مصاحبه هاشمی طبا با "نواندیش"

مرغ طلائی قرار است

در وین برای رئیسی تخم کند!

 

سخت افزارها وارداتی است

اینترنت و دلار

در ایران به هم گره خورده اند

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۳ دی  ماه ۱۴۰۰ - ۳ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۱ - ۱۳ دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


۱۱ - ۱۳ دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۱ - ۱۳ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۱ - ۱۳ دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۱ - ۱۳ دی

منتخب اخبار ورزشی


۱۱ - ۱۳ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۳ دی

روحانی"جعبه سیاه"نظام است

ودرعرصه دیگری فعال است!

روحانی از وقتی ریاست جمهوری را تحویل داده نه مصاحبه می کند و نه سخنرانی. در هیچ جمع و محفلی هم ظاهر نمی شود. تاکنون تنها خبری که از او وجود دارد، مصاحبه ایست که کامبیز مهدی‌زاده داماد وی با روزنامه شرق کرده است. نکات برجسته این مصاحبه را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت بخوانید.
آقای روحانی خارج از کشور تحصیل کرده است و بیشتر در فرنگ بوده‌اند. همچنین در بحث مسائل دیپلماسی و روابط بین‌الملل خیلی بیشتر از آیت‌الله هاشمی به کشور‌های دیگر سفر کردند و به‌همین‌دلیل آقای روحانی بیشتر دنیا را دیدند. به هر حال آقای روحانی جعبه سیاه نظام است، ایشان مدت‌ها نفر دوم کشور بودند و همیشه منافع ملی برای او مطرح بوده است. اکنون هم کشور را فرد دیگری اداره می‌کند و آقای روحانی در حوزه دیگری مشغول هستند و مسائل را دنبال می‌کنند.
هیچکس به آقای روحانی نگفته که ساکت باشد و چنین چیزی هم امکان ندارد. آقای روحانی در هشت سالی که رئیس‌جمهور بودند یک چهره مناسب از ایران در دنیا ترسیم کردند و اجماع جهانی علیه ایران را از بین بردند، هم به قدرت نظامی توجه کردند و هم به قدرت اقتصادی و بحث‌های معیشتی. ایشان تعادلی را در این زمینه‌ها حاکم کردند. روحانی یک کار بزرگ انجام داد که در تاریخ ماندگار شد و آن خارج‌کردن پرونده ایران از فصل ۷ شورای امنیت بود، سخنان اولاند در سال ۲۰۱۳ را کامل گوش دهید.
اکنون هم دوستان مذاکرات وین شاید نخواهند اسمی از برجام ببرند، اما همه می‌دانند که این مذاکرات هم ادامه راهی است که آقای روحانی در دولت خود ترسیم کردند. به هر حال آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست....
برخی سایت‌ها نوشته اند که ایشان با مقام رهبری دیدار کردند و اصلا جلسه خوبی نبوده است. بیان این سخنان توهین به جامعه روحانیت است. همچنین در شبکه‌های مجازی دیدم که آقای سلیمی‌نمین صحبت‌هایی درباره این دیدار مطرح کرده بودند که خیلی خنده‌دار بود. اتفاقا دیدار آقای روحانی و مقام معظم رهبری جلسه‌ای بسیار صمیمی بوده است. دکتر روحانی زمانی هم که رئیس دولت بودند هر هفته خدمت ایشان می‌رسیدند و گزارش می‌دادند. جلسه اخیر هم بیشتر از یک ساعت بوده و در یک فضای صمیمی و دوستانه برگزار شده است. به هر حال دوستی و ارتباط آقای روحانی و مقام معظم رهبری به سال‌ها قبل برمی‌گردد و اینجا اعلام می‌کنم که این دوستی ادامه‌دار خواهد بود. تمام احکام آقای روحانی را مقام معظم رهبری داده‌اند و این دو نفر ارتباطشان همیشه صمیمی بوده است، اما برخی خناسان در دور دوم ریاست‌جمهوری تلاش کردند این ارتباط را خراب کنند، ولی موفق نشدند و نخواهند شد.
این که می گویند آقای روحانی در این جلسه گلایه‌هایی داشته‌اند، اصلا چنین مسائلی مطرح نشده، آقای روحانی مرد گلایه نیستند که بروند و از شخصی گلایه کنند. یک دیدار خیلی خوب و برای احوال‌پرسی بوده و مثل همیشه درباره مسائل کلان کشور نیز صحبت شده است، آن هم با احترامی که آقای روحانی برای مقام معظم رهبری قائل هستند. دیدار خیلی خوبی هم بوده است.
تا آنجا که میدانم آقای روحانی جلساتی هم با آقای لاریجانی و سیدحسن خمینی داشتند. درباره آقای خاتمی و آقای ناطق‌نوری اطلاع ندارم که جلسه داشتند یا نه، اما افراد مختلف از همه طیف‌ها به دیدار او می‌آیند و درِ دفتر آقای روحانی همیشه باز است. با اعضای دولتشان مثل آقای جهانگیری و آقای ظریف همچنان جلسه دارند. حدود دو هفته پیش با آقای جهانگیری جلسه داشتند و با اعضای کابینه نیز هر هفته به صورت انفرادی و گروهی دیدار دارند. به هر حال این‌گونه نیست که آقای روحانی خانه‌نشین شده باشد.


گفتگوی تلفنی وزرای خارجه

ایرانوعمان پیش ازادامه مذاکرات‌وین


دیدارهائی که این روزها روحانی دارد
مصاحبه داماد روحانی درباره
روزهای پس از ریاست جمهوری

سردار صادق محصولی

"جبهه پایداری" حزبی که

یک فرمانده سابق سپاه رهبر آن شده


شامل ۲۰جنگنده سوخو و سامانه موشکی اس۴۰۰

قرار داد نظامی- دفاعی

۲۰ ساله میان ایران و روسیه


جای پای روسیه در هند

گام به گام محکم تر می شود

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت ۱۱ دی

ایران و امریکا مشترکا
گره‌مذاکرات را بازمی‌کنند


سخنان سارا فلاحی در مجلس

مشت مردم بر دیوارهای مجلس

کم کم برخی را بیدار می کند


مرگ و تولدی که همزمان شد

وداع با دکتر صدرالدین الهی

و مصاحبه او با فروغ فرخزاد


۵۰ دقیقه گفتگوی تلفنی
میان پوتین و بایدن


سرمقاله 816

تفاهم در مذاکرات اتمی

به‌سود جنبش‌ مطالباتی مردم است


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت شنبه (ایران و امریکا مشترکا گره مذاکرات را باز می کنند) با بیش از 7 هزار خواننده روی تلگرام بیشترین مخاطب را در مقایسه با دیگر مطالب داشت. روی فیسبوک پیک نت همزمانی تولد فروغ و درگذشت صدرالدین الهی و مصاحبه الهی با فروغ فرخزاد بیشترین خواننده را داشت. همین مطلب روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران