همزمان با تدابیر امنیتی در بغداد

مقتدا صدر 3 نامزد برای

نخست‌وزیری‌عراق پیشنهادکرد

 

رهبران مقاومت پنجشیر نیز وار مسکو شدند

مذاکرات دو هیات طالبان

درپایتخت‌های نروژ وروسیه

(پیک هفته ۱۰۹)  ۵ بهمن  ماه ۱۴۰۰ - ۲۵ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


 ۵ - ۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 ۵ - ۴ بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 ۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 ۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 ۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 ۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول 5 بهمن

آغاز تدوین متن نهائی

پایان مذاکرات اتمی وین

روز گذشته امیر عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی، همزمان با تائید تلویحی رسیدن به مرحله تنظیم پیش نویس تفاهم در مذاکرات وین، از احتمال مذاکرات مستقیم با امریکا نیز سخن گفت. امری که تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشت. شاید برای گرفتن زهر جنجال سازمان یافته ای که بر سر مناسبات با روسیه در کشور جریان یافته، چنین مسئله ای را مطرح کرد، گرچه در صورت تفاهم در وین و آغاز جلسات رسمی "برجام" خواه نا خواه وزرای خارجه کشورهای عضو برجام، از جمله وزیر خارجه امریکا نیز به همراه وزیر خارجه ایران دور یک میز خواهند نشست. عبداللهیان به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرد که تاکنون در این باره نیز سخنی در ایران گفته نشده بود، در حالیکه خواست شماری از کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه بوده است.

عبداللهیان ابتداء درباره مذاکرات وین گفت: در مذاکرات وین به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که باید تصمیمات مهمی گرفته شود. به همین دلیل درگیر جلسات فراوانی بودیم. در رویکرد جدید فعالیت هسته ای خود حتماً با همه همسایگان خود درباره مذاکرات وین مشورت خواهیم کرد. درباره مذاکره مستقیم با آمریکا نیز هنوز  به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

از سوی دیگر و از دهانی دیگر، یعنی از دهان علاء الدین بروجردی معاون اسبق وزارت خارجه و نماینده ادوار مجلس که اکنون رهبری انجمن دوستی ایران و چین را برعهده دارد نیز گفته شد:

 درباره مذاکرات وین باید بگویم: سمت و سوی مذاکره کنندگان و نمایندگان ایران در وین و همچنین سمت و سوی دولت به سرانجام رسیدن این مذاکرات است و اخباری هم که دیگران اعلام می‌کنند به همین موضوع اشاره دارد که مذاکرات باید انجام شود و باید بتوانیم این گره را باز کنیم، چون همان طور که ما درباره گذشتگان قضاوت می‌کنیم آیندگان هم ما را قضاوت می‌کنند. ایران رتبه برتر ذخایر نفت و گاز را دارد و در چنین شرایطی چرا باید 8 همه گرو 9 شان باشد؟ این وضعیت اقتصادی نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد.  در حوزه بانکی هم اقتصاد ایران نیازمند انقلاب و تحول است. ‌در هیچ کجای دنیا بانک‌ها به تولید تسهیلات با نرخ 18 درصد نمی‌دهند و آن کسی که امروز با این شرایط در ایران به دنبال تولید رفته حتما عاشق است. البته در آن سوی فرمول هم در دنیا کسی بابت نگاه‌داشت پولش از بانک سود دریافت نمی‌کند.

ختم کلام را نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت و در توئیتی نوشت:

نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در جلسه امروز (دوشنبه) به تدوین بخش مهمی از متن پایانی مذاکرات وین ادامه دادند. این یک تمرین کم و بیش موفق بود، هرچند برخی از مسائل باقی مانده هنوز در بخش مربوطه متن پایانی باقی مانده است.

علیرغم تمام این خبرهائی که خواندید و همگی حکایت از تفاهم مقدماتی و یا تفاهم "گام به گام" و یا آنگونه وزیر خارجه روسیه گفته "توافق موقت" دارد، دو رسانه تصویری فارسی زبان خارج از کشور که وسیعا در داخل کشور مخاطب دارد، همچنان بر طبل ناکامی مذاکرات وین و ادامه تحریم ها می کوبند و کارشناسان بلند و کوتاهی که از امریکا و انگلستان برای مصاحبه و اظهار نظر فراخوانده می شوند، همگی بر همین طبل می کوبند. طبل شکست مذاکرات!!

حتی دست هائی در کار است تا عنوان سازی مطبوعاتی و حتی موشک پرانی از یمن، مانع بهبود مناسبات ایران با عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس و خاتمه و مصالحه در جنگ یمن شوند به این امید که امریکا و اروپا نیز در مذاکرات وین پا سست کنند و یا لااقل فعالیت موشکی ایران به روی میز مذاکرات وین بیاید. در داخل کشور نیز شبکه های اختاپوسی لانه کرده در قوه قضائیه و اطلاعات سپاه پاسداران رفتارهائی را با زندانیان تشدید کرده اند تا همان نتیجه ای بدست آید که با موشک پرانی دنبال آن هستند. کارزار روسیه ستیزی با هدف جلوگیری از گسترش مناسبات ایران با روسیه و خواه نا خواه "چین" که در روزهای اخیر بصورت جنون آمیزی در داخل و خارج از کشور دنبال می شود نیز ادامه طبیعی موشک پرانی و اقدامات مشکوک قوه قضائیه و اطلاعات سپاه است. هیچ کدام از این اقدامات و تلاش ها در جهت منافع ملی و شکم مردم و کاهش درد و رنج ناشی از فقر اکثریت مردم ایران نیست. در این میان هستند ساده بین هائی که تصور کرده اند مناسبات با روسیه به معنای دوری از غرب و بسته شدن فضای سیاسی در ایران است، درحالیکه نزدیکی و پیوند با امریکا و اروپا همراه خود آزادی و رفاه می آورد. متاسفانه این نگاه سطحی از سوی بخشی از اصلاح طلبان داخلی نیز دامن زده می شود.

آنها نمی خواهند بپذیرند که مثلا قراردادهای اقتصادی با چین، در ایران تولید کار می کند و تولید، کاهش فقر و گرسنگی را به همراه دارد. آنها مقابله با سیاست های غلط حکومت را با چین ستیزی و روسیه ستیزی اشتباه گرفته و یا آن را به هم پیوند زده اند و اسب را وارونه سوار شده اند.


سخنان علاء الدین بروجردی

اگر کارشکنی نشده بود

چین، راه ایران را مدرن کرده بود


راهی که چین 26 ساله رفت

این دو قطار بیانگر آن تحول شگرفتی است که در چین روی داده است. عکس بالا قطاری است که 26 سال پیش در چین مردم را اینسو و آنسو می برد و عکس پائین قطاری است که اکنون مردم چین را اینسو و آنسو می برد. آنکه در دو عکس بالا و پائین کنار دو قطار ایستاده راننده هر دو قطار است، با قطار بالا 26 سال پیش و امروز با قطار و لباسی که می بینید.


سخنگوی دولت: آنها بدون هیچ پیش شرطی آزاد میشوند

آزادی 4 زندانی امریکائی

بهانه جدید مخالفان تفاهم وین


ابعاد تازه از شورش در قزاقستان

ضربه غافلگیرانه ای که ترکیه

و غربیها در قزاقستان خوردند


سکوت رهبر ج. اسلامی همین را میگوید

ایران با توافق موقت اتمی

درمذاکرات وین مخالف‌نیست


عنوان اول پیک نت 4 بهمن

تصفیه های دانشگاهی و محکومیت های سیاسی

نگاه رئیسی به جامعه
همان نگاه‌مرگبار سال67 است


شبه نظامیان در کنار ارتش

مقتدا صدر یکبار دیگر

بر تقویت ارتش عراق تاکید کرد


عطاء الله مهاجرانی

با هند هم باید مناسباتی

مانند چین و روسیه برقرار کرد


روش متفاوت چین با کشورهای جهان

درک پاکستانی ها از مناسبات

راهبردی اقتصادی با چین


عنوان اول پیک نت ۳ بهمن

بن بست سیاست های
گذشته باید شکسته شود


عنوان اول پیک نت ۲ بهمن

ریشه های جنجال علیه
گسترش‌ مناسبات‌ با چین و روسیه


به دور از جنجال های تبلیغاتی باید منتظر آینده بود

طرح نظرات پوتین و لاوروف
در دیدار با رئیسی و عبداللهیان


سرمقاله راه توده ۸۱۹
مخالفان گردش به شرق کیستند
و به چه ‌دلیل مخالف‌آن هستند؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دو شنبه) که در باره تصفیه های تازه در دانشگاها بود روی تلگرام این روزنت بیش از 5 هزار و پانصد خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب پر خوانده ترین مطلب بود و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران