فرمانده سپاه جلسه بررسی راهپیمائی این روز را داشته است. ایشان دراین جلسه بغض آلوده می گوید: خسته شده ام، فشار خیلی زیاد است، چند بار استخار کردم که رهبری را رها کنم.

من از نتیجه جلسه اطلاعی ندارم، اما آنچه که برایتان نوشتم صحت دارد و تائید شده و بیش از این هم اطلاع ندارم. (پیک نت: ما صرفا بدلیل اعتماد به منبع ارسال خبر آن را بصورت یک پیام منتشر می کنیم و هیچ نظری در تائید و یا تکذیب آن نداریم و هیچ تفسیری نیز بر آن اضافه نکردیم.)


قاضی محمد مقیسه
رئیس شعبه 28 دادگاه کودتا
همان حاج ناصر دهه 60 دراوین است

خبرهای تائید نشده العربیه از تهران
طرح 3 مرحله ای حاکمیت
برای
عبورجمهوری اسلامی ازبحران

سایت خبری العربیه، به نقل از منابع خبری خود مدعی شد که مقامات جمهوری اسلامی با هدف بازگرداندن آرامش به کشور و عبور از بحران یک برنامه چند مرحله ای تهیه کرده اند.

گویا بموجب این برنامه زندانیان سیاسی پس از انتخابات بتدریج تا نوروز آزاد خواهند شد اما حق ادامه فعالیت سیاسی نخواهند داشت. بازگشت واحدهای سپاه پاسدارن به پادگان ها و خاتمه یافتن حالت فوق العاده درکشور نیز بخش دیگری از این برنامه است. همین منابع به العربیه گفته اند که آزادی حدود 50 تن زندانیان سیاسی در هفته گذشته بخشی از طرح سه مرحله ای مورد اشاره است.

این منابع مدعی شده اند که فرماندهان سپاه، احمدی نژاد را مسئول بحران بوجود آمده در کشور می دانند و معتقدند که وی عامل بحران است. العربیه همچنین مدعی دیدار مشترک موسوی، کروبی، محتشمی پور و چند تن از رهبران بازداشت نشده اصلاح طلبان در خانه مهدی کروبی شده است. دیداری که گویا در آن بر سر استراتژی مرحله جدید جنبش اعتراضی توافق حاصل شده است. این درحالی است که این خبر تاکنون از سوی هیچ منبع دیگری تائید نشده است.


ترور ناتمام پیام فضلی نژاد
آخرین بازی، با یک قربانی امنیتی

نشانه هائی از توافق های تازه
کمیسیون ملی انتخابات شورای نگهبان راخلع یدمی کند

دفع خطر خارجی
راه حل سیاسی دارد نه نظامی!

حجت را این اتوبوس ها بر همگان تمام کردند!

معنای این صف طویل اتوبوس هائی که مردم را از شهرها و روستاهای اطراف تهران روز 22 بهمن به تهران آوردند تا میدان آزادی را پر کنند، "حماسه" و "حجت" است؟

رهبر و امام جمعه ها همه نوع ادعائی می توانند بکنند. سیمای جمهوری اسلامی هم می تواند از حضور حماسی 50 میلیونی در 22 بهمن لاف بزند، منتقدان سبز هم می توانند بگویند بخشی از آن جمعیت سبز خاموش بود. همه اینها مصرف داخلی و حکومتی دارد، اما آن که از خارج 22 بهمن تهران را با عکس برداری فضائی رصد کرده و از صف اتوبوس ها این عکس های واضح را گرفته، در ارزیابی از موقعیت سقوط کرده مشروعیت دولت و حاکمیت، تفسیر و نتیجه گیری خود را دارد و بموجب آن عمل می کند، نه بموجب ادعاهای علی خامنه ای و یا فرماندهان سپاه و یا امام جمعه کم عقلی مثل احمد خاتمی.


سخنان روز گذشته هاشمی رفسنجانی
از تفرقه پرهیز کنید
اجماع جهانی علیه ایران درجریان است

مصاحبه یک روزنامه آلمانی با عبدالکریم سروش
مشکل اصلی کشور فعالیت اقتصادی سپاه است!

روزنامه آلمانی و چپ گرای یونگه ولت
هیزم خشکی که آژانس اتمی در تنور حمله به ایران انداخت
ترجمه رضا نافعی


مصاحبه با دبیراسبق شورای عالی امنیت ملی
نباید بگذاریم ایران را وارد گرداب خطرناک کنند

آنها برای هر نوع جنایتی آموزش دیده اند
واحد لباس شخصی ها تحت امر قرارگاه ثارالله است

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی
عبور موقت راه حل بحران کشور نیست!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


حداد عادل
هرچی بلد باشه
سخنرانی بلد نیست

یادم هست وقتی در بیرجند مشغول گذراندن دوره مقدس آشخوری بودم بعد از یک هفته زندگی در شرایط سخت، یعنی اردوگاه وحشت آباد در حومه بیرجند، مسافتی طولانی را پیمودیم تا به پادگان برگردم. مسافتی  مثل تهرانپارس تا  کرج ! تازه آنهم با کوله پشتی و اسلحه! حسابی خسته شده بودم و وقتی به آسایشگاه رسیدم بدون اینکه حتی پوتین از پا در بیاریم مثل جنازه ولو شدیم رو تخت ! بیهوش بیهوش!

در عالم خواب دیدم فرماندمان آمده آسایشگاه و با داد و فریاد می گوید به خط شویم! گفتند آقای حداد عادل رئیس مجلس آمده در مسجد بیرجند برای سخنرانی ولی 4 تا نفر بیشتر نرفته اند مسجد. سرباز بفرستید!

به خط شدیم و حرکت کردیم. سواربر اتوبوس به مسجد رسیدیم. من به خاطر اعتقادات مذهبی که داشتم  رفتم وضو گرفتم و وارد مسجد شدم اما خیلی از سربازا نه تنها وضو نگرفتن بلکه وقتی شیر تو شیر شد با پوتین رفتن داخل مسجد و نشستند!

آقای حداد با ورود ما و پر شدن مسجد نفس راحتی کشید.  حتی فرماندهان هم با لباس شخصی آمده بودند. یادم است یک سرباز که دیرتر وارد مسجد شده بود به فرمانده اش احترام گذاشت و درعوض یک سیلی از فرمانده  خورد. فرمانده گفت: من لباس شخصی پوشیدم کسی نفهمه نظامی هستم اونوقت جلو همه داری به من احترام میزاری؟

خیلی دوست داشتم به سخنان آقای حداد گوش بدهم چون وقت گذاشته بود و این همه راه آمده بود که در بیرجند سخنرانی کند! اما هر چقدر سعی کردم زورم به پلکهایم که انگار وزنه 50 کیلویی به آنها آویزون کرده بودند نرسید! و مثل بقیه سربازها خوابم برد. دیگه چیزی نفهمیدم تا اینکه از خواب بیدارم کردند و متوجه شدم سخنرانی تمام شده!


وحشت زده ام

به عنوان یک ایرانی از آینده ی نا معلوم کشورم وحشت زده ام. با تحلیل وضعیت حاکم بیشتر به یقین می رسم که آینده ای خونین درانتظار ما بی پناهان می باشد.جامعه امروز ما به هر چه شبیه است الا یک جامعه حتی جهان عقب مانده.امروز جهل و نادانی ما را به برادر کشی رسانده .ظلمی که جاهلان امروز بر مردم روا می دارند از ظلم دختر کشی در دوران جاهیلیت عرب بسی بالاتر است. مردم و حاکمیت و بالعکس نسبت به هم بی اعتماد و بدبین هستند.ماهیت حاکمیت و رفتارها و عملکردها و تبلیغاتش سراسر متضاد است. تهدیدهای جهانی هم روز به روز بیشتر میشود.

یک وطن پرست 25 ساله


اقامتگاه مخفی

سلام پیک نت- در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سید خندان،  قبل از پارک اندیشه در کوچه شهید محبی، در سالهای اخیر دو ساختمان بلند ساخته اند. یکی از آنها متعلق به سپاه است و تابلویی دارد با عنوان "خوابگاه وزارت صنایع".

این تابلوی صوری است و در واقع این مکان در اختیار سپاه قدس است و از آن برای اقامت کوتاه مدت فرماندهان واحدهای خارج از ایران قدس که برای همآهنگی به تهران می آیند و بر می گردند استفاده می شود. اغلب این مهمانان عرب اند و با اتومبیل های شیشه سیاه به این محل آورده شده و برده می شوند.

لطفا اسم و آدرس ای میل محفوظ بماند


بانک سرمایه
ورشکست شده؟

سلام- من کارمند دانشگاه پیام نور هستم و در سازمان مرکزی تهران مشغول خدمت می باشم. یکسال است که از قبل از انتخابات به طرق مختلف به همه کارمندان پول تزریق می کردند و از چندین بانک علاوه بر کمک های مالی که بلاعوض انجام می شد، وامهای 7 و 8 میلیون تومانی به هر نفر میدادند. تا آنجا که من میدانم در بانک انصار، بانک سرمایه و بانک صادرات و بانک ملت همه در نوبت وام بودند. البته انصار و سرمایه به دلیل پایین بودن بهره به هر نفر فقط یک وام میدهند. البته روسا از همه گرفته اند.

می خواهم بگویم بعد از خبر ورشکستگی بانک ملت و ملی که شما اعلام کردید، شاهد بودم که بانک سرمایه هم از دادن وام به کارکنان دانشگاه خود داری کرده و حدود 300 نفر باقی مانده را بدون هیچ جوابی معطل نگه داشته است. میخواستم بدانم بانک سرمایه هم ورشکست شده و یا از ترس ورشکستگی این کار را کرده است.

بانک سرمایه از 300 نفر از ما سفته هم گرفته ولی علیرغم گذشت 2 ماه از نوبت دریافت وام هیچ پولی به هیچکس نداده است.

پیک نت: امیدواریم کسانی که از وضع این بانک خبر دارند، پاسخ سئوال این خواننده را به ما برسانند.


رهبر راضی، سپاه راضی
گور پدر مردم ناراضی!

بنده میدانم که در سپاه و بسیج از راهپیمایی 22 بهمن خیلی ابراز خوشحالی و راضایت می شود و نماینده آقای خامنه ای در تیپ... در دیدار با ... خیلی بابت 22 بهمن اظهار رضایت کرده و گفته است «چشم فتنه کور شد و دیگر شاهد تظاهرات خیابانی  نخواهیم بود. این غائله با تمام مشکلاتش و ضررهایی که به نظام وارد آورد به حمدالله جمع شد.»


پلاک اتوبوس ها
خبر از عمق
بی پناهی حکومت
در تهران داد

با سلام و خسته نباشید- بالاخره اینترنت راه داد تا این مشاهدات خودم را برای شما بنویسم: 22 بهمن روز عجیبی بود و راهپیمایی عجیب تر. از ساعت 8 صبح صدای هلیکوپتر می آمد. پلاک های اتوبوس هایی که در کوچه پس کوچه های اطراف میدان آزادی پارک شده بود را نگاه می کردم. همه شهرستانی بودند. دلم برای اینهمه مردمی که از شهرستانها آورده بودند می سوخت .

لباس های نو با قیافه های محلی که با یک ذوقی به مراسم نگاه می کردند. چهره های حق به جانب لباس شخصی ها و معصومیت چهره های بسیجی های 16 تا 18 ساله. اما از همه اینها که بگذرم یک چیز پر افتخار برای من این بود که متر به متر خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف خیابان آزادی پر بود از مأمورین مسلح به کلاه خود و باطوم و گاز و ...تفنگ. راستش را بخواهید از همه مهم تر خواب خوشی است که از چشمان آقایان گرفته شده است .بچه های سبز همه جا بودند. به هم لبخند میزدیم. بعد از ظهر و شب هم درگیریهای پراکنده وجود داشت ولی ابهت خاموش بزرگترین ارزش راهپیمایی روز 22 بهمن سال 88 بود . ترس و به تبع آن ضعف خودش را حکومت بصورت آشکار به نمایش گذاشت. مهم این است که دایره انسان های آگاه آنچنان بزرگ شده که حکومت ناچار است هزینه های سنگینی بابت آن پرداخت کند .

مهم آن سرازیری است که شروع شده چه با چشمان باز، چه بسته .

نام ای میل را عوض کرده ام و گرنه قبلا برای شما به اسم حقیقی ای میل زده بودم.


من، میان
بسیجی ها بودم

شیراز- روز 22 بهمن من حدود ساعت 9:10 سوار اتوبوس شدم تا به راهپیمایی بروم. تقریبا تمام مسافران بسیجی بودند که به راهپیمایی می بردندشان. پس از پیاده شدن از اتوبوس از آنها دور شدم تا به من شک نکنند. تمام راه های منتهی به محل راهپیمایی را با اتوبوس بسته بودند. همه جا مامور بود. حدود ساعت 9:35 به فلکه ستاد رسیدم. از این طرف و آن طرف مثل مور و ملخ دسته دسته می آمدند. نکته قابل توجه مردمی بودند که مثل من قاطی جمعیت نمیشدند و فقط ایستاده بودند. خیلی ها معلوم بود مجبور بودند بیایند. پوستر داشتند اما داخل جمع نمی رفتند و شعار نمی دادند. دو- سه تا ماشین آتشنشانی آنجا بود. ماشین های پلیس برای انتقال دستگیر شدگان جلوی چشم همه بود تا کسی صدایش در نیاید.هلیکوپتر نظامی هم در آسمان گشت میزد. این همه نیرو ریخته بودند آنجا و عده ای که آورده شده بودند در امنیت کامل شعار بدهند. همه جمعیتشان فقط فاصله چهار راه پارامونت و فلکه ستاد را پر کرد. این مسیر فقط یک خیابان است که موشیر فاطمی نام دارد و خیابانی با عرض متوسط و نه چندان طولانی. شنیدم ارم هم درگیری بوده، اما خودم آنجا نرفتم.


دوباره رسیدیم
همانجا که بودیم!

درود بر دوستان- شاه خود کامه بود، برای اینکه قانون اساسی را زیر پا می گذاشت. علی خامنه ای ای زور گوست برای اینکه این زور را قانون اساسی به او داده است. 

خواستیم شاه را برداریم و قانون اساسی را از چنگش در آوریم و نجات بدهیم، اما هم او رفت و هم قانون اساسی مشروطه. حالا هم می خواهیم اختیارات رهبر در قانون اساسی را محدود کنیم، اما فرمانده کل سپاه می گوید این کار یک توطئه داخلی و جهانی است و دیدیم که در این 8 ماه گذشته، با همین بهانه چه خون ها که نریختند و چه فجایعی که بوجود نیآوردند. به آنجا نمی رویم که این بار هم رهبر با قانون اساسی یکجا بروند؟



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)