سرمقاله 673
احساس فروپاشی قریب الوقوع
بسرعت در جامعه گسترش می یابد

 

کردهای سوریه قربانی

معادلات سیاسی خواهند شد؟

"فروزنده فرزاد"

(پیک هفته ۱۰۹) 29 آذر  1397 برابر با 20 دسامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) عنوان اول آن بود. این مطلب با تیتر "خلق و خوی رهبر انقلابی نیست، غیر انسانی است" منتشر شد و روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 9 هزار و 100 خواننده داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


27-28 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27-28 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27-28 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27-28 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


27-28 آذر

منتخب اخبار ورزشی


27-28 آذر

منتخب اخبار اقتصادی



عنوان اول پیک نت 29 آذر

کردهای سوریه  نباید قربانی

مصالحه امریکا و ترکیه شوند!

در ادامه مذاکره محرمانه و تلفنی ترامپ و اردوغان رئیس جمهور ترکیه که ظاهرا بر سر تدارک حمله ارتش ترکیه به کردهای سوریه در شرق فرات بوده، روز گذشته ترامپ در توئیت خود نوشت که سربازان امریکا از سوریه خارج خواهند شد. شمار این سربازان 2 هزار نفر اعلام شده است. تاکنون امریکا ترکیه را از حمله به فرات به دلیل حضور سربازان امریکائی در این منطقه و مناسبات حمایتی که ظاهرا از کردهای سوریه داشت منع کرده و هشدار میداد. شواهد نشان میدهد توافق بر سر حمله به شرق فرات و پاک کردن این منطقه از کردهای سوریه حاصل شده است. حمله ای که جمهوری اسلامی نیز به زبان نمی آورد اما سخت با آن موافق است زیرا دولت خودمختار کردها در سوریه را سرود دومی میداند که یاد کردهای ایران داده می شود. سرود اول دولت خودگران کردهای عراق است.
دلائل این تصمیم ترامپ را در مقاله مستقلی که در این شماره پیک نت به نقل از راه توده منتشر کرده ایم می خوانید، اما آنچه که ظاهرا شرط یک تصمیم درست برای کردهای سوریه است و روسیه و ایران می توانند مشوق آن باشند اینست که کردهای سوریه سریعا با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و حمایت ارتش سوریه را پشتوانه تفاهمی کنند که با دولت سوریه بدست می آید. در اینصورت بصورت طبیعی باید حمایت ارتش روسیه از ارتش سوریه شامل حمایت از کردهای سوریه نیز بشود و از این طریق هم امریکا از سوریه بیرون می رود و هم ترکیه برای حمله به کردهای سوریه بجای جلب رضایت امریکا، باید روی مقاومت کردها به کمک ارتش سوریه و قوای روسیه حساب کند. شاید در تفاهمی که بدست می آید همه آنچه که کردهای سوریه انتظار آن را دارند و حق خود میدانند بدست نیآید اما همیشه هر دستآوردی با توجه به شرایط و امکانات نسبی است.


این برکناری با حوادث مهمی همراه شد


اطلاعیه کارگران فولاد اهواز

کارگری که تشنه تولید است

چرا باید دستگیر و زندانی شود؟


از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند!


شلغم خوری سفیر آلمان در تهران

سفیر آلمان در جمهوری اسلامی مبتکر کارهائی در تهران شده که تاکنون از هیچ سفیری دیده نشده است، حتی در دوران پیش از انقلاب. موتور سواری در خیابانهای شلوغ مرکزی تهران، ترک موتور نشستن و حالا رفتن به قلب بازار تهران و خوردن شلغم داغ در هوای سرد تهران!


راه توده 673 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 673 (پنجشنبه 29 آذر ماه 1397) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به گسترش درک مردم از اوضاع آشفته سیاسی- حکومتی و بحران اقتصادی حاکم است که فروپاشی را تقویت می کند. مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به سال 1334 پایان کار فدائیان اسلام و رودستی که آیت الله کاشانی از شاه و کودتاچی ها خورد. در این شماره مقالات دیگری می خوانید درباره: سرمایه داری تجاری چون مار زهری، پایان ماموریت فدائیان اسلام، سپهبد توانمندی بنام رزم آرا که ترور شد، جمهوری ترکیه لقمه کوچکی از امپراطوری عثمانی،

پیوند اقتصادی چین و روسیه، چاله هائی که متحدان امریکا برای جنگ می کنند، دو دولت درکاخ سفید، مقاله دیگری از احسان طبری بنام "نوروز بزرگترین جشن خلقی مردم ایران" و کردهای سوریه در میدانی سخت تر جنگ بنام "سیاست".

 تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh


منتخب اخبار روزهای گذشته


انتشار نتیجه یک نظرسنجی

ریاست جمهوری سیف الاسلام

خواست 90 درصد مردم لیبی است


پاسخ مرتضی مبلغ به یک نماینده مجلس

مردم به نمایندگان برانداز نظام

در انتخابات مجلس رای دادند؟


عنوان اول پیک نت 28 آذر

خلق و خوی رهبر

انقلابی نیست،غیرانسانی است


جلسه حل مشکل مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال

جنبش کارگری ایران

مخالفت خصوصی سازی است


ویژه نامه روزنامه همشهری

غارت کاخ های پهلوی آغاز فساد روحانیون بود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران