سخنان پوتین در جریان یک بازدید

مشکلات امروز جهان

بافروپاشی اتحادشوروی آغازشد

 

حمله و مقاومت در پاکستان

عمران خان در پناه مردم

دولت در پناه ارتش

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ - ۱۸ مارس ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۴-۲۷ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۴-۲۷ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۴-۲۷ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۴-۲۷ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۴-۲۷ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۲۴-۲۷ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت  ۲۷ اسفند

حوادث و تحولات مهم

زیرپوست حاکمیت درایران

سفر غافلگیر کننده شمخانی به چین و امضای تواقفنامه برقراری دوباره روابط همه جانبه با عربستان معادلات جهانی و منطقه ای را دستخوش تغییر کرد و در داخل کشور نیز بسیاری از معادلات و پیش بینی ها درباره دولت رئیسی را نقش بر آب. از آنجا که چنین سفر و ماموریتی بدون دستور مستقیم اما غیر علنی رهبر جمهوری اسلامی ممکن نبود، می توان نتیجه گرفت که سکان اصلی سیاست خارجی را در تمام زمینه ها بیت رهبری در دست گرفته و از این طریق، شورای فرماندهان سپاه نیز نقش مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی یافته اند. انتخاب علی شمخانی که سرلشکر سپاه است و زمانی فرمانده نیروی دریائی سپاه بوده و اکنون سالهاست دبیر شورای عالی امنیت ملی، بی ارتباط با همآهنگی بیت رهبری و شورای فرماندهی سپاه نیست.

حتی اگر در ابتدا، سفر شمخانی به پکن و امضای تواقفنامه پکن با عربستان ماموریتی استثنائی و بی تداوم ارزیابی می شد، اکنون سفر وی به بغداد و سپس به امارات متحده عربی برای مذاکره و برقراری رابطه دیپلماتیک به امارات و نقش او در تجدید مناسبات با کویت و بحرین نشان داد که ماجرا عمیق تر از یک استثناست، حتی اگر این سفر ها را بتوان به خوزستانی بودن شمخانی و توان او برای صحبت به زبان عربی ربط داد.

از سوی دیگر بحرین میزبان هیاتی از ایران شد تا گفتگو در باره بازگشایی سفارت ها دنبال شود.

پیش بینی ها در مورد یمن نیز حاکیست که مذاکرات قریب الوقوع برای پایان جنگ در یمن و تشکیل یک دولت وحدت ملی با آغاز رسمی مناسبات ایران و عربستان و مبادله سفیر و دیدار وزرای خارجه دو کشور شروع خواهد شد.

 همزمان با این رویدادها و جهش هائی که در سیاست خارجی ایران آغاز شده، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به روسیه سفر کرد. سفری که بی ارتباط با اجلاس قریب الوقوع صلح سوریه و خروج نظامی ترکیه از سوریه و تنها ماندن امریکا در سوریه نیست. در این اجلاس قرار است روسای جمهور سوریه، ترکیه و ایران (با پیش بینی حضور عربستان دراین اجلاس) شرکت داشته باشند و محل تشکیل آن ظاهرا روسیه خواهد بود. بدین ترتیب، چین یک سر تنش زدائی در خلیج فارس را برعهده گرفته و روسیه سر دیگر آن را در خاورمیانه. امریکا و غرب میان این قیچه دو تیغه فعلا مبهوت اند و دست و پا می زنند.

در کنار این تحولات، مانور نظامی مهم و ‌مشترک ایران، چین و روسیه در دریای عمان را نباید فراموش کرد و یا به اهمیت آن توجه نکرد، زیرا این مانور یعنی کوتاه کردن دست دریائی امریکا در منطقه. سرعت تحولات چنان است که امریکا و اروپا حتی نتوانستند واکنشی سریع از خود نشان بدهند.

نکته بسیار مهم در ارتباط با رویدادهای بالا، بویژه نقشی که شمخانی برعهده اش گذاشته شده را باید در واکنش های رهبران جبهه پایداری در داخل کشور دنبال کرد. جبهه ای مرکب از حجتیه اندیشانی که ماسک مخالفت با مذاکرات اتمی را بر چهره زده و شعارهای تند و تیز جنگی می دهند اما عملا نقش بسیار مهمی در تنش آفرینی های داخل کشور برای تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های فارسی زبان خارج و سازمان های حقوق بشری تهیه می کند و آب به آسیاب حمله نظامی به ایران می ریزد. حتی گفته می شود جریان مسموم سازی دانش آموزان دختر مدارس با بهانه فراهم سازی زمینه ظهور امام زمان نیز زیر سر جبهه پایداری بوده است. این جبهه دست بالا را در نهادهای امنیتی و در سیمای جمهوری اسلامی دارد و فراکسیون آن نیز نقش مهمی در مجلس دارد. بنیانگذار این جبهه آیت الله مصباح یزدی بود و اکنون "مرتضی آقا تهرانی" (روحانی که چند سالی در امریکا بوده) در کنار سردار سابق سپاه "صادق محصولی" آن را رهبری می کند و دست بردار سوژه حجاب اجباری و زن ستیزی نیست!

بزودی معلوم خواهد شد، آن شایعاتی که درباره بازداشت احتمالی برخی رهبران این جبهه باتهام دست داشتن در طرح مسموم سازی دانش آموزان وجود دارد، تا چه حد واقعیت دارد. ادعا شده که ۱۱۸ نفر باتهام مسموم سازی دانش آموزان دستگیر شده اند اما اعلام نشده که رابطه تشکیلاتی و سازمانی ها چگونه بوده و هدایت کنندگان و رهبران آنها چه کسانی بوده اند! قطعا این ۱۱۸ نفر بی ارتباط با هم دست به این جنایت نزدند، همچنان که بی رهبری و هدایت کننده نبوده اند.

شمخانی که پیش از سفر به پکن با حملات جبهه پایداری روبرو بود، اکنون بیش از گذشته تبدیل به هدف جبهه پایداری شده است و این نشان میدهد که جبهه پایداری تا چه حد و میزانی در بالاترین نهادهای حکومتی نفوذ کرده و با این نفوذ از تصمیمات و طرح آینده با اطلاع است!


برای دفاع در برابر حمله به ایران

چین و روسیه از هوا و دریا

در کنار ایران قرار گرفتند


سه نامه سرگشاده سال ۱۴۰۱

مردم ایران از جنگ و خشونت

 گریزانند و طرفدار جنبشصلح هستند!


نزدیک ترین نقطه به خاک امریکا

گشت هوائی پوتین برای

بررسی موقعیت نظامی سیبری!


سیل پس از زلزله در ترکیه

 

هنوز ویرانی های زلزله در ترکیه باقی است و آمار شمار کشته شدگان آن رو به افزایش که سیلاب ناشی از بارندگی های کم سابقه در بسیاری از شهرها و استانهای ترکیه راه افتاده و از خود خسارات بر جای می گذارد. عجیب آن که این باران و سیلاب درست در همان مناطقی از ترکیه باریده و راه افتاده که زلزله در آنها روی داده بود. هنوز آمار خسارت و تلفات این سیل رسما اعلام نشده اما رسانه های ترکیه خبر از قربانی شدن ۱۰ نفر در این سیل داده اند.


در تعقیب وگریز با میگ های روسی

مدرن ترین پهپاد امریکا

در دریای سیاه سقوط کرد!


خطر بزرگ برای دولت امریکا چیست؟


نشست مشترک رهبری

حزب کمونیست فدراسیون روسیه

با هیات دولت این کشور

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه. آزاده اسفندیاری

در سالروز تولید "لنین" جبهه وسیع ضد نازیسم و فاشیسم تشکیل می شود


لاوروف در نشست دوستان روسیه:

جهان امروز باید علیه نازیسم

یکپارچه مقاومت کند!


عنوان اول پیک نت ۲۴ اسفند

به کدام دلیل و انگیزه
بایداز"نگاه به‌شرق"حمایت کرد!


سرمقاله راه توده ۸۷۴

توطئه‌ها علیه ایران

درابعادتازه‌ای شروع‌میشود!


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


چهارشنبه ۲۴ اسفند

رادیو هفته

به روز شد!

رادیو هفته 24 اسفند با تفسیرهای زیر

 در ارتباط با رویدادهای مهم هفته منتشر شد:

 

۱- بدون سازمان سیاسی گردش به شرق ممکن نمی شود!

۲- نقش تاریخی و فراموش نشدنی احسان طبری در تربیت یک نسل روشنفکران ایران به قلم احمد شاملو

۳- ورود جهان به عرصه نوین را اگر درک نکنیم عقب می مانیم!

۴- مسموم سازی زنجیره ای دانش آموزان دختر، از خارج چه نتیجه ای می خواستند از آن بگیرند؟

۵-  نقش غافلگیر کننده چین در آشتی ایران وعربستان

۶- سهم انجمن حجتیه در مسموم سازی دانش آموزان دختر مدارس

۷- باز تولید سلاح های به غنیمت گرفته شده در اوکراین در ایران

۸ - بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره قرارداد دو جانبه ایران و روسیه در آینده نزدیک

۸ - ورشکستگی بانکها در امریکا

۱۰- سیستان و ‌بلوچستان روی بشکه باروت خشم‌ و نارضائی

۱۱- سیل "درهم" از خلیج فارس به سوی ایران قرار است سرازیر شود

رادیو هفته را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

سرانجام و پس از چند هفته که از راه اندازی رادیو هفته میگذرد، شما مشاهده کنندگان اخبار این رادیو روی پیک نت برابر شد با تعداد خوانندگان عنوان اول پیک نت. روی تلگرام این روزنت. یعنی فراتر از ۵ هزار شنونده و خواننده . روی فیسبوک پیک نت نیز تقریباً همین تناسب و البته کمی به سود عنوان اول برقرار بود و همچنین رادیو هفته روی ۸ فیسبوک خوانندگان پیک نت به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت