شبکه های مافیائی واردات مانع اند؟

چرا تکنولوژی پیشرفته ایران

شامل صنایع مصرفی نمیشود؟

 

برای جلب اعتماد از دست رفته مردم

پس از آزادی زندانیان

گام بعد چه می تواند باشد؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ - ۱۲ فوریه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۱۹ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۱۹ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۱۹ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۱۹ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۱۹ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۱۹ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۳ بهمن

"اسرائیل" چشم اسفندیار

حمله‌نظامی امریکا به‌ایران!

نیروی هوائی و نیروی دریائی سپاه و ارتش در روزهای اخیر دست به یک سلسله نمایش قدرت ها زدند که سئوال برانگیز است. از جمله تونل های آشیانه هواپیمای نظامی (سوخو ۲۴) و شناورهای جنگی که به گفته فرمانده نیروی دریائی سپاه ۶۵۰ ناوگروه با بیش از ۱۵ هزار شناور در نیروی دریایی سپاه سازماندهی شده است. در نمایش آشیانه های زیر کوه هواپیماهای جنگی رسما اعلام شد که این هواپیماها قادر به حمل موشک های کروز هستند. تولید این موشک تاکنون در ایران رسما اعلام نشده بود. کروز موشکی است که می تواند کلاهک های  اتمی را حمل کند.

این که رونمائی از این امکانات نظامی در ارتباط بوده با سالگرد انقلاب ۵۷  ساده ترین تفسیر است، چرا که نشانه های دیگری نیز وجود دارد که نشان میدهد ایران خود را هدف یک حمله نظامی میداند، بویژه پس از مانور مشترک اسرائیل و امریکا در خلیج فارس که مشابه سازی حمله به ایران بود.

در این نمایش قدرت ها ایران خواست نشان بدهد که در زمینه دفاع و تهدید خودکفا شده و حتی بسیاری از  خریدهای نظامی اش به شرط انتقال تکنولوژی انجام می شود. حتی با روسیه و درجریان خرید سوخو۳۵ از این کشور به شرط انتقال تکنولوژی ساخت آن در ایران که هنوز روسیه با آن موافقت نکرده است. ایران طالب خرید ۳۶۰ هواپیمای بمب انداز و شکاری از روسیه است که تاکنون با ۶۰ فروند آن موافقت شده است. سرعت خرید و تکمیل صنایع تسلیحاتی و جابجایی های اخیر نشان میدهد ک ایران حمله امریکا را در بالاترین سطح ارزیابی کرده و بیش از ۵۰ در صد احتمال آن را  میدهد.

تردید نیست که ایران قادر به مقابله با حمله نظامی امریکا نیست، بویژه که امریکا روی نارضائی وسیع مردم از حکومت و حداقل، بی تفاوتی مردم نسبت به این حمله حساب کرده است. در مورد نارضائی مردم، حکومت در جریان تظاهرات و اعتراضات اخیر به عمق فاجعه پی برده و عقب نشینی های سازمان یافته ای را از برابر مردم آغاز کرده است. از جمله آزادی وسیع زندانیان سیاسی، تلاش برای بدست گرفتن بازرگانی خارجی توسط دولت و کوتاه کردن دست اتاق بازرگانی، سرعت بخشیدن به مناسبات اقتصادی و تولیدی با چین و روسیه و جلب سرمایه گذاری های این دو کشور برای زیر ساخت های عمومی. باید دید، توان این عقب نشینی ها تا چه حد و میزان است و زمینه جلب  اعتماد قطره چکانی مردم فراهم می شود یا خیر!

اما در مورد دوم. یعنی توان و قدرت نظامی امریکا برای حمله برق آسا به تاسیسات  نظامی و اتمی و موشکی ایران. دراین زمینه امریکا یک ضعف بزرگ در برابر خود دارد و بیمناک از این ضعف هنوز حاضر به آزمایش شانس خود برای حمله به ایران نیست. این ضعف بزرگ "اسرائیل" در منطقه و در تیررس ایران است. بدین صورت که ایران میتواند بلافاصله پس از حمله نظامی به خود، اسرائیل را موشک باران و حتی بمباران هوائی کند که دراینصورت تمام معادلات منطقه دگرگون می شود و موجودیت اسرائیل نیز برای نخستین بار با  خطر بسیار جدی روبرو می شود. بخش مهمی از نمایش قدرت دریائی و نشان دادن گوشه ای از آشیانه ها و تونل های زیر زمینی مجهز به باند پرواز هواپیماهای جنگی، رساندن همین پیام به امریکا و اسرائیل بود.


گزارشی از شرکت مردم

در راهپیمائی سالگرد انقلاب ۵۷


سونامی ترکیه و سوریه

طبیعی بود و یا عمدی؟

 

۶ روز پس از زلزله وسیعی که بخش های وسیعی از دو کشور ترکیه و سوریه را لرزاند و تلفات و ویرانی های وسیع بوجود آورد، از قبرس گزارش شده که جنازه چند نهنگ نیز در سواحل شمالی قبرس پیدا شده است. حدس زده می شود که این نهنگ ها نیز در جریان زلزله جان خود را از دست داده باشند. بتدریج این شایعه قوت می گیرد که آنچه در سوریه و ترکیه روی داد تنها یک زلزله نبود بلکه یک سونامی بی سابقه بود و می تواند نتیجه اقدامی شبیه "harp" یا مشابه آن بوده باشد. یعنی اقدامی زیر زمینی برای ایجاد زلزله. این شایعه درباره زلزله ژاپن نیز وجود داشت.  بویژه که در مناطق مختلف وقوع زلزله زمین شکاف های عمیق و وسیع برداشته است. مرگ نهنگ ها می تواند در ارتباط با حقیقت داشتن شایعات باشد؟ با مروی آنچه که درباره دلیل شیوع ایدز در افریقا و بیماریهای ویروسی سالهای گذشته، بویژه کوید ۱۹ که قربانیان آن به چند میلیون رسید و یا کشف آزمایشگاههای  مخفی بیولوژیک در اوکراین،  نمی توان نسبت به سونامی اخیر در سوریه و ترکیه نیز مشکوک بود؟


کسی روی اسب لنگ شرط بندی نمی کند

زلنسکی دست خالی

از اروپا به اوکراین بازگشت!


رادیو هفته

 به روز شد

این رادیو هر یکشنبه منتشر می شود. آن را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!


مردم زیر فشار تورم، گرانی و مالیات

امریکا ۳۱ تریلیون دلار

با ۸ تریلیون بهره بدهکار است


سرمقاله راه توده ۸۶۹

اصلاح طلبان "سردَرگمُ" ایران

زیرآوارتغییرجهان له خواهندشد!


سفر لاوروف به بغداد

پول ملی عراق و روسیه

پایه مناسبات دوکشور می‌شود!


عنوان اول پیک نت ۱۹ بهمن

تحول اقتصادی با تعیین تکلیف

بانکهای خصوصی آغاز میشود!


آمادگی های نظامی- جنگی

ژاپن علیه چین!

"رضا نافعی"



حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


یکشنبه ۲۳ بهمن به روز شد!

رادیو هفته

 به روز شد

این رادیو هر یکشنبه منتشر می شود. آن را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته نزدیک به ۵ هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول پر خواننده ترین مطلب بود که روی ۷ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت