با نامه 7 زندانی سیاسی سرشناس کودتای 22 خرداد
مجلس بر سر دو راهی
یک آزمون دیگر قرار گرفت

 

خطابه جهانی احمدی نژاد در شهر کرد
اوباما را تحریک کردند
تازه کار بود، گولش زدند!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

27 خرداد

1389

17 ژوئن

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

سخنان خاتمی در سالگرد راهپیمائی عظیم 25 خرداد
خیرخواهان کشور
خواهان تغییر این دولت اند

استقبال زوری
از سارق 25 میلیون رای مردم

حمدی نژاد به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد. خبرگزاری کودتا "فارس" از استقبال با شکوه گزارش داد. چند عکسی را هم از یک زاویه محدود از این استقبال باشکوه منتشر کرد. از جمله عکس بالا که ورزشگاه شهر را که به سبک میدان گاوبازی نرده بندی کرده بودند نشان میدهد. این پرجمعیت ترین عکسی است که خبرگزاری کودتا منتشر کرده. بقیه عکس هایش را هم می توانید از اینجا ببینید!

پیش از سفر احمدی نژاد به این استان و پریشان گوئی های وی که خلاصه از آن را در همین شماره پیک نت می خوانید، گزارش زیر در ارتباط با تدارک استقبال از رئیس جمهوری که مدعی است 25 میلیون رای دارد اما خود می داند که دروغ می گوید و این رای متعلق به موسوی است به پیک رسیده بود که در ادامه می خوانید:


محافل حکومتی آلمان
نگران بحران اجتماعی در این کشور
ترجمه رضانافعی


از داخل و خارج ایران
دو دست آلوده
که یکدیگر را می شویند

دو دست، در داخل و خارج ایران، با دو هدف، علیه مردم ایران یکدیگر را می شویند. آن دستی که در داخل کشور است درعین حال که نارضائی عمومی را می خواهد تا نقطه انفجار و پذیرش دخالت یک قدرت خارجی در امور ایران پیش ببرد، به آن دستی که در خارج از ایران منتظر رسیدن لحظه عمل است، بهانه های لازم را هدیه می کند. آنها در حالی که جان مردم را به لبشان رسانده اند، تهدید به ماجراجوئی های نظامی و اتمی می کنند و سند و مدرک دراین ارتباط می دهند.

انتشار فصل هائی از کتاب جدید مصباح یزدی که در پوشش تدوین اسلام مورد نظر خویش، تولید و حتی بهره گیری از سلاح اتمی – با نام مستعار "ویژه"- در جمهوری اسلامی را توصیه و تائید بخوانید فتوا- کرده، از این نمونه هاست. (سایت مصباح یزدی در اینجا) نمونه ای که در 48 ساعت گذشته، همین بخش از کتاب وی با تاکید بر نقش و پیوندی که مصباح یزدی با احمدی نژاد دارد تبدیل به بزرگترین سوژه خبری خبرگزاری های جهانی علیه ایران شده و زمینه حمله به ایران را فراهم می کند.

آن دستی که درخارج است، در این مرحله تمام فشار خود را می آورد که فضای حکومتی در ایران هرچه بیشتر نظامی و جنگی شود و هر نوع آلترناتیو حکومت کنونی و حتی افرادی که می توانند مردم را بسیج کنند، درداخل کشور نابود شود. حتی روحانیونی که علیرغم فضای بدبینی نسبت به روحانیت، در یکسال گذشته مورد توجه و احترام مردم قرار گرفته اند.

اعلام خبر اجازه عربستان به ارتش اسرائیل برای استفاده از حریم هوائی این کشور برای حمله به تاسیسات اتمی ایران در روزنامه انگلیسی "تایمز" لندن با استناد به منابع مجهول آمریکایی از آخرین نمونه های این توطئه است. همچنان که اعلام خبر فروش پیشرفته ترین موشک امریکائی THAAD (اینجا)به بحرین و استقرار آن تا پایان تابستان جاری در این کشور، که مبلغ آن 7 میلیارد دلار اعلام شده (در حد تولید سالانه 150 هزار مرسدس بنز در آلمان!) نمونه ای دیگر است. و آخرین آن، شب گذشته از سوی سایت خبری "یو. پی. آی" (روزنامه نگاران مستقل) چنین اعلام شد: جمهوری اسلامی در تدارک عملیات نظامی در کشورهای خلیج فارس است!(اینجا)

هیچ معلوم نیست که عوامل پنهان این دو دست، رابطه های مستقیم نیز برای این پاسکاری با هم نداشته باشند.


محمد جواد اکبرین:
فرماندهان پشت پرده پیاده نظام حامی کودتا در قم

شکایت مهاجرانی از ضرغامی، خطاب به فرمانده اش
ناگفته هائی که این روزها
در پاسخ به خامنه ای گفته می شود

کارنامه یکساله جنبش سبز
به روایت پیک نت

در سالگرد کودتای 22 خرداد، ما - پیک نت- کارنامه یکساله خود را ورق زدیم. می خواستیم هم سیر حوادث را مرور کرده باشیم و هم یکبار دیگر به حال و هوای آن روزها  باز گردیم. به همه آنها که پیگیر حوادث یکسال اخیر ایران هستند – بویژه به خوانندگان ثابت قدم خود- توصیه می کنیم، در این روزها فرصتی یافته و همان کنند که ما کردیم. یعنی ورق زدن صفحات اول پیک نت. هفته انتخابات، هفته بعد از انتخابات، هفته های پس از کودتا، ماه های پس از آن تا... برسند به آنجا که اکنون همه با هم هستیم. یعنی همین شماره ای که امروز منتشر شده است. ما با این مرور، به حال و هوائی رسیدیم که دریغمان آمد آن را برای شما آرزو نکنیم. اما به این شرط که وقت و حوصله کرده و به آرشیو بازگردید. از همین شماره 22 خرداد 1388 شروع کنید و تا هرجا که حوصله داشتید و اخبار کشش داشت جلو بروید. صفحه اول پیک نت 22 خرداد در سه زمان به روز شد. پیک نت ابتدا صبح با خبر پیام تلویزیونی شب قبل احمدی نژاد منتشر شد. سپس، در ساعت 4 بعد از ظهر با خبر تدارک انتشار یک ویژه نامه برای پیروزی احمدی نژاد در روزنامه دولتی "ایران" پیک به روز شد. خبر تقلب و گام های کودتائی ساعت 8 شب در راس صفحه اول پیک قرار گرفت و سرانجام ساعت 11 شب خبر قطعی کودتا را پیک اعلام کرد. یعنی همین صفحه ای که در برابر شما قرار دارد.


مقابله حکومت با تشکل معتادان درحال ترک اعتیاد

قرقیزستان
افغانستان دومی در راه است؟
روزنامه یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


از سوی میرحسین موسوی

انتشار منشور جنبش سبز

در سالگرد 25 خرداد

به روز شده در ساعت 11 و نیم صبح امروز به وقت اروپا

شعار “هر ایرانی، یک ستاد” را

به شعار “هر ایرانی، یک جنبش” تبدیل کنید!


خلاصه نامه "داوود سلیمانی" به علی خامنه ای
فجایعی را که شنیده بودیم حالا خود قربانی آن در زندانیم

مصطفی تاج زاده
با راهپیمائی 25 خرداد
مردم جلوی یک فاجعه را گرفتند

نوشته تحلیلی مصطفی تاج زاده را که ابتدا در سایت نوروز انتشار یافت و سپس در سایت های دیگر، باید حوصله کرد و تا پایان خواند. آنچه او نوشته، هم پذیرش اشتباهات کادرهای حکومتی دهه اول جمهوری اسلامی است، هم آنچه میان امثال او و بازجوها طی یکسال اخیر در زندان گذشته، هم اشاراتی است در تائید و قطعی بودن کودتائی که 22 خرداد صورت گرفت، هم نگاهی است به عمق جنبش سبز و ملی در ایران. او تلویحا می نویسد، اگر مردم ایران نتوانند خود را از زیر آواری که احمد جنتی و احمدی نژاد با تکیه به سرنیزه فرماندهان سپاه بر سر ایران فرو آورده اند بیرون بکشند، ایران با تاریخی ترین فاجعه روبرو خواهد شد. او می نویسد که احمدی نژاد پیش از انتخابات 22 خرداد، با یقینی که به باخت انتخاباتی داشت، طرح دستگیری فعالان سیاسی- مذهبی را تهیه کرده بود. او نگاهی می اندازد به کسانی که جایگزین امثال طالقانی در نماز جمعه تهران شدند، جانشین آیت الله بهشتی در قوه قضائیه شدند، جانشین رجائی شدند و... تاج زاده بدرستی می نویسد که سرچشمه را در همان ابتدای تشکیل دادگاه های انقلاب می شد با یک بیل گرفت تا به سیل بینانکنی که امروز در کشور جاری است تبدیل نشود. تاج زاده می نویسد که مردم با سخنان آیت الله خمینی و تفسیری که او از رای مردم و جمهوری اسلامی داشت انقلاب کردند و نه با سخنان و تفسیر آقای مصباح كه در همان ایام انقلاب، همّ و غمش این بود كه چگونه دكتر شریعتی را بكوبد و به این ترتیب اندكی از زحمت ساواك بكاهد. او می نویسد که در زندان به درک تازه ای رسید. این که باید از برخوردهای ناصوابی كه با مهندس بازرگان و دكتر سحابی صورت گرفت عذر خواست و نیز باید از همه سیاسیونی كه خواهان فعالیت قانونی بودند و حقوقشان به بهانه‌های مختلف نقض شد، پوزش طلبید. من و دوستانم و كثیری از فعالان انتخاباتی كه تا به امروز به لطف الهی از آن مهلكه بزرگ جان سالم به در برده‌ایم، مدیون مردمی هستیم كه با تظاهرات تاریخ‌سازشان در 25 خرداد، نه فقط كودتای انتخاباتی را افشا كردند و دستكش مخملی را از مشت آهنین كنار زدند و نه تنها من و امثال مرا نجات دادند، بلكه به ایران و اسلام جان تازه‌ای بخشیدند و چهره دیگری از ملت ایران در جهان ارائه كردند. همه بگیر و ببندها و مصائبی كه بر سر مردم آوردند، در مقابل آنچه ممکن بود در صورت عدم شكل‌گیری تظاهرات میلیونی 25 خرداد بر سر آیین و میهن و مردم بیاید و «اختناقی» كه قرار بود حاكم شود، یك خرده‌كاری بیش نبود. نوشته تاج زده طولانی است، اما حوصله کنید و آن را با دقت بخوانید.


سرمقاله راه توده
فرصت فرار از حلقه محاصره را نباید به حاکمیت داد

خانه ملت تبدیل به لانه جانیان شد
سقوط جمهوری اسلامی از مجلس اول تا مجلس هشتم

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


تیرخلاص
در مصاحبه
احمدی نژاد

سلام بر پیک نت- به نظر من چیزی که در مصاحبه اخیر تلویزیونی احمدی نژاد از نظرها پنهان ماند، و مهم تر از شارلاتان بازی او برای انکار دستگیری زنان و دختران کم حجاب بود، آن ادبیات تیر خلاص زنی بود که او آن را بارها تکرار کرد. او دائم تکرار می کرد: "تیر خلاص خورد به شورای امنیت"، "تیر خلاص خورد به اوباما" و...

من فکر می کنم این آدم قبلا تیر خلاص زن بوده و از تمام برخوردهایش  هم پیداست. از حرف هایش معلوم است خشونت و بی رحمی در وجودش نهفته است. لطفا از خوانندگان خود که روانشناسی بلد هستند بخواهید شخصیت احمدی نژاد و خامنه ای را بررسی کنند.  اینطوری  خیلی چیزها معلوم وهم قابل پیش بینی میشود.


آنها دیگر نیستند
تا ادامه
جهالت را ببینند
وبلاگ سعیده منتظری

من که یک لحظه نمی توانم غم فراق برترین عزیزان از دست رفته ام را - پدر و مادرم را که در کمتر از صد روز به دیدار یار شتافتند - در خاطر نداشته باشم، اما در این دنیای وارونه گاهی اوقات می شود که خداوند حکیم را بر این که تقدیر دانست و آنها از این دار فانی رحلت نمودند شاکر باشم! 

وقتی نامردمی ها را می بینم، وقتی نابخردی ها را می بینم، و وقتی این همه ظلم و اجحاف را می بینم، آری شاکرم که آنها از این دنیا رخت بربسته اند و دیگر شاهد این همه جهالت ها نیستند. 

تهاجمی که نیروهای لباس شخصی دیروز در آغازین ساعات بامداد دوشنبه، اول ماه رجب بر دفتر آیت الله منتظری روا داشتند، و زشت تر از آن، مهر تأییدی که نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت بر این تهاجم زدند و دفتر معظم له را پلمب نمودند، اوج توحش و نابخردی و جهالت بشری بود. 

و من باز هم شاکر خداوند بودم که اراده اش بر این قرار گرفته که پدر و مادر که فراوان این توحش ها و جهالت ها را ناظر بوده اند، دیگر آرام بخوابند به دور از همه نامردمی ها. 


رقابت میان
"متی کلا"ی بابل
با "اوین" تهران

علی طاری رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در زندان دچار حمله قلبی شده و در بهداری زندان "متی کلا"ی بابل بستری شد.  این حمله قلبی نتیجه فشارهای سنگین وارده بر وی برای اعتراف گیری از سوی بازجوهای اداره اطلاعات مازندران  و همچنین تاخیر در رساندن داروهای وی اعلام شده است. علی طاری بیماری نوسان ضربان قلب دارد.

گفته می شود پزشکان زندان "متی کلا"ی بابل در روزهای اخیر بارها درمورد وضعیت نامساعد قلبی علی طاری به مسئولین زندان و دادستانی بابل هشدار داده بودند اما آنها حتی با مرخصی استعلاجی وی نیز مخالفت کردند.

علی طاری در فروردین ماه سال جاری پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان بابلسر بازداشت و به زندان اداره اطلاعات ساری و سپس به زندان متی کلای بابل منتقل شد.


22 خرداد
در مشهد

هنوز گزارشی از  تظاهرات و راهپیمائی مردم بمناسبت 22 خرداد در شهرستانها به ما نرسیده است، مگر در باره مشهد. از این شهر گزارش شده که در اطراف پارک ملت و دانشگاه فردوسی مشهد درگیری بین نیروهای انتظامی و بسیج و مردم روی داد و شماری از مردم دستگیر شدند. در پارک ملت حداقل 10 تن دستگیر شدند. ‌از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دانشگاه های مشهد، از جمله دانشگاه های فردوسی، آزاد، سجاد و پیام نور این شهر شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس و لباس شخصی بود. آنها بدلیل وحشت از شکل گیری اجتماع و سپس حرکت دانشجویان از تجمع آنها جلوگیری می کردند که اغلب با درگیری بین دانشجویان و نیروهای انتظامی همراه بود.


فنر اوباش
سرانجام
"در" می رود!

سلام- در مورد استفاده هردمبیل حاکمیت از اوباش و اراذل که در واقع ارتش غیر رسمی و میلیشیای ولایت است باید منتظر در رفتن سررشته کار از دست خود آقایان هم بود.

در گذشته، آدمی که در نیروی انتظامی یا سپاه و یا یک ارگان رسمی استخدام بود تحت قواعد و نظمی به امر سرکوب مشغول بود، اما اراذل و اوباش کارشان نه به سامان است و نه قابل کتنرل.

مسلم است که اگر نیروها سرکوب کارشان را خوب انجام و به آنها اطمینان داشتند که به یکباره وسط یک درگیری خیابانی پا سست نمی کنند، احتیاج به استخدام اراذل و اوباش نداشتند.

این اراذل دیر نیست که باند های بزرگ دزدی های مسلحانه درست کنند و با استفاده از سلاح هائی که در اختیار دارند چه ها که بکنند. دهه 20 و30 آمریکا را بیاد بیاوریم که گانگستریزم در چه بستری شکل گرفت و سر انجام از کنترل تراست ها وانحصاراتی که اراذل واوباش را برای سکوب سرمایه داران کوچک بکار گرفته بودند خارج شد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)