سرمقاله راه توده
فرصت مانور و فرار از حلقه
محاصره را نباید به حاکمیت داد

 

خانه ملت تبدیل به لانه جانیان شد
سیر سقوط جمهوری اسلامی
از مجلس اول تا مجلس هشتم

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

24 خرداد

1389

14 ژوئن

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

سرنوشت خط امام- سرگذشت مخالفان خط امام
دو گروه روحانی
در کنار مردم، در کنار کودتا

در تظاهرات حکومتی 9 دیماه در میدان انقلاب تهران، سخنران حجت الاسلام علم الهدا بود که برای این سخنرانی با هواپیما از مشهد به تهران منتقل شده بود. "شاه" بیت سخنان او، انجا بود که مردم معترض به کودتای 22 خرداد را "گوسفند" و "گوساله" خطاب کرد!

در نماز جمعه 21 خرداد تهران، آیت الله حائری شیرازی را به همان شیوه، یعنی باهواپیما از شیراز به تهران آوردند تا سخنران پیش از نماز حجت الاسلام سید احمد خاتمی شود! سخنان او تلاشی بود آشکار برای انکار قدرت طلبی علی خامنه ای، که اگر مردم و حتی بخش مهمی از مراجع و روحانیون درباره خامنه ای به این نتیجه نرسیده باشند، چنین تلاشی از جانب حائری شیرازی هم لازم نبود و بیت رهبری انکار این خصلت را از زبان حائری شیرازی در نماز جمعه تهران ضروری تشخیص نمی داد. حائری شیرازی و علم الهدا، تنها دو نمونه اند از جمع روحانیونی که فعلا تکیه به سرنیزه سپاه داده و پشت کودتا سنگر گرفته اند. خودشان هم میدانند که به سرنیزه می توان تکیه داد، اما روی آن نمی توان نشست!

همزمان با سخنرانی حائری شیرازی در تهران و سالگرد 22 خرداد، حجت الاسلام شیخ مهدی کروبی راهی قم شد تا با آیت الله صانعی و احتمالا مراجع دیگری که منتقد اوضاع جاری در کشورند و نگران نزدیک شدن سرنیزه به پشت گردن هایشان هستند دیدار کند. گروهان ملبس به لباس شخصی سپاه با سنگ و چماق و چاقو مقابل خانه آیت الله صانعی اجتماع کردند تا از کودتا دفاع کنند.

آنها که کودتا کرده اند، به گفته مهندس موسوی در مصاحبه مشترک با شیخ مهدی کروبی، روی چاه های نفت نشسته اند، سرنخ 70 میلیارد دلار واردات سالانه را در دست دارند و سیستم مالی و بانکی کشور را قبضه کرده اند. برای تامین هزینه بسیج یک گروهان چماقدار و چاقوکش ته جیبشان را هم اگر تکان بدهند کافی است. درحالیکه موسسه مصباح یزدی هم در قم، دستش توی همین جیب است و طلبه های خورده و پروار شده اش پیشنماز گروهان چماقداران و قداره بندهاست.

این همان سرگذشت قدیمی و آشنائی است که در باره انقلاب مشروطه احمد کسروی نوشته و در کتاب های تاریخی دیگر هم ثبت است، گرچه نه به دقت و صداقت و بی پالایشی تاریخ مشروطه کسروی. در انقلاب مشروطه نیز روحانیون به دو گروه تقسیم شدند. روحانیون طرفدار استبداد و شریک مالکان و خوانین و فئودال ها و دربار شاهنشاهی که پرچمدار آن شیخ فضل الله نوری شد و روحانیونی آزادیخواه و در کنار مردم که برخی از آنها در باغشاه تهران اعدام شدند. در آن زمان نیز سرانجام "ورق" برگشت. گروه اول همراه با شاه مستبد قاجار سقوط کرد و گروه دوم قدرت را بدست گرفت. اگر در دور اول امثال ثقه الاسلام در تبریز و میرزا نصرالله بهشتی- ملک المتکلمین-، میرزا جهانگیرخان -صوراسرافیل- و میرزا احمد تربتی- سلطان العلما- (روحانی و روزنامه نگار) در باغشاه به دار شدند، در حاکمیت گروه دوم شیخ فضل الله نوی مجتهد مقیم تهران در میدان توپخانه بالای دار رفت. این سرگذشت، در جمهوری اسلامی نیز تکرار شده است. در زمان آیت الله خمینی آنهائی در حاکمیت بودند که امروز زیر چکمه کودتای 22 خرداد قرار دارند و باید دید فردا که در روی پاشنه دیگری خواهد چرخید، سرنوشت امثال حائری شیرازی و آیت الله صانعی بعنوان دو نمونه از دو گروه چه خواهد شد. بویژه که حالا سرلشگرهای سپاه پاسداران نیز خود ادعای آیت الهی دارند!

(نگاهی به زندگی آیت الله حائری شیرازی را درهمین شماره پیک نت بخوانید!)


پیش و پس از انقلاب یک نمونه
امثال آیت الله حائری شیرازی
مفت حرف میزنند اما مفتی حرف نمی زنند


بخش سوم
"بیلدربرگ"
از خاکستر جنگ دوم برخاست
تا مقابل غول سوسیالیسم بایستد!
ترجمه و تدوین رضا نافعی


بمناسبت 22 خرداد
نمایش اتحاد اقوام در دانشگاه سیستان و بلوچستان


متن کامل مصاحبه پالیزدار
سایت خزعلی هک شد
تا مردم این مصاحبه را نخوانند!


"بیلدربرگ" چرا همزمان
با شورای امنیت تشکیل جلسه داد؟
ترجمه و تدوین رضا نافعی


سانسور مطلق انفجار نفت شهر
در سیمای بی آبروی ج. اسلامی


پس زلزله های حوادث 14 خرداد در نماز جمعه تهران
کودتاچی ها
از شیراز آیت الله وارد تهران کردند!


گرما زدگی نیست، اشتباه نشود
شیوع "ویروس" در تهران در آستانه سالگرد 22 خرداد

مصاحبه مشروح موسوی و کروبی بمناسبت سالگرد کودتای 22 خرداد
بیداری ملی مردم ایران
با دو انفجار "اطلاعات" و "آگاهی"

نگرانی عطاء الله مهاجرانی به حق است
ولایت نظامی ها و امنیتی ها در جمهوری اسلام حاکم شده

مصاحبه با عباس پالیزدار
مقام معظم، 80 صفحه گزارش
مفاسد اقتصادی را گذاشته زیرتشکچه‌اش

همانگونه که پیش بینی کرده بودیم، سایت دکتر خزعلی را از پیش از ظهر امروز هک کردند تا مشروح مصاحبه عباس پالیزدار را کسی نتواند بخواند. ما این مصاحبه را ذخیره کرده ایم و همانطور که وعده کرده بودیم، با بسته شدن سایت خزعلی آن را خودمان مستقل در شماره فردا منتشر خواهیم کرد.


از یک نامه وارده
کشف  تیم ترور در جمعیت ایثارگران

کودتای دوم خونین تر از کودتای اول


گزارش حجت الاسلام انصاری از 14 خرداد
پشت صحنه، سگ هم صاحبش را نمی شناسد

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


رقابت میان
"متی کلا"ی بابل
با "اوین" تهران

علی طاری رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در زندان دچار حمله قلبی شده و در بهداری زندان "متی کلا"ی بابل بستری شد.  این حمله قلبی نتیجه فشارهای سنگین وارده بر وی برای اعتراف گیری از سوی بازجوهای اداره اطلاعات مازندران  و همچنین تاخیر در رساندن داروهای وی اعلام شده است. علی طاری بیماری نوسان ضربان قلب دارد.

گفته می شود پزشکان زندان "متی کلا"ی بابل در روزهای اخیر بارها درمورد وضعیت نامساعد قلبی علی طاری به مسئولین زندان و دادستانی بابل هشدار داده بودند اما آنها حتی با مرخصی استعلاجی وی نیز مخالفت کردند.

علی طاری در فروردین ماه سال جاری پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان بابلسر بازداشت و به زندان اداره اطلاعات ساری و سپس به زندان متی کلای بابل منتقل شد.


22 خرداد
در مشهد

هنوز گزارشی از  تظاهرات و راهپیمائی مردم بمناسبت 22 خرداد در شهرستانها به ما نرسیده است، مگر در باره مشهد. از این شهر گزارش شده که در اطراف پارک ملت و دانشگاه فردوسی مشهد درگیری بین نیروهای انتظامی و بسیج و مردم روی داد و شماری از مردم دستگیر شدند. در پارک ملت حداقل 10 تن دستگیر شدند. ‌از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دانشگاه های مشهد، از جمله دانشگاه های فردوسی، آزاد، سجاد و پیام نور این شهر شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس و لباس شخصی بود. آنها بدلیل وحشت از شکل گیری اجتماع و سپس حرکت دانشجویان از تجمع آنها جلوگیری می کردند که اغلب با درگیری بین دانشجویان و نیروهای انتظامی همراه بود.


فنر اوباش
سرانجام
"در" می رود!

سلام- در مورد استفاده هردمبیل حاکمیت از اوباش و اراذل که در واقع ارتش غیر رسمی و میلیشیای ولایت است باید منتظر در رفتن سررشته کار از دست خود آقایان هم بود.

در گذشته، آدمی که در نیروی انتظامی یا سپاه و یا یک ارگان رسمی استخدام بود تحت قواعد و نظمی به امر سرکوب مشغول بود، اما اراذل و اوباش کارشان نه به سامان است و نه قابل کتنرل.

مسلم است که اگر نیروها سرکوب کارشان را خوب انجام و به آنها اطمینان داشتند که به یکباره وسط یک درگیری خیابانی پا سست نمی کنند، احتیاج به استخدام اراذل و اوباش نداشتند.

این اراذل دیر نیست که باند های بزرگ دزدی های مسلحانه درست کنند و با استفاده از سلاح هائی که در اختیار دارند چه ها که بکنند. دهه 20 و30 آمریکا را بیاد بیاوریم که گانگستریزم در چه بستری شکل گرفت و سر انجام از کنترل تراست ها وانحصاراتی که اراذل واوباش را برای سکوب سرمایه داران کوچک بکار گرفته بودند خارج شد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)