سفر سرلشکر باقری به روسیه

مشورت با مسکو برای

نوع رابطه با حکومت طالبان

 

برده و خورده اند

ثروت مقامات حکومتی

راز سر به مهر شده است!

(پیک هفته ۱۰۹) 26 مهر ماه 1400 - 18 اکتبر 2021

 pyknet100@gmail.com


26 -25 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


26 -25 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


26 -25 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


26 -25 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


26 -25 مهر

منتخب اخبار ورزشی


26 -25 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 26 مهر

بیگانگی و بی اعتمادی

میان حکومت ومردم درایران

شاید در جهان، هیچ حکومتی باندازه حکومت ایران بنام مردم اما از روی سر مردم تصمیم نگرفته و اقدام نکرده باشد. بیگانگی حکومت با مردم، "شاکله" نظام جمهوری اسلامی است. حتی در انتخابات نیز ابتداء بجای مردم تصمیم می گیرد چه کسانی صلاحیت دارند و سپس به مردم میگوید حالا بروید رای بدهید! دوبار تن به رفراندوم داده، یکبار در باره نوع نظام و بار دیگر برای قبول قانون اساسی و در این دوبار هم کاملا میدانسته و آگاه بوده که مردم به محتوائی که اعلام شده توجهی ندارند و با اعتقاد به آیت الله خمینی و تحت تاثیر احساسات ناشی از پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم شاه پای صندوق ها خواهند رفت. حالا میدانند که وضع بکلی تغییر کرده و به همین دلیل نه تنها از رفراندوم، بلکه از انتخابات هم وحشت دارد. با این مقدمه و این پیشینه است که رفتن وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی به مجلس و بستن درها و بیرون کردن خبرنگاران برای توضیحات او درباره مذاکرات اتمی، آینده مناسبات با طالبان و مانورهای نظامی ترکیه و آذربایجان و پاکستان در مرزهای ایران تعجب برانگیز نیست. این در حالی است که هر سه موضوع مستقیما به سرنوشت ایران و مردم ایران وصل است.

عین همین سیاست، سالهاست بدستور شخص رهبری درباره فعالیت های اتمی مراعات می شود. یعنی هیچیک از مقامات حکومتی درباره اهداف فعالیت های اتمی ایران، هزینه و ضرورت احتمالی آن سخن نمی گوید. هر خبری در این زمینه امنیتی و فوق محرمانه است، مگر یکی از دانشمندان اتمی را اسرائیل ترور کند و یا یکی از مراکز اتمی ایران را اسرائیل منفجر کند که خبر آن هم، پس از آن که ابتداء اسرائیل آن را اعلام کرد، حکومت اجازه انتشار خبر کج و کوله آن را میدهد. اگر همین فردا یک نظر سنجی گسترده و واقعی در ایران با این سئوال از مردم، که "فعالیت اتمی چیست و چه هدفی دارد؟" انجام شود، دشوار بتوان تصور کرد حتی یک پاسخ نزدیک به آگاهی دریافت شود. منبع اخبار اتمی رهبر است و او نیز تنها خبری که در این باره، در سخنرانی هایش میدهد، شاخ و شانه کشیدن برای امریکا و منع مذاکره است. هیچکس نمیداند دلیل ضرورت و یا عدم ضرورت مذاکره چیست؟ و اساسا دعوا سر چیست؟

با همین بیگانگی مردم با مهم ترین مسائل حکومتی، جامعه در باتلاق انواع بحران ها دست و پا می زنند. حتی آنها که به دیدار رهبر برده می شوند و شعار مرگ بر اسرائیل و امریکا میدهند هم، بعید است بدانند ماجراها چیست؟ اقلا در کره شمالی مردمی که هنوز زخم جنگ دو کره و چنگال امریکا و ژاپن را بر بدن خود دارند، میدانند چرا کشورشان تحریم است و به چه دلیل هزینه انزوا را تحمل می کنند. میدانند که اگر قدرت نظامی نبود، بار دیگر طعمه حمله و جنگ می شدند. ضمن آن که به حکومتشان اعتماد دارند، زیرا نظامی طبقاتی بر جامعه حاکم نیست، عده قلیلی از سیری نمی ترکند و اکثریتی از گرسنگی نمی میرند. میدانند که اگر مریض شدند مجانی درمان می شوند و اگر تنوع غذائی ندارند، این کمبود همگانی است. میدانند که شغل و حقوق منظم ماهانه دارند، کودکستان مجانی است، تحصیل مجانی است، اتومبیل شخصی ندارند، اما وسائط نقلیه عمومی بسیار ارزان است. اینها را می بینند و میدانند و از حکومتشان و از قدرت نظامی کشورشان برای دفع خطر خارجی حمایت می کنند. چنین شرایطی در ایران حاکم است؟ هیچ عاقلی پاسخ مثبت به این سئوال نمیدهد.

در جمهوری اسلامی حکومت به مردم اعتماد ندارند و درباره همه امور پشت سر مردم تصمیم گرفته می شود و مردم نیز اعتمادی به حکومت و تصمیماتش ندارند. اگر شرایط خلاف این بود، امروز مردم ایران هم باید از قدرت نظامی ایران و از فعالیت های اتمی دفاع می کردند و حکومت با این پشتوانه از هیچ مذاکره ای بیم نداشت و زیر بار هیچ عقب نشینی هم نمی رفت و نیازمند انواع مانورهای تبلیغاتی هم نبود و نتایج این پایداری را هم مردم به امید آینده بهتر تحمل می کردند.

از جمله تفاوت ها میان کره شمالی و جمهوری اسلامی اینست.


محکومیت رئیس و معاون بانک مرکزی

انتقام قدرت سایه

از دولتمردان دوران روحانی


سایه چین بر سر کانادا و امریکا


وعده های پوچ

خالی بندی های رئیسی

درسفرهای استانی و دیداربا مردم


خلبان ارتش

هویت نظامی نجات یافته

از ربوده‌‌شدن درترکیه فاش شد!


عنوان اول پیک نت 25 مهر

فعالیت اتمی را باید
از سیاست نظامی جدا کرد!


همزمان با مانورهای نظامی ترکیه و آذربایجان

سفر نظامی و سیاسی

سرلشکر باقری به پاکستان و مسکو


عضو شورای نگبهان: کرونا و تحریم نعمت است

ایشان را بدهید دست مردم

تا مردم"نعمت" را نشانش بدهند!


شمار آنها از شمار نمایندگان حشد الشعبی بیشتر است!

97 زن درانتخابات یکشنبه

 وارد پارلمان عراق شدند!


نگرانی مخالفان و انتظار موافقان

"روحانی" با چه مسئولیتی

به صحنه باز خواهد گشت؟


برای رابطه با کشورهای عربی

ج. اسلامی استخاره میکند

اسرائیل مذاکره و معامله!


عنوان اول پیک نت 24 مهر

همه، برای پس از رهبر

صابون به دل زده اند!


طالبان چون به خلوت می روند

آن کار دیگر می کنند!


محاکمه آذری جهرمی

انتقام گیری دولت سایه

در دوران آفتابی شدن


طالبان با "توئیت" تصمیمات خود را اعلام می کنند

دیدار وزرای خارجه

ترکیه و طالبان در آنکارا


سرمقاله راه توده 805

دیپلماسی و سیاست جنگی

ج.اسلامی‌به‌این‌دو راهی‌رسیده!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری "عضو شورای نگبهان: کرونا و تحریم نعمت است, ایشان را بدهید دست مردم تا مردم"نعمت" را نشانش بدهند! از میان مطالب پیک نت روز گذشته (یکشنبه) روی تلگرام این روزنت با بیش از 6 هزار خواننده پر مخاطب مطلب در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و 10 تن از خوانندگان نیز آن را در فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران