عبدالله شهبازی:

نظام چنان منجمد شده

که واقعیات روشن را نمی‌بیند!

 

روسیه هیچ کمکی برای

تولید بمب اتمی به‌ایران نمی‌کند!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ - ۳ دسامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۲- ۹ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲- ۹ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲- ۹ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲- ۹ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲- ۹ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱۲- ۹ آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۲ آذر

دست حکومت

زیرسنگ مافیاهای ثروت است

آنها که در توجیه دلیل و شمار جمعیت معترضین دروغ می گویند، یا مردم فریبند و یا در خواب و خیال. از آن جمله است سردار وحیدی، فرمانده اسبق سپاه قدس و وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی که از یکطرف با تعدادی از اساتید ؤ دانشگاهی جلسه تشکیل میدهد و مدعی می شود مشکلات را فهمیده و از طرف دیگر به خبرنگاران دروغ هائی می گوید خنده دار. از جمله روز گذشته به خبرنگاران گفت:
«افراد دستگیر شده در اغتشاشات از کشورهای مختلف بودند»
تا خبرنگاران خواهان نام آن کشورها می شوند می گوید: «الان بهتر است اسمشان را نیاورم.»
آن افراد بیگانه ای که در تظاهرات شرکت داشته اند، جز شماری از افغان های مهاجر چه کسی می تواند باشد؟ که طبیعی هم هست حضور آنها در تظاهرات، زیرا در ایران زندگی می کنند و همان مشکلات و حتی مضاعف آن را دارند که ایرانیها دارند.
ظاهراً یک سناریوی همآهنگ را آقایان بجای قبول واقعیات و چاره جوئی اساسی دارند اجراء می کنند، زیرا مقامات امنیتی و قضائی هم گفته اند سازمان های جاسوسی ۱۷ کشور در اعتراضات دست داشته اند.
در این که امریکا و اسرائیل و انگلیس و دیگر کشورهای غربی بصورت همآهنگ روی اعتراضات ایران متمرکز شده و تمام دستگاه های تبلیغاتی خود را در همین جهت بسیج کرده اند تردید نیست، اما مگر می شود تا زمینه داخلی اعتراض وجود نداشته باشد آن قدرت های خارجی بتوانند اعتراضات درست کنند؟ خود را فریب می دهید یا مردم را می خواهید فریب بدهید؟ ساختار نظام در تمام عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی مذهبی فلج است و باید دگرگون شود و هر روز که در قبول این واقعیت تاخیر شود، روز بعد کار دشوارتر خواهد شد. اقلیت حکومتی تراشیده تر می شود و اکثریت معترض پر شمارتر! سیستم اقتصادی کشور بر مبنای مافیا پروری و غارت استوار است، مرتجعین مذهبی آنقدر گلوی مردم و بویژه زنان را گرفتند تا فریادشان به آسمان برخاست، با هنرمند و ورزشکار همان کردند که با کارگر و کشاورز کردند. تحریم ها کمرشکن بود، اما کمرشکن تر از تحریم ها خود سیستم است. مگر ونزوئلا، ثروتمندترین کشور امریکای لاتین را امریکا تحریم کمرشکن نکرد و مردم به گرسنگی نیفتادند؟ کردند و شدند اما مردم پشت حکومتشان ایستادند، زیرا حکومت با اکثریت مردم بود. در کوبا به همینگونه، در روسیه تاریخی ترین تحریم علیه آن کشور اعمال شده اما بالای ۸۳ درصد مردم از رئیس جمهورشان حمایت می کنند. جمهوری بلاروس مگر تحریم نشد؟ این لیست بالا بلند است. چرا در میان همه این کشورهای تحریم شده ایران به این روز افتاده است؟ دلیل آن روشن است! کرم از درون درخت را خورده است. یک لیست از قصرهایی که سران مافیا و وابستگان آنها تنها در کانادا دارند تهیه و منتشر کنید تا معلوم شود ما چه می گوئیم. خانه هائی در کانادا دارند که ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار قیمتش است. بجای دستگیر کردن "وریا غفوری" روسای بانک های خصوصی را دستگیر کنید و حساب های بانکی و ثروت هایشان در کانادا و دیگر کشورها را بررسی کنید و از آن مهم تر، به مردم اطلاع رسانی کنید. نمی کنید و نمی توانید بکنید برای آنکه دست خودتان زیر سنگ آنهاست! چرا بررسی نمی کنید که در آن ۱۷ کشوری که مدعی هستید در اعتراضات دست دارند حساب بانکی غارتگران ایران چقدر است و چه قصرهائی را در آنها برای پولشوئی و ییلاق و قشلاق ساخته اند. در همین بولتن افشاء شده خبرگزاری فارس برای فرمانده سپاه نکات مهمی وجود دارد که تلویزیون های سه قلوی لندن، آگاهانه اشاره به آنها نمی کنند. از جمله این که فلان مقام میگوید: «چون اجازه رفتن پسرم به امریکا را نمیدهید، فلان قرارداد اقتصادی با روسیه را امضاء نمی کنم». با این افراد که در کابینه رئیسی دست بالا را دارند چگونه می توان گردش به شرق کرد و جلب سرمایه گذاری چین و روسیه در ایران و ایجاد کار و معیشت برای مردمی که زیر بار تحریم غرب و غارت مافیای داخلی نفسشان گرفته شده؟ تا برای این وضع چاره ای اساسی اندیشیده نشود، حتی مترقی ترین سیاست خارجی هم به سر منزل نخواهد رسید و سرانجام نیز ایران را غرق جنگ داخلی خواهد کرد!


عاقلانه ترین تصمیم، قبول آن چیزی است که اتفاق افتاده

نظر حکومت در باره حجاب

تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد!


لهستان خود را آماده

اشغال بخشی از اوکراین می کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


سرمقاله راه توده ۸۵۹

حجاب ازچه زمان وبا چه

انگیزه‌ای به زنان تحمیل‌شد


سوغات تازه امریکا برای مردم جهان

جهان منتظر شیوع ویروسی

خطرناک تر از "کوید ۱۹"!


عنوان اول پیک نت ۹ آذر

جناح‌بندی‌های نوین سیاسی

بزودی درایران شکل خواهدگرفت!


ای کاش اعتراض ها در ایران

همین سمت و سو را داشت!

 

این بخشی از تظاهرات دهها هزار نفری مردم اسپانیا در شهر مادرید علیه مماشات نخست وزیر اسپانیا با مفسدان اقتصادی است. در تمام تظاهرات و اعتراض های دو ماه اخیر (غیر از مرحله او که علیه حجاب اجباری و کشته شدن مهسا امینی بود) کسی به یاد ندارد که معترضین ایران با چنین شعارهایی به خیابان آمده باشند. نه تنها این، بلکه علیه فقر، علیه تقسیم جامعه به اقلیتی مرفه و اکثریتی گرسنه. بجای اینها، مشتی فحش های رکیک تبدیل شد به شعار. در خارج از کشور و بنام حمایت از اعتراض های داخل کشور نیز وضع بهتر از این نبود، با این تفاوت که عده ای برای خود شال و کلاه حکومت دوختند! کجا بودند روشنفکران و سیاسیون برای جهت دهی به اعتراضات در چارچوب همین شعارهای ریشه ای و بنیادی جامعه؟ ما حتی در مقالات و تحلیل های منتشر شده در روزنامه ها و سایت های داخل کشور نیز شاهد چنین تلاشی نبودیم.


جلوئی نه، عقبی وریا غفوری است

که از زندان آزاد شد!

 جلوئی، بیخودی خودش را پیش انداخته، عقبی وریا غفوری کاپیتان سابق تیم استقلال است که بالاخره روز گذشته با سپرده وثیقه از زندان آزاد شد. این عکس پس از آزادی از او گرفته شده است.


اوکراین، بزودی

در تاریکی غرق خواهد شد!


راه توده ۸۵۹ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۵۹ (۹ آذر ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره درباره همنشینی حاج آقا رفیع با رضا شاه ومحمد رضا شاه است که از سوی هر دو شاه مغضوب شد اما در آخرین دیدار با شاه به او نصیحت کرد که به کج راهه نرود که عاقبت بدی خواهد داشت. سرمقاله این شماره نیز درباره نقش ارتجاع مذهبی در تحمیل حجاب به زنان ایران در سالهای پس از انقلاب است. در همین شماره مطالب  دیگری می خوانید با عناوین زیر:

جناح بندی های تازه در ایران: طرفداران و مخالفان گردش به شرق، دشواری های دوره انتقالی گردش به شرق، جایگزین غرب برای جمهوری اسلامی چه کسی است؟، "لولا" برای همه مردم برزیل رئیس جهمور است، زلنسکی نمیخواهد زیر بار مسئولیت جهانی برود، جهان دگرگون شده و "ملی گرائی" در اروپا اوج می گیرد، گفتگوی دولت ونزوئلا با مخالفان برای "وحدت ملی" و بالاخره زبان اعدام و ترور، زبان همه حکومت ها با کردها بوده!

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


پیشرفت امکانات فنی ایران نتیجه نمی دهد

مردم بدلیل نگاه امنیتی حکومت

ازشبکه های داخلی گریزانند!


رئیس جمهور چین خطاب به معترضان خیابانی

بجای خشونت  خیابانی

بیائید با هم گفتگو کنیم!


گزارش دیدار و مذاکره

رهبران‌اصلاح‌طلبان با شمخانی واژه‌ای


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه روی تلگرام این روزنت بیش از ۷ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت اما بیشترین اشتراک گذاری مربوط به ساخت ویروس جدید از سوی امریکا بود با ۱۱ اشتراک گذاری.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت