گزارش ویژه پرتال یونانی

انهدام ستاد ناتو در اوکراین
با موشک "کینژال" روسی

 

پس از تواقفنامه پکن میان ایران و عربستان
شیعیان 4 امامی یمن
تفنگ‌ها را
زمین می‌گذارند

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ - ۱۴ مارس ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۲-۲۳ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۲-۲۳ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۲-۲۳ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۲-۲۳ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۲-۲۳ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۲۲-۲۳ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۳ اسفند

سفر رئیس جمهور چین به روسیه
چاپ دلار بی پشتوانه
برای نجات بانک های امریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از “منابع آگاه” اعلام کرد: "شی‌ جین‌پینگ"، رئیس‌جمهور چین هفته آینده برای دیدار و مذاکره با پوتین به مسکو می رود.
این سفر با توجه به اوضاع در حال دگرگونی جهان، سفری عادی نیست. قطعاً مذاکرات محرمانه دیدار آن دو منتشر نخواهد شد، اما نتایج این مذاکرات در حذف دلار، ایجاد تنگناهای بیشتر برای امریکا، تلاش برای جدا کردن صف اروپائی ها از امریکا و تحمیل شکست در اوکراین به ناتو خواهد بود.
"بن نورتون"، روزنامه نگار آمریکایی نوشته است: عربستان در حال بررسی فروش نفت با ارزهای دیگر است. رئیس‌جمهور چین گفته است: چین انرژی خلیج فارس را با واحد پول خود "یوان" خریداری خواهد کرد. چین با میانجی‌گری صلح میان عربستان و ایران، ضربه بزرگی به دلار نفتی وارد کرد و اوپک از این پس ناچار است سیاست نفتی خود را به جای همآهنگی با امریکا، با معادلات جدید اقتصادی و سیاسی جهان همآهنگ کند. این معادلات جدید، چیزی نیست جز پائین کشیدن امریکا از سکوی رهبری جهان. بویژه که بحران اقتصادی و بانکی امریکا روز به روز در حال تشدید است و حتی پیش بینی می کنند که بحران اقتصادی امریکا عمیق تر از سال 1929 خواهد شد که زمینه ساز جنگ دوم جهانی بود.
روز گذشته سومین بانک بزرگ آمریکا اعلام ورشکستگی کرد. تورم نظامی امریکا در جهان و سیاست‌های اقتصادی آمریکا باعث ورشکستگی بانک‌های این کشور شده است. "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا، بعنوان راه حلی فوری برای جلوگیری از ریزش بانکها و هجوم مردم به بانکها برای بیرون آوردن پولهایشان وعده داد که افراد مسئول ورشکستگی بانک “سیلیکون ولی” و موسسه مالی “سیگنچر بانک” را محاکمه می‌کند. بایدن تلاش کرد با این حرفها به آمریکایی‌ها اطیمنان خاطر دهد که ودیعه‌های آن‌ها در امنیت است. بایدن تأکید کرد که امروز (دوشنبه) درباره سیستم بانکی امریکا صحبت خواهد کرد تا خیال آمریکایی‌ها را بعد از ورشکستگی بانک‌های سلیکون والی و سیگنچر آسوده کند.
"سیلیکون والی"، بانک حامی استارت‌آپ‌های حوزه فناوری، بویژه فناوری‌های مالی و فعال در زمینه رمزارزهاست که اواخر هفته گذشته و تنها ظرف ۴۸ساعت ورشکست شد و نه تنها مشتریان، سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خود را شوکه کرد، بلکه بازار پولی و مالی ایالات متحده را نیز با نگرانی از سرایت بحران مالی به سایر بانک‌ها روبرو کرد.
یکی از همکاران پیک نت در امریکا، که نخستین گزارش او درباره ورشکستگی "سیلیکن ولی" در پیک نت منتشر شد، ساعاتی پیش از شروع دوشنبه در امریکا، در پیامی کوتاه برای ما نوشت:
با سلام ، گفته می‌شود از امروز ماشین های چاپ اسکناس به کار می افتد و پول بدون پشتوانه چاپ خواهند شد. الان سقف بدهی به بانکها به ۳۷ تریلیون دلار رسیده و احتمالاً کنگره امریکا برای نجات سیستم اقتصادی وارد عمل خواهد شد..
دهها نسل بعدی امریکا هم کار کنند و مالیات بدهند، حتی نمیتوانند گوشه کوچکی از این کسری بودجه رو جبران کنند. روسیه و چین با خیال آسوده ناظر این فروپاشی اند. بویژه چین که بزرگترین طلبکار مالی و تجاری امریکاست!
ترس از فروپاشی نظام بانکی تمامی سیستم و نظام اقتصادی امریکا را در بر گرفته است. بعید است دولت و کنگره بتوانند مارکت و مردم را آرام کنند. مردم و موسسات کم کم پولایشان را از بانک خارج میکنند. اعتماد مردم به بانکها از بین رفته است. خیلی از کمپانی های "استارت آپ" که اکثراً در "سیلیکن ولی" هستند، پولهایشان در این بانک است و میترسند که از روز دوشنبه (امروز امریکا) سهام هایشان سقوط کند.


عربستان سر کیسه دلارهای نفتی را می‌بندد
پس از “ایران اینترنشنال”
نوبت "ایندیپندنت فارسی" می‌رسد؟


باران سیل‌آسا در ترکیه



از زمین و آسمان برای ترکیه حادثه آفریده می شود. پس از زلزله ویرانگری که به "سونامی" بیشتر شبیه بود تا زلزله، حالا باران های سیل آسا در کشوری که بدلیل داشتن دریاها به پر آب ترین کشورهای جهان است شروع شده است. این فیلم مربوط به باران های سیل آسای روز گذشته در شهر "ازمیر" ترکیه است.


پس لرزه‌های مثبت آشتی عربستان و ایران
"نگاه به شرق" ایران
هماهنگ با نگاه عربی شده


تنها تشکل صنفی که آزادی فعالیت دارد

انتخابات اتاق بازرگانی

درتهران وشهرها برگزارشد


تفسیر گلوبال تایمز چین

آشتی ایران و عربستان

خط بطلان بر"ناتوخاورمیانه" کشید


عنوان اول پیک نت ۲۲ اسفند

امریکا، دوشنبه در انتظار
بزرگترین سونامی بانکی


دلار در خیابان فردوسی پرپر می زند!

 

ارزهای خارجی و بویژه دلار بدنبال اعلام خبر آشتی ایران و عربستان و سرازیر شدن "درهم" امارات به طرف ایران در صرافی ها پرپر می زند و مشتری ندارد. همه منتظر سقوط بیشتر قیمت دلاری  هستند که از بعد از اعلام خبر آشتی کنان به زیر ۴۸ هزار تومان رسید و بازار منتظر رسیدن آن به مرز ۳۰ هزار تومان است. فعلا ۳۰ درصد از ارزش دلار در ایران کم شده و خرید دلار حتی به قیمت ۳۶ هزار تومان هم مشتری ندارد.

عکس: صرافی های بی مشتری در خیابان فردوسی


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


چهارشنبه ۱۷ اسفند

رادیو هفته

به روز شد!

رادیو هفته، هر چهارشنبه با تفسیر مهم ترین اخبار عمدتا داخلی هفته ای که گذشت، به روز می شود. این رادیو را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران (بویژه در ایران) توصیه کنید. در شماره این چهارشنبه که بدلیل تعطیل عمومی چهارشنبه در ایران، روز سه شنبه منتشر شد، تفسیر اخباری را می خوانید با عناوین:

۱- مرغی که انجیر شرقی می خورد

آن مرغی نیست که دلار میخورد

۲- عزمی برای خاتمه بخشیدن به

آقائی دلار در ایران وجود ندارد

۳- بدون مهار بانکها و تجارت خارجی

بحران اقتصادی ایران حل نمی شود.

۴- رئوس یک برنامه واقع بینانه برای خروج کشور از بحران چه می تواند باشد!

۵- همه حکومت های ایران با کردها به زبان تفنگ حرف زده اند

۶- در هر گوشه ایران توطئه و نا آرامی سبز می شود

۷- سقوط قیمت دلار با خاتمه  مسمومیت ‌مدارس کامل‌میشود؟

۸- شمار زنان دانشمند اتمی ایران موجب تعجب "رئیس آژانس اتمی" شد!

۹- قدُ قدُهای امنیتی رهبران موتلفه اسلامی درباره مسمومیت در مدارس دخترانه!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته درباره بحران بانکی در امریکا، روز تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. در فیسبوک پیک نت خبر تفسیری مربوط به سقوط قیمت دلار در ایران بیشترین خواننده را داشت که روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت