جان مردم مهم است یا نماز جمعه؟

جان مردم ایران را

امثال احمد خاتمی گرفته اند!

 

حضور ایران و امریکا با دو هدف در وین

دور هفتم مذاکرات وین

دشوار تر از 6 دور قبلی

(پیک هفته ۱۰۹) 15 آبان  ماه 1400 - 6 نوامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 12 - 15 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 12 - 15 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 12 - 15 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 12 - 15 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 12 - 15 آبان

تخب اخبار ورزشی


 12 - 15 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 15 آبان

تهران 14 میلیونی

قرار است قرارگاه نظامی شود؟

زاکانی شهردار تهران که در سالهای دانشجوئی رئیس بسیج دانشجوئی بوده، 43 سال پس از انقلاب و لابد در پیروی از رهبر جمهوری اسلامی برای برداشتن گام دوم انقلاب، گفته است که باید در هر محله ای یک قرارگاه برپا کنیم.  در گام دوم انقلاب، وظیفه جامعه سازی و دولت سازی داریم که جز با حضور مردم و نخبگان ممکن نیست.

زاکانی با اشاره به اینکه تهران با ۱۴ میلیون جمعیت نیازمند تغییر و تحول و مشخص شدن افق است و افزود: "پایین‌تر از جنبه قرارگاهی باید بر محور مسجد، مدرسه و خانواده، ۵۲ فعالیت را هدف گذاری کنیم تا شاخص‌های محل تغییر یابد."

این حرف های دهان پر کن که کوچکترین گوشه ای از شکم مردم گرسنه را پر نمی کند، جز شعار چیز دیگری نیست و از آنجا که حکومت تبدیل شده به نظامی بر پایه "شعار" قطعا زاکانی نیز با این شعارها می خواهد جانشین ابراهیم رئیسی شود. تاکنون نیز هرکس بر مسند این شهر 14 میلیونی نشسته همین هدف را داشته است. طبیعی است که زاکانی فکر کند از احمدی نژاد و قالیباف کمتر نیست و یک گام تا رسیدن به ریاست جمهوری بیشتر فاصله ندارد. گامی که با پا گذاشتن روی شانه مردم به آن می رسند.

مردم گرسنه، بویژه در محله 14 تهران که زاکانی برای بازدید از آنجا رفته و برای مردم آنجا سخن گفته "افق" چه میدانند چیست؟ از هدف گذاری سر در نمی آورند، شاخص ها چه میدانند چیست؟ آنها میدانند که گرانی کمرشان را شکسته و به خاک سیاهشان نشانده است. از گوشت و نان و نخود و لوبیا و تخم مرغ بگوئید و از حاشیه نشینی و فقر و اعتیاد و کارتن خوابی. برای گسترش تن فروشی چه کرده اید؟ 43 سال از انقلاب گذشته و تازه آقای زاکانی یادش افتاده که احمدی نژاد و قالیباف شاخص و افق نداشته اند! بجای ایجاد قرارگاه و تبدیل تهران 14 میلیونی به پادگان نظامی، انجمن های محلی را میدان بدهید تا مردم خودشان فکری به حال خودشان بکنند و گریبان شهردار و بالاتر از شهردار را بگیرند و داد خود را بخواهند! همین اندیشه های زاکانی را قطعا استانداران و فرمانداران نظامی که یکی از پس از دیگری در هیات دولت تائید صلاحیت شده و به مراکز استانها فرستاده می شود دنبال خواهند کرد تا سراسر ایران را تبدیل به پادگان نظامی کنند و رویای رهبر جمهوری اسلامی برای برداشتن گام دوم انقلاب را تحقق بخشند. از "طلا بودن پشیمان گشته ایم- مرحمت فرموده ما را مس کنید".

سه ماه از آغاز کار رسمی دولت گذشته و 8 سال هم که بصورت پنهان دولت سایه دراختیارشان بوده است، کجاست آن طرح هائی که مملکت را از بن بست نجات بدهد؟ این استانداران نظامی با کدام برنامه به استانها اعزام می شوند؟ اصلا دولت خودش برنامه ای دارد که استاندارانش داشته باشند؟ آقای رئیسی هنوز (همین چهارشنبه گذشته) بار دیگر تکرار کرد که "برای حل هیچ مشکلی بن بست نداریم!". اگر "بن بست"ی نیست، پس چرا در همین سه ماه گذشته چندگره هم بر گره های قبلی اضافه شده و بن بست در بن بست بوجود آمده است؟ آن کلیدی که قفل بن بست را باز می کند چیست؟ چرا سه ماه از آن را از جیب مبارک در نیآورده و آنرا رونمائی نکرده اید. دلار در همین مدت سه ماه ریاست جمهوری جدید بالاتر رفت، گرانی مایحتاج مردم بالا رفتن دلار را دنبال کرد و بقیه مشکلات اجتماعی هم کماکان سر جای خود باقی است. 43 سال شعار کافی نیست؟ آن حکومت مستضعفان که با وعده آن از مردم رای به قانون اساسی گرفتید همین است که هر روز مردم آن را به چشم خویش می بینند؟ هنوز فرمانده سپاه به سبک فرمانده سپاه در دوران جنگ با عراق "شعار" میدهد و البته دروغ به هم می بافد. یک روز شعار صدور واکسن کرونا میدهد، روز دیگر نمایش کشف محیرالعقول "ویروس یاب" را به صحنه می آورد و امروز محاصره ناوگان امریکا در دریای عمان که مثل بقیه شعارها و وعده ها پوچ و تبلیغاتی بود. وعده های زاکانی ادامه وعده های رئیسی است و بزودی طشت بی لیاقتی و رانت خواری این دولت و شهرداری زاکانی هم از بام خواهد افتاد.


فرمانده سپاه قم، استاندار قم شد

برای چه آینده ای فرماندهان سپاه

کنترل شهرها را برعهده گرفته اند؟


این حضوربدون درگیری را

می توان در کل جامعه پذیرفت!

دو حضور در مقابل دروازه ورودی دانشگاه تهران، به موضوع بحث تبدیل شده است. حضور اول مربوط به شماری از دانشجویان دختر بدون روسری در مقابل دانشگاه تهران و گرفتن و انتشار عکس این حضور است. آنها لباس کامل رایج در جمهوری اسلامی را بر تن دارند و تنها روسری خود را برداشته اند. به فاصله دو روز، شماری محجبه بعنوان دانشجویان دارای حجاب کامل در همان مکان یک عکس گرفته و منتشر کردند. این شاید مدنی ترین حضور دو گروه از زنان و دختران طرفدار حجاب کامل و طرفداران لباس اسلامی اما بدون روسری بود که به نمایش در آمد و اگر عقلی در حاکمیت باشد، همین واقعیت را می پذیر و بیهوده به زنان و دختران "گیر" نمیدهد. جمع کثیری می خواهند حجاب کامل داشته باشند و جمع کثیر دیگری پوشش اسلامی را قبول دارند اما روسری را نمی خواهند. آنها می توانند در کنار هم در جامعه حضورداشته باشند و ختم غائله شود.


سرمقاله 808

نتایج سیاست قبول"بدتر"

دربرابر"بد" آشکارشده است!


در اوج بحران اقتصادی

لبنان لای چرخ دنده

مناسبات تیره عربستان و ایران


عنوان اول پیک نت 12 آبان

تغییر و تحولاتی با هدف
هموارکردن جاده رهبرآینده


نظرسنجی مهر ماه 1400

مردم کدام برنامه های

سیمای ج. اسلامی را می بینند؟


بدخشان تخته پرش حمله طالبان به تاجیکستان

تاجیکستان همسایه ای که

نگران حکومت طالبان است


گفتگو با رئیس برنامه وزارت معارف

طالبان از سر راه زنان و ختران

برای ادامه تحصیلات کنار میرود


راه توده 808 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 808- چهارشنبه 13 آبان 1400- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نتیجه تحریم انتخابات 1400 و بیرون آمدن "بدتر" از "بد" از صندوق های رای دارد. بخش دیگری از سقوط اصفهان بدست محمود افغان نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

"گام دوم انقلاب" شعار من در آوردی رهبر ج . اسلامی، با کدام آگاهی حوادث انقلاب 57 را تحلیل کنیم؟، تولید کننده درج. اسلامی خود را با تجارت پیوند زد، فاصله گیری از مهاجرت زدگی از آغاز دهه 70 باید آغاز می شد، نفوذ و حضور اسرائیل در کشورهای همسایه روسیه، نفرت مردم ایران ازاسرائیل را جمهوری اسلامی به همدردی تبدیل کرد، صف آرائی انقلاب و کودتا در سودان، روسیه بازیگری جهانی که نمیتوان آن را نادیده گرفت، بن بست تایوان در رابطه چین و امریکا، مانورهای طالبان میان چین و امریکا، رسانه های آلمان نظارت امنیتی رانمی پذیرند و بالاخره گزارشی از "رویاهای در خون خفته یک نسل در جنگل های سیاهکل".

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


سعید حجاریان:

حضور نظامی ها در دولت

یعنی‌ترس از شورش درآینده


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با 8 هزار و 300 خواننده، عنوان اول پیک نت چهارشنبه روی تلگرام این روزنت پر خواننده تر از بقیه مطالب این شماره بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران