طرحی نو باید در انداخت

درس هائی که حکومت و مردم

ازتظاهرات اخیر باید بگیرند!

 

لوکانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون

آغازهمه‌پرسی پیوستن به‌روسیه

درمناطقی ازشرق اوکراین!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ - ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۲ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲ مهر

جای کدام شعارها

دراعتراضات مردم خالیاست

گنادی زیوگانوف، صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رهبر فراکسیون این حزب در دومای دولتی فدراسیون روسیه در مصاحبه‌ با «مطبوعات آزاد» به نکات مهمی در ارتباط با اوضاع داخلی روسیه و ضرورت های گریز ناپذیر برای دفاع از میهن در برابر توطئه همه جانبه غرب علیه روسیه اشاره کرده است. بسیاری از نکاتی که او در ارتباط با مسائل داخلی روسیه مطرح کرد، دقیقا همان ضعف ها و ضرورت هائی است که در جمهوری اسلامی مطرح است و به همین دلیل ما ضمن انتشار خلاصه ای برگرفته شده از اساسی ترین نکات مطرح شده در این مصاحبه، به همه میهن دوستان واقعی ایران، به حاکمیت جمهوری اسلامی، به تمام مخالفان صادق سیاست های جمهوری اسلامی توصیه می کنیم این مصاحبه را با دقت بخوانند و به آن بیاندیشند. آنچه باید در ایران نیز با آن مبارزه کرد و برای آن به میدان رفت و یا در میدان ماند، همین نکاتی است که زوگانف به آنها در ارتباط با روسیه اشاره کرده است. نکاتی که در تمام روزهای اخیر و جریان تظاهرات خیابانی مردم کوچکترین اشاره ای به آنها نشد و ما این گمراهی را حاصل توطئه های عوامل داخل حکومت، بویژه مافیاهای پرقدرت داخلی مخالف گردش به شرق، با ناراضی تراشی و تحمیل نقطه نظرات اجتماعی- ارتجاعی خود به جامعه از یکسو و توطئه خارجی که بی وقفه توسط چند تلویزیون فارسی زبان خارج کشور تبلیغ می شود از سوی دیگر میدانیم. قدرت های خارجی سنگر گرفته پشت این توطئه ها نه با روسری زنان مشکل دارند و نه با سرکوب و زندانی شدن فعالان و معترضان (نگاه کنید به نقش امریکا در بازگرداندن طالبان به افغانستان)، کافی است ایران دو دست خود را به علامت تسلیم اتمی و نظامی بلند کند تا همان قدرت هائی که امروز برای مردم ایران اشک تمساح می ریزند، فیتیله تمام رسانه های فارسی زبان را پائین کشیده و به استوار کردن جای پای خود در دل حاکمیت مشغول شوند. اینها واقعیاتی است که بیان و طرح آنها دراین روزهای می تواند با واکنش های مردم ناراضی و خشمگین ایران روبرو شود، اما فراموش نکنیم که بیان حقیقت نیز به همان اندازه جسارت می طلبد که در خیابان ظاهر شدن و فریاد اعتراض سر دادن و نه در خارج نشستن و فریاد "لنگش کن" را سر دادن!
آنچه حکومت باید با درس گرفتن از تظاهرات خیابانی روزهای اخیر که در حقیقت تکرار چند باره تظاهرات اعتراضی است که از سال ۸۸ تاکنون بارها تکرار شده، خود را آماده پذیرش و سازمان دادن اساسی آن کند نیز همان است که رهبر حزب کمونیست روسیه می گوید. والا گرفتن و زندانی کردن و نمایش های تلویزیونی و ادعاهای تکراری و نخ نماز گذشته کوچکترین تاثیری در عمق جامعه ندارد. حکومتی که می خواهد در جبهه جهانی برای تغییر موازنه جهانی قرار بگیرد و به آینده جهان بیاندیشد، نمی تواند در داخل کشور و در پشت جبهه سیاست خارجی خود مردم را نداشته باشد. ساختن این پشت جبهه نیز نیازمند همان پیشنهادهائی است که رهبر حزب کمونیست روسیه به دولت روسیه می کند. مقابله جدی با مافیاهای داخلی، آغاز حرکت در جهت مقابله با اختلاف طبقاتی، خاتمه دادن به خودی و غیر خودی حکومتی و بهره گرفتن از تمام ظرفیت های ملی. ما بارها، ضمن تائید بخش های مترقی سیاست خارجی اخیر جمهوری اسلامی نوشته ایم که این سیاست نمی تواند به سر منزل برسد مگر سیستم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور با آینده همآهنگ شود. نمی توان در سیاست خارجی چشم به آینده داشت و در داخل کشور همچنان در ۱۴۰۰ سال پیش درجا زد. این آن فاجعه ایست که اکنون شاهد آن هستیم.


ایران از موشک "رضوان"

 پرده برداری کرد!

همزمان با سالگرد جنگ ایران وعراق، در ایران طی مراسمی از موشک «رضوان» رونمایی شد. این موشک قادر است «با سرعتی هشت برابر صوت وارد جو شود». فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم رژه نظامی که در تهران برگزار شد اعلام داشت که موشک رضوان با سوخت مایع تک مرحله ایست که می تواند از سکوهای مختلف ثابت و متحرک پرتاب شود. برد آن  ۱۴۰۰ کیلومتر است. جزئیات دیگر این موشک فاش نشده است.


مصاحبه رهبر حزب کمونیست روسیه

پیروزی در اوکراین

بدون پشت جبهه داخلی ممکن نیست


حمایت روس ها

از همه پرسی در شرق اوکراین

 

نخستین تصاویر از همایش مردم شرق اوکراین برای شرکت در همه پرسی پیوستن به روسیه منتشر شد. این فیلم میدان "مانژنایا" مسکو، در حمایت از همه پرسی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپوروژیا و خرسون انتشار یافته است. شعار این همایش "ما هموطنان خود را رها نمی کنیم" بود.


سرمقاله ۸۵۰

ادامه سیاست مترقی خارجی

باسیاستهای‌مخرب‌داخلی ممکن نیست!


پوتین در اجلاس شانگهای:

تحولات اساسی در اقتصاد

و سیاست جهان برگشت‌ناپذیراست


عنوان اول پیک نت ۳۰ شهریور

چین- روسیه – ایران

مثلث جدید جنگ اوکراین


روی فیسبوک راه توده

۵ مطالبی که فیسبوک آنها را

هرزنامه تشخیص داد و حذف کرد


راه توده ۸۵۰ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده – شماره ۸۵۰ (چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو رویداد داخلی و خارجی مهم پذیرش ایران در پیمان شانگهای و قتل مهسا امینی دارد. گزارش ویژه این شماره اختصاص به بخش پنجم خاطرات محسن رفیقدوست اولین وزیر سپاه دارد. در همین شماره مطالب دیگری میخوانید با عناوین زیر:

درباره جنگ اوکراین فریب رسانه های غرب را نخورید، در انتظار سقوط جمهوری اسلامی از تحلیل رویدادهای ایران غافل شده اند، ۷ هزار مزدور خارجی برای جنگ با روسیه به اوکراین فرستاده شدند، ۷۷ در صد مردم آلمان با ادامه جنگ در اوکراین مخالفند، چین و روسیه بیش از گذشته در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، بریتانیا درحال تکه پاره شدن است، کاخ سفید مروج حقوق بشر است؟، اروپا هنوز نتوانسته دوراندیشی پوتین را درک کند و بالاخره ماجرای حمله لباس شخصی ها به ملیون ایران در سال ۵۶ در کاروانسرا سنگی.

 تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت ۲۹ شهریور

حکومت نیازمند

یک خانهتکانی اساسی‌است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به ۷ هزار خواننده، عنوان اول پیک نت چهارشنبه روی تلگرام این روزنت بیشترین خواننده راداشت. همین عنوان اول در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۱ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران