در سفر به خوزستان

محسن رضائی مامور شد

تهدید شیوخ خوزستان را ابلاغ کند

 

سعید حجاریان در گفت و گو با امتداد:

"قدرت" در انتخابات 1400

اکثریت مردم را ندیده گرفت!

(پیک هفته ۱۰۹) 4 مرداد ماه 1400 - 26 ژوییه 2021

 pyknet100@gmail.com


 4 - 3 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 4 - 3 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 4 - 3 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 4 - 3 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


 4 - 3 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


 4 - 3 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 4 مرداد

تا ساختار نظام زیر و رو نشود

امروز خوزستان است

فردا شاید سراسرایران باشد!

در باره رویدادهای سیاسی سالهای اخیر نیز همینگونه است. بویژه در باره جنبش اعتصابی کارگران و جنبش اعتراضی و رو به گسترش خوزستان. حکومت با جمع کردن گام به گام سفره انتخابات در دو دهه گذشته و بویژه در انتخابات 1400 سهم اصلی را در این جنبش ها داشته است. این فرض محال است که حکومت نداند اکثریت مردم از آنها عبور کرده اند و دیگر اعتمادی به آنها ندارند و آنها نیز اعتباری برای این اکثریت ندارند. برای مقابله با این واقعیت، حکومت نه تنها دستی به چهره خویش نکشید، بلکه برعکس گام به گام در مرداب لجبازی با مردم فرو رفت که در این میان نقش رهبر جمهوری اسلامی نقشی اساسی است. حتی اگر فرض کنیم که او نمی خواست در این مرداب فرو رود، عرصه را در طول رهبری خود برای آنها که به سوی مرداب می رفتند و نظام را هم با خود می بردند باز کرد. هر کس را که مردم طرد کردند او به مقام و موقعیت برکشید، هر کس را مردم می خواستند او نخواست و منزوی کرد، هر رئیس جمهوری را که مردم به او رای دادند، وی او را فلج کرد و اجازه نداد کابینه و برنامه خود را برگزیند و پیش ببرد، بیسوادترین و منفورترین روحانیون را وارد دایره اصلی نظام کرد و بر صدر مجلس خبرگان و امام جمعه در شهرهای مهم کشور نشاند و برای آنها کارت سفید برای مقابله با دولت ها صادر کرد تا بدون هر گونه تخصصی درباره مهم ترین مسائل سیاسی و اقتصادی کشور اظهار نظر کنند. مداحان را تبدیل به حزب و چماق مذهبی کرد، انتخاب فرماندهان سپاه را که سالها بصورت شورائی برگزیده می شدند، تبدیل به انتصابات کرد و ضعیف ترین و بی پایه ترین آنها در بدنه سپاه را فرمانده کرد. رادیو و تلویزیون که همان صدا و سیما باشد را از مردم گرفت و تابع خود کرد. در هر مسئله سیاسی و اقتصادی و اجتماعی بدون داشتن تخصص و یا بهره گیری از نظر کارشناسان دخالت و حکم صادر کرد. فاجعه انتخابات 1400 از دل این روش و اندیشه بیرون آمد و او بجای قبول نتیجه تلخ آن و تجدید نظر در روش خود، این انتخابات را حماسه اعلام کرد! چنانکه مجلس کنونی که اکثریت مردم در انتخابات آن شرکت نکردند را بهترین مجلس تاریخ پس از انقلاب اعلام کرد. یکسال پیش آیت الله خوئینی ها که از سیاسی ترین و آگاه ترین روحانیون شاگرد آیت الله خمینی بود نامه ای سرگشاده به وی نوشت و محترمانه به او توصیه کرد در سیاست های سه دهه گذشته تجدید نظر کند. این میخ نیز بر سنگ او فرو نرفت و از بیت رهبری به حسین شریعتمداری گفتند پاچه خوئینی ها را هم بگیرد. بیت رهبری را به دخمه ای تبدیل کرده که مردم از درون آن هیچ اطلاعی ندارند و از داخل این قلعه نیز کسی جرات نمی کند رازی را فاش کند.

جنبش اعتصابی و اعتراضی کنونی محصول این شیوه حکومتی است. امروز تشنگان خوزستان و فردا گرسنگان سراسر ایران. حتی اگر فلان برنامه (از جمله سد سازی) و یا فلان فساد از درون خصوصی سازی ها باعث اعتصاب ها و اعتراض ها شده باشد، باز هم آنچه بدست آمده حاصل نقش مستقیم او در آنهاست. با فرض اینکه محصول تحریم هائی که نتوانستند با مدیریت جلوی آن را بگیرند، آزمایش موشک اتمی شود، این آزمایش نه باری از مسئولیت او در بحران کنونی کشور کم می کند و نه این آزمایش برای مردم نان و آب می شود. طولی نخواهد کشید که پای دولت آینده نیز در گل بحران خواهد ماند. حتی اگر این اختیار به ابراهیم رئیسی داده شود که دست کند در کیسه آستانقدس و صندوق توسعه و یا قبای خود را در مذاکرات اتمی کوتاه کند تا بلکه پولهای بلوکه شده ایران آزاد شود و فروش نفت ممکن نیز بحران عمیق کنونی حل نخواهد شد و این پولها نیز در سیستم سرا پا فاسد بلعیده خواهد شد.


از حمله امثال احمد خاتمی و علم الهدا

روحانیونی که حرف مفت می زنند

اما مفتی حرف نمی زنند!


زنان در ج. اسلامی، نه در خانه

و نه در خیابان امنیت ندارند!

گزارش مائده امینی- روزنامه همشهری


عنوان اول پیک نت 3 مرداد

"ولایت فقیه" شد، آنچه

تیزبینان ‌سیاسی پیش‌بینی کرده‌بودند!

در دوران حیات آیت الله خمینی، گفته می شود مهندس بازرگان نامه ای هشدار دهنده برای وی نوشت و ضمن مخالفت با ادامه جنگ با عراق و ولایت فیقه تلویحا نوشت که در آینده استبداد رضاشاهی زیر قبای ولایت فقیه بر ایران حاکم خواهد شد. در سال اول تاسیس جمهوری اسلامی و هنگام به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی جدید که در آن اصل ولایت فقیه گنجانده شده بود، حزب توده ایران که در آن دوران فعالیت نسبتا آزاد در ایران داشت، در اعلامیه ای که در آن اعلام داشت در این رفراندوم شرکت می کند و به این قانون اساسی رای مثبت میدهد، درباره اصل ولایت فقیه همان جمله ای را به کار برد که بازرگان 8 سال بعد به کار برد. حزب توده ایران نوشت : «اصل ولایت فقیه لباسی است که برای آیت الله خمینی دوخته شده، اما این اصل پس از ایشان و در آینده دشواری های زیادی برای انقلاب بوجود خواهد آورد.» (نقل از مجموعه اعلامیه ها و اطلاعیه های این حزب که بصورت کتاب در همان زمان منتشر شد). گفته می شود که رهبری وقت حزب توده ایران پیش از رفراندوم قانون اساسی نامه ای خصوصی نیز برای آیت الله خمینی نوشت و در آن هشدار داد که ولایت فقیه بازتولید سلطنت در ایران خواهد شد. درباره ادامه جنگ با عراق نیز همین حزب پیش از عبور قوای ایران از مرزهای ایران به داخل خاک عراق مخالفت خود را با ادامه جنگ، پس از فتح خرمشهر اعلام داشت و همین مخالفت با  ادامه جنگ زمینه ساز دستگیری رهبران این حزب و منحله اعلام کردن آن شد. (همان کتاب مجموعه اعلامیه ها و اطلاعیه ها که در روزنامه "نامه مردم" ارگان مطبوعاتی این حزب نیز منتشر شد) چنین نظراتی در آن فضای بشدت هیجانی و احساسی و کمین کردگان قدرت در پشت سر آیت الله خمینی جسارتی را نیاز داشت که 8 سال بعد مهندس بازرگان، شاید با پیش بینی قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 این جسارت را در خود یافت و در نامه ای که گفته می شود به قلم اوست به آیت الله خمینی که یکسال و نیم پس از این نامه در گذشت، نوشت: « خداوند به شما عمر طولانی بدهد اما یقین دارم که بعد از شما جانشینان شما استبدادی بدتر از دوران رضا شاه و سازمان هایی مخوف تر از ساواک را بر جان و مال مردم حاکم خواهند کرد و این بد نامی به نام شما نیز نوشته خواهد شد. »

نامه منسوب به مهندس بازرگان را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید.


ترس از چند دستگی در سپاه

اهداف واقعی سفر

فرمانده کل سپاه به خوزستان


نگاهی به مصاحبه موسوی لاری

وقتی صندوق را از مردم میگیرند

باید هم منتظر خوزستانها باشند


آنها نماینده مردم نیستند که سخنگوی آنها باشند

نمایندگان دو مجلس شورا و خبرگان

دنبال سوراخ موش می گردند!


علی ربیعی

باید گفتگوی وسیع اجتماعی

برای حل بحران ها آغاز شود!


نامه منسوب به مهندس بازرگان به آیت الله خمینی

ولایت فقیه، پس از شما

تبدیل به استبداد رضاشاهی میشود


توصیه های روز گذشته رهبر ج. اسلامی

کدام مقام "کرونا" را

یک توطئه خارجی اعلام کرد؟


سخنان روحانی در مراسم نفت

مجلس حداقلی اجازه نداد

تحریمها علیه ایران لغو شود


عنوان اول پیک نت 2 مرداد

مردم خوزستان

همدردی رهبر را باور می‌کنند؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

.نامه منتسب به مهندس بازرگان خطاب به آیت الله خمینی در شماره روز گذشته و همچنین عنوان اول پیک نت روز گذشته جمعا بالای 17 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همینگونه بود و هر دو مطلب روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران