متن دقیق سخنان رفسنجانی انتشار نیافته اینهانکاتی است

پیشنهادهای امروز هاشمی

برای برون رفت کشور از بحران


 


بخش دیگری از سخنان هاشمی

ای کاش می توانستیم

از انتخابات سربلند بیرون بیآئیم

       پیک هفته 107  --------  26 تیر 1388  برابر  17جولای 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار روز

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم 


جنبش
تحریم اقتصادی
 در ایران

سلام- دیشب تلفنی از ایران داشتم. می گفتند آلان درتهران هرچه را که صدا و سیما تبلیغ می کند مردم آنرا تحریم می کنند. حتی پوفک نمکی را که بچه ها دوست دارند نیز مردم تحریم کرده اند زیرا صدا سیما آنرا تبلیغ می کند. مردم وارد مرحله مبارزه منفی اقتصادی با دولت کودتایی شده اند.

می گفتند: خوشحالیم که با دولت درگیر شده ایم. کشته شدن سهراب اعرابی در تهران خیلی تکان دهنده بود.


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟

پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟

 آیت الله بیات  زنجانی
آنهائی را که زمان امام نتوانستند بکشند، حالا می خواهند بکشند

مهدی کروبی
"ندا" را همانها کشتند
که 19 نفر دیگر را هم کشتند!

 

خطبه های امرور هاشمی را اینجا بشنوید


تهران امروز را ببینید

 1- 2 -3 - 4 -5- 6 -7- 8 - 9 - 10- 11- 12- 13- 14- 15- 16

پس از 30 سال 

نماز جمعه نبود

 رفراندومی دوباره بود!

نماز جمعه تهران در میان شدیدترین تدابیرامنیتی و سانسور خبری- تصویری برگزار شد.

برای نخستین بار سیمای جمهوری اسلامی تصاویرنمازگزاران را پخش نکرد. هم برای سانسور چهره شخصیت هائی نظیر موسوی، خاتمی و کروبی  ... و هم با هدف مشخص نشدن چهره اوباش و چاقوکش هائی که ستاد کودتا و دولت از صبح زود به نماز جمعه فرستاده بودند. هیچ خبرنگار خارجی را اجازه ورود ندادند. همین اوباش و چاقوکش ها، پس از پایان نماز، در گروه های چند ده نفره و از پیش سازمان داده شده، در خیابان های اطراف دانشگاه با چاقو و قمه به مردم حمله ور شدند. گزارش های بسیاری درباره این حملات، بازداشت های جدید، حرکت مردم در خیابان های تهران رسیده است که بتدریج منتشر خواهیم کرد.

صحبت نه بر سر دهها و صداها هزار، بلکه بر سر حضور 5ر2 میلیون نفر در نماز جمعه امروز تهران است. سایت فرارو درهمین ارتباط نوشت:

رسانه های داخلی وخارجی حضور مردم در نماز جمعه این هفته تهران را بی سابقه توصیف كردند. برآوردها حاكی از حضور 1.5 تا 2.5 میلیون نفر در این نماز جمعه است. »


سخنان میرحسین موسوی در خانه سهراب اعرابی
ما قدم در راهی بی بازگشت گذاشته ایم

فیلم حضور موسوی و زهرا رهنورد

درخانه سهراب اعرابی

سخنان تاریخی رمضان زاده، یک روز پیش از دستگیری توسط ستاد کودتا
کودتا کردند تا درغیاب مردم
کشور را به بیگانگان بفروشند

عبدالله رمضان زاده قائم مقام جبهه مشارکت و سخنگوی دولت خاتمی نیز در زندان کودتاچی هاست. او از معدود کردهائی بود که در تمام این سالها توانست در دولت جای بگیرد. البته دولت خاتمی.

جسارت بیان و اطلاعات وسیع او در باره اوضاع سیاسی ایران و منطقه غرب کشور همیشه زبانزد بوده است. با او در زندان کودتا چه می کنند؟ شاید روزی نه چندان دور آشکار شد. حتی اگر خود او را نابود کنند.

یک روز پیش از دستگیری و در اشاره به دستگیری های پس از کودتا، رمضان زاده در جمع گروهی از فعالان انتخاباتی طرفدار میرحسین موسوی سخنانی تاریخی گفت. او با صراحت گفت که کودتا را برای رفتن به سمت سازش با غرب و فروش کشور انجام دادند. این سخنرانی کوتاه و تاریخی که بدنبال آن، رمضان زاده نیز دستگیر شد را بشنوید!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

نه در شهر و نه روستا

احمدی نژاد

در هیچ کدام رای نیآورد

سلام وتشکر بخاطر اطلاع رسانی شما بخصوص در مورد حوادث اخیر. ساکن شهر گرمی هستم. شمال شرقی آذربایجان. یا شمال استان اردبیل. اینجا بسیجی ها و آدم های آحمدی نژاد بی هیچ واهمه ای تقلب کردند. با خانواده شان در شهر مانور داده و در هر شعبه ای رای میدادند.  یکیشون تعریف میکرد که 4 نفر بودند و 20 رای دادند بدون اینکه شناسنانه مهر بخورد. یعنی باندازه 5 خانواده رای دادند. با اینهمه در شهر ما موسوی بیشتر رای آورد. جالب است بدانید که اینجا یک شهر غله خیز است. انتخابات مقارن بود با فصل برداشت گندم . چند روز محصول مردم را نخریدند. و کشاورز های بیچاره مانده بودن با محصولی که به هزار زحمت بدست آوردن چه کنند.  می گویند که فرماندار گفته بود جایزه شهری که در آن موسوی رای اول را داشته باشه همین است. اینجوری مردم را مجازات کردند.


سکوت نسل ما
به معنای
خاموشی نیست
سیامک خشرو

به جرات می توان گفت که کمتر نسلی مثل نسل ایرانی، به بلوغ رسیده است. احتیاج نیست که خیلی به عقب برگردیم با نگاهی گذرا به چند دهه اخیر، وقایعی چون مشروطه خواهی، ملی شدن صنعت نفت، سال 1342، 17 شهریور، 22 بهمن و23 خرداد که هر یک خود نشانه ای بارز از بلوغ نسل ایرانی است.
نسل ایرانی شاید بعضی وقت ها از روی مصلحت سکوت کند. اما سکوت به معنای خاموشی نیست.
من نسل ایرانی، در 23 خرداد به خیابانها رفتم و فریاد زدم هرچند مرا بیگانه خوانند، هرچند مرا به باد کتک گرفتند، ولی فریاد زدم. در همین خیابان ها ندای ندا خاموش شد، ولی نه ندای نسل ایرانی. همانگونه تیری که به قلب سهراب زدند، به مغزش زدند، به افکارش زدند ولی ندای سهراب ها بلندتر شد.
من نسل ایرانی، سالهاست که دیگر این قصه را می دانم، فرق بین آنان که عکس مار را می کشند به جای آنکه آنرا بنویسند.
من نسل ایرانی، خس و خاشاک نیستم در خانه خویش. من ستون این خانه ام، من سقف این خانه ام، من دیوار این خانه ام، من بنیان این خانه ام. من خود این خانه ام.
اگر غم لشگر برانگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم


مقاومت
تازه آغاز شده!

چشم و گوش میلیون ها ایرانی، پس از دو دهه، به روی واقعیاتی باز شده که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. هرگز در 30 سال گذشته، در چنین وسعت میلیونی مردم ایران با چهره واقعی حاکمیت دو دهه گذشته جمهوری اسلامی آشنا نشده بودند. بحث از میلیون ها ایرانی است، نه روشنفکران و سیاسیون فعال ایران که تاکنون هرچه می گفتند در محدوده ای تنگ باقی می ماند. تمام اهمیت تاریخی رویدادهای ناشی از انتخابات 22 خرداد درهمین است و آینده ایران را نیز همین شناخت میلیونی مردم ایران رقم خواهد زد. مردم حتی تاکنون نمی دانستند رهبر چند فرزند دارد، و حالا میدانند که فرزند دومش بزرگ چماقداران است! آن نفرتی که در همین سه هفته اخیر در سراسر ایران شکل گرفته، حالا به سوی هدف مشخصی شلیک می شود: بیت رهبری!

شعار های سالگرد 18 تیر، شعارهائی بود که از دل این آگاهی و شناخت بیرون آمده بود. "مجتبی! بمیری- رهبری رو نبینی". "مرگ بر خامنه ای". اینها را روی دیوارها می نویسند، وقتی به راهپیمائی های سکوت حمله می شود، سکوت فریاد می شود و  بربام خانه ها، در میان بانگ "الله اکبر" بصورت شعار سرداده می شود. اینها کم است؟ بهای زیادی برای این آگاهی ملی داده شده؟

انتخابات 22 خرداد یک سونامی بود. برج قدرت تبدیل شد به منارجنبان اصفهان. رئیس جمهوری که مانور سفرهای استانی می داد و رهبر این مانورها را ستایش می‌کرد، حالا دیگر تا سر خیابان پاستور هم بعید است بتواند بدون دهها محافظ برود. رئیس جمهوری که رهبر مدعی است 63 در صد رای آورده، یعنی 24 میلیون به او رای داده اند، از جمع کردن 40 - 50 هزار نفر در تهران 12 میلیون عاجز ماند و تازه آنهائی را که در میدان ولیعصر جمع کرد، چماقداران همیشه در صحنه بودند! فرمانده نیروی انتظامی روز 5 شنبه گذشته گفته بود مردم تظاهر کنندگان 18 تیر را زیر پای خودشان "له" می کنند. کجا بودند آن مردم در روز 18 تیر؟ در صف تظاهر کنندگان بودند یا در صف "له" کنندگان سوار بر موتور سیکلت ها؟

کجاست آن 24 میلیون رای ادعائی احمدی نژاد؟ آنها را به خیابان و به تظاهرات به نفع احمدی نژاد فرا بخوانند!

نماز جمعه ها چنان فرو ریخته که حالا می ترسند مردم به هوای نماز به آنجا بروند و یکبار انفجار تظاهرات از آنجا سر باز کند، حصارها از هم دریده، ترس و یاس جای خود را به جسارت و آگاهی داده، کودتاچی ها همه قدرت خود را نشان دادند و تظاهرات 18 تیر نشان داد که دیگر چیزی فراتر از آنچه در خیابان ها نشان دادند ندارند که نشان بدهند. و این از اشتباهات بزرگ همه رژیم های استبدادی، در اوج ترس و وحشت است، که به یکباره همه نیروی خود را برای مقابله با مردم به میدان می آورند و مردم با ادامه مقابله و مبارزه خود، در عمل می بینند که قدرت همین مقدار است که هست! و از آن پس راه ها و ابتکارات خود را برای تقابل با این قدرت به کار می گیرند. ابتکار دراینسوست و جمود در آنسو!

همه ابتکارها، درخیابان ها نیست، بر بام خانه ها نیز خلاصه نمی شود. جنبش مقاومت منفی در ایران در حال شکل گیری است. همان جنبشی که آزادی هندوستان را بدنبال آورد. دهها پیشنهاد ابتکاری را مردم به هم توصیه می کنند، که از جمله آنها "استفاده از همه وسائل برقی خانگی" در آن زمانی است که رئیس نامشروع دولت در سیمای کودتا ظاهر شود. چنان که برق تهران و بتدریج و با به کار گیری همین شیوه در شهرهای دیگر برق قطع شود و تلویزیون از کار بیفتد!

آن مقامی که با خبرنگار گاردین گفتگو کرده و ظاهرا مقام مطلعی در جمهوری اسلامی بوده راست گفته: همه چیز، تازه آغاز شده!!


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)