سرمقاله راه توده ۸۶۶

روشن‌بینی اصولگرایان منتقد

دربرابر اصلاح‌طلبان منتقد

 

زیر فشار بحران انرژی

شرکت های آلمانی

پیاپی ورشکست می شوند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ - ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۷- ۲۸ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۷- ۲۸ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۷- ۲۸ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۷- ۲۸ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۷- ۲۸ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۷- ۲۸ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۸ دیماه

رسانه‌های دلار زده ایران

علیه منافع‌ملی عمل‌می‌کنند

هفته گذشته "یورو استات" اعلام کرد «مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ با رشد ۲۲ درصدی به ۴.۷۱۵ میلیارد یورو رسیده و تجارت آلمان با ایران در این مدت رشد ۱۲ درصدی داشته است.»

با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا از ما نفت نمی خرند معنای این رشد در واقع افزایش واردات ایران از اتحادیه اروپا به حساب نفتی است که ایران به چین و برخی کشورهای دیگر  صادر می کند. این رشد همزمان بوده با ممانعت کامل از پیشنهادهای سرمایه گذاری های چین در ایران که در نوع خود نشان از عمق وابستگی اقتصادی ایران به غرب دارد.

بازتاب سیاست خارجی ایران و رسانه های غالب به این شکل است که کشورهایی که بیش از همه به ایران ناسزا بگویند و خط و نشان بکشند و تهدید کنند می توانند بیشتر منتظر نوازش رسانه های ایران   باشند و مقامات ایران روابط تجاری و اقتصادی با آن کشور را بیشتر کنند. در همین دوران اخیر که کشورهای اروپایی ایران را به قطع روابط تهدید کردند، با مخالفان حکومت دیدار کردند، در پارلمان ها و نهادهای سیاسی خود دولت ایران را محکوم کردند و ... دولت ایران بیشتر دنبال دادن امتیاز و ایجاد روابط با آنها رفت و آنها نیز فهمیدند که در ایران منافع ملی نیست که تصمیم می گیرد، بلکه منافع سرمایه داری تجاری و مافیاهاست که سودشان در ارتباط با غرب و خروج سرمایه ها به طرف آنهاست.

سرمایه داری تجاری ایرانی و کسانی که منافعشان در جلوگیری از سرمایه گذاری در زیرساخت های ملی و خروج سرمایه و ارز از کشور است و رسانه های آنها آنقدر در برابر سرمایه گذاری چین در ایران مقاومت کردند که سرانجام آن کشور به فکر استفاده از راه های عربستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس افتاد.

نقطه مقابل این وضع آن است که اگر یک کشور غیرغربی یا کشوری که کمترین زاویه را با آمریکا دارد سخنی بگوید فوراً رسانه های سرمایه داری تجاری آن را علیه ایران تفسیر می کنند. مثلا روزنامه دنیای اقتصاد سخنان رییس جمهور ونزوئلا از دعوت روسیه و چین برای شرکت در جبهه ای در آمریکا لاتین را به معنای دور زدن ایران توسط ونزوئلا تفسیر کردند! البته اگر اسم از ایران می برد می گفتند که ونزوئلا می خواهد ایران را به مدار ماجراجویی در قاره آمریکا بکشاند.

از نظر این رسانه ها، اگر بایدن بگوید که دنیا وصله شلوار جین امریکاست، یا رئیس سیاست خارجی اروپا، جهان را به جنگل علف های هرز و اروپا را به باغ گل تشبیه کند، اگر ما را تحریم کنند و رسماً بگویند می خواهیم ایران را خفه کنیم هیچ اشکالی ندارد ولی به روابط ایران با هر کشوری که از چارچوب وابستگی به آمریکا خارج شده و یا می خواهد خارج شود باید حمله شود تا ایران نتواند از چارچوب وابستگی به دلار خارج شود. ماهیت دلار زده رسانه های ایران در جهت ایجاد، حفظ و تدوام این وضع است.


همزمان با جلسات تاریخ شفاهی

روحانی در این روزها مشغول

چه کار و چه دیدارهائی است


چه تعداد در گیلان ساخته شده؟

گاز ۱۰ هزار ویلا را

 در مازندران قطع کردند!


راه توده ۸۶۶ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۶۶ (۲۸ دیماه ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره بخش پنجم از مرور تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب  ۵۷ است. سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی نظرات اصولگرایان منتقد اوضاع کشور و منتقدان اصلاح طلب اوضاع کشور است که هیچکدام در حاکمیت نیستند. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

نقش رسانه های دلار زده ایران علیه منافع ملی، جوجه های مافیا زیر پر و بال سرمایه داری تجاری رشد کردند، دلیل سقوط اعتبار روزنامه ها در ایران چیست؟، تلاش ما اینست که ارتجاع علیه اهداف انقلاب ۵۷ حاکم نشود (پرسش و پاسخ نورالدین کیانوری دبیر اول وقت حزب توده ایران)، پیش بینی کیانوری از یورش به حزب، پیروزی استالینگراد در اوکراین  تکرار می شود، انگلستان تحت محاصره اعتصاب و اعتراض، فروپاشی جهان تک قطبی سرعت گرفته است، سرنوشت مرگباری که امریکا برای اروپا رقم زده، مقابله قاطع "لولا" با کودتاچیان، انگلستان در محاصره اعتصاب فلج کننده، و سالگرد تولد محمد اعتماد زاده "به آذین"

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت ۲۷ دیماه

رقابت مطبوعات ایران

در افشای قراردادهای محرمانه

با چین و روسیه

سیامک زند


چین وکره شمالی هشدار دادند

مثلث "ناتو"ی آسیائی

علیه چین و کره شمالی


او حداکثر یک قاضی بی رحم است

شورش بعدی علیه

‏دولت بی کفایت رئیسی است!


تلاش در خور ستایش

روی شبکه اینترنت برای

 آگاهی رسانی!


حماسه هائی

 که درجنگ سوریه نهفته است!

 

پالمیرا شهری تاریخی در سوریه است که در سال ۱۹۸۰ به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسید. یونسکو این آثار را در سال ۲۰۱۳ به دلیل جنگ داخلی سوریه ، در فهرست آثار در معرض خطر قرار داد .

پالمیرا در سال ۲۰۱۵ توسط داعش تصرف شد. مدتی بعد این شهر توسط ارتش سوریه باز پس گرفته شد، اما نتوانست آن را حفظ کند و دوباره داعش این شهر را تصرف کرد و به ویرانی آن ادامه داد. سرانجام ارتش سوریه با نقش آفرینی نظامیان کمونیست سوریه و با حمایت روسیه و ایران، حزب‌الله لبنان و واحدهای جنگ های پارتیزانی حزب کمونیست سوریه این شهر را از داعش پس گرفتند.

فرماندهان کمونیست ارتش سوریه را می‌بینید که به نشانه پیروزی با پرچم سرخ در شهر پالمیرا عکس یادگاری گرفته اند.

۲مارس ۲۰۱۷، پالمیرا - سوریه


محمد سلامتی:

آزاد کردن معترضان جوان

بیشتربه نفع نظام است تامعترضان


فرشاد مومنی:

اقتصاد در دست لاشخورها

و بانک‌های خصوصی است!


عنوان اول پیک نت ۲۶ دیماه

بزرگترین نفوذیها درایران

رانت‌خواران ومافیاهای اقتصادی‌اند!


با محوریت چین و روسیه

پیشنهاد تشکیل جبهه

ضد دلار در امریکا لاتین!


عنوان اول پیک نت ۲۴ دیماه

نیمه پر و نیمه خالی

سخنرانی راهبردی رهبرج.اسلامی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

.در پیک نت روز گذشته نیز عنوان اول با نزدیک به ۵ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی ۹ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت