از امروز دراقیانوس هند

مانور دریائی جبهه نظامی

ایران- چین و روسیه

 

نخست وزیر مجارستان

شرق و غرب اروپا

یک رهبر جسور می یابد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲ مارس  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۲-۲۱ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۲-۲۱ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۲-۲۱ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۲-۲۱ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۲-۲۱ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۲۲-۲۱ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۶ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲۲ اسفند

درگردباد تحولات جهان

ج.اسلامی گرفتارحجاب‌است!

جهان با سرعت توفان در حال تغییر و تحولات نوین است. این توفان، همزمان که هوش مصنوعی، انتقال تکنولوژی جنگی از زمین به آسمان خطرات جدی نیز به همراه دارد که در راس آن جنگ زمینی است. در جریان این تحولات که نبض جنگ نیز در آن می زند، جهان می رود که نظم پس از جنگ دوم جهانی که به رهبری امریکا ختم شد را تغییر داده و نظمی همگانی و همه بشری را جانشین آن کند.

وزیر خارجه چین که بموجب پیش بینی ها، رهبر آینده چین خواهد بود، در سخنرانی پایان سال ۲۰۲۳ در پکن، روی همین نکته انگشت گذاشته و روی ساختار نوین نهادهای بین المللی تاکید کرد. او گفت که نهادهای بین المللی که از بعد از جنگ دوم جهانی شکل گرفتند از هویت خود خارج شده و اعتبار خود را از دست داده اند.

در چنین جهانی و در دل توفانی که جهان را در می نوردد و باد آن ایران را هم در یمن و سوریه و اوکراین گرفته، در ایران روحانیون حاکم و سه دستگاه و نهاد مجریه، مقننه و قضائیه، هنوز در پیچ چادر و حجاب اند. اگر در پیچ دهها گرفتاری مردم بودند و در پی چاره ای برای آنها بسیار خوب بود، اما آنها سرگرم جدال با تحولات بشری اند و با این سرگرمی هر روز بر ناآرامی و نارضائی مردم می افزایند، که نمونه آن بحث ادامه دار و بی نتیجه حجاب و قانون آن و تشویق مردم به رویاروئی با هم بر سر حجاب است. آتش بیار این رویاروئی علم الهدا در مشهد است و وزیر کشور در تهران.

دکتر پزشکیان که در انتخابات اخیر مجلس از تبریز با رای مردم نماینده شد درباره ماجرای عکس گرفتن یک شیخ جوان از یک زن جوان که کودک خود را به درمانگاه آورده بود گفت:

«هیچ کس حق ندارد بدون اجازه وارد زندگی خصوصی دیگری شود. وقتی نمی توانیم افراد را هدایت کنیم بهتر است حرفی نزنیم که بدتر شود. در مورد حجاب اگر قانون هم بنویسیم به سادگی قابل اجرا نیست . اجرای طرح حجاب مجلس برای نظام مشکل آفرین است."

مدیرعامل مترو که بر سر ماجرای حجاب بان ها در مترو سه روز قهر کرده بود، برگشت و دبیر کارگروه حجاب و عفاف مترو را برکنار کرد . گفته می شود که فعلا در جدال و اختلافی که او با شهردار تهران "زاکانی" بر سر حجاب بان ها داشته، او موفق شده نظر خود را بقبولاند و از تنش در خطوط مترو جلوگیری کند.

عزیز جعفری فرمانده اسبق سپاه هم خود را نخود آش کرده و گفته که حاضراست به حجاب بان ها در دهانه مترو تئاتر شهر بپیوندد. البته اضافه کرده، به این شرط که شرایط جسمی اش اجازه بدهد.

سردار احمد وحیدی  وزیر کشور دولت رئیسی و فرمانده پیشین سپاه قدس که متهم به داشتن نقش در انفجار مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین با حداقل ۸۰ کشته  است، در حیاط دولت درباره حضور حجاب بانان و این که از کجا مجوز فعالیت گرفته اند گفت:  بار‌ها گفته ام امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه قانونی و تکلیف الهی است. در قانون ذکر شده و همه موظف به انجام هستند و نیازی به اخذ مجوز ندارد. چارچوب آن هم تذکرات زبانی است و قانون این را پیش بینی کرده است و اگر کسی هم مانع کار آن‌ها شود جرم مرتکب شده است.   الان هم همین طور است.

واقعا بحث روز مملکت اینست؟ اگر همه زنان بروند زیر چادر، مشکل نان و آب و بنزین و کار و معیشت و مسکن و فقر و اعتیاد و بی خانمانی حل می شود؟

با این تضاد که از یک طرف ایران ماهواره به فضا می فرستد و چابهار را می خواهد مرکز فعالیت  های فضائی خود کند و در جبهه شرق برای خود جائی باز کرده و از طرف دیگر حاکمیت مافیاهای اقتصادی، اختلاف طبقاتی بی سابقه و سینه چاک دادن مقامات برای حجاب چه باید کرد؟


عمادالدین باقی:

بموجب انتخابات مجلس

موافقان وضع موجود ۲۰ در صد اند


مکرون می خواهد ناپلنون چهارم شود!

این گوشه ای از تظاهرات کشاورزان فرانسوی در شهر "بوردو" فرانسه است، کشوری که رئیس جمهورش در نقش ناپلئون چهارم می خواهد شکست ناپلئون از روسیه را در اوکراین جبران کند! فعلا در سرکوب پلیسی کشاورزان خودش در مانده  است.


روسیه خودرو زرهی

 بدون سرنشین ساخت


جنگ قدرت و یا تغییر سیاست ها؟

زمزمه تغییرات

 در مدیریت صدا و سیما


با دو روز اعتصاب دو فرودگاه

صدهزار مسافر آلمان

روی زمین خواهند ماند؟


عنوان اول پیک نت ۲۱ اسفند

این بلبشو در فرودگاه امام
آینه تمام‌ قد دولت ‌رئیسی است


درچارچوب همکاری فضایی روسیه و ایران

"چابهار" مرکز آزمایش های

فضائی ایران خواهد شد!

ریانووستی- ترجمه نعمت بوستانی


درگیری مادر جوان با یک شیخ جوان

سقوط گام به گام

روحانیت در جامعه ایران


اعتراف وزیرخارجه لهستان

نیروهای ناتو در اوکراین هستند


بازار ایران میدان جنگ قدرت است

علیه امریکا شعار میدهند

اما بازار ایران دست امریکاست!ً



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول و خبر تفسیری همراه با فیلم حسین صمصامی در باره اقتصاد ایران در چنگال امریکا هر دو به یک نسبت، هر کدام نزدیک به ۵ هزار خواننده داشتند. در صفحه فیسبوک پیک نت نیز آمار مطالب روز گذشته همینگونه بود که در تلگرام پیک بود. ضمنا فیسبوک خبر تبدیل چابهار به مرکز فضائی ایران را نامطلوب از نظر خودش اعلام کرده و دسترسی به آمار آن نداریم.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت