گزارش دکتر ظفرقندی

وضع از هم پاشیده

درمان و پزشکی درج.اسلامی

 

پیش از رسیدن روسیه به مرز لهستان

طرح ناتو برای

تقسیم  اوکراین به دومنطقه

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۴ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۵-۱۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵-۱۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۵-۱۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵-۱۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵-۱۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱۵-۱۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۱ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۵ بهمن

حملات هوائی امریکا

شلیک به پای خود بود!

امریکا ۵ روز پس از تهدید به تلافی حمله به پایگاه نظامی خود در مرز اردن و سوریه که در جریان آن سه نظامی امریکا کشته شدند، روز گذشته مناطقی را در عراق و سوریه بمباران کرد.
تفسیرهای متفاوتی از این حمله شده است، از جمله این که پیش از حمله، به ایران و عراق این حمله اطلاع داده شده بود و به همین دلیل پایگاه هائی که بمباران شد قبل از حمله تخلیه شده بود. اگر اینگونه باشد، امریکا برای این حمله از همان روشی استفاده کرد که ایران برای شلیک موشک به پایگاه امریکا در عراق "عین الاسد" استفاده کرده و پیش از حمله، مسئله را با دولت عراق در میان گذاشته بود تا آنها به امریکائی ها اطلاع بدهند و به همین دلیل شمار تلفات آن حمله بسیار کم بود.
تصاویری هم که از مراکز گروه های شبه نظامی مورد حمله قرار گرفته در عراق منتشر شده نشان میدهد که صرفا چند ساختمان کم ارتفاع و بتنی تخریب شده است. البته عراق اعلام کرد که در جریان این حمله ۱۶ غیر نظامی کشته شده اند. احتمالا این قربانیان ساکنان منطقه مسکونی «حی السکک» واقع در شهرستان القائم عراق بوده است. (عکس بالا)
شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع آگاه ایرانی اعلام کرد: هیچیک از پایگاه های سپاه یا نیروی قدس در مناطق بمباران شده توسط آمریکا در سوریه مورد حمله قرار نگرفته است.
پس از بمباران روز گذشته امریکا که در جریان اشغال عراق یک میلیون کشته باقی گذاشت، رسانه های امریکائی برخی در تائید و ستایش این اقدام و برخی در نقد این اقدام بعنوان اقدامی ضعیف و نمایشی مطلب منتشر کردند. در این میان، حتی برخی مراکز خبری مدعی شدند که هواپیماهائی که در این بمباران شرکت کردند، متعلق به ارتش اسرائیل و اردن بودند!
همه این خبرها و تفسیرها می توانند درست یا غلط باشند و یا بخشی از آنها درست و بخشی غلط باشند، اما نتیجه ای که از این حمله نصیب امریکا شد غلط نیست.
امریکا با این اقدام عملا زمینه یک موج عظیم مردمی در منطقه - بویژه در عراق و سوریه- علیه حضور نظامی اش در منطقه را موجب شد و از این نظر، می توان گفت سود امریکا از این بمباران بمراتب کمتر از زیانی بود که نصیبش شد.
سرشت مشترک حمله هوائی روز گذشته امریکا به سوریه و عراق با حملات هوائی اسرائیل به غزه این را نیز نشان داد که شیوه عمل و اقدام اسرائیل و امریکا یکسان است و دو دست مانند همیشه یکدیگر را می شویند.
ساعاتی پس از اعلام خبر حمله هوائی امریکا، مردم در شهرهای عراق و یمن با شعار علیه امریکا به خیابان آمدند و پارلمان عراق نیز بلافاصله تشکیل جلسه داد و خواست مردم را تائید و اعلام کرد:
"نیروهای نظامی خارجی (باصطلاح ائتلاف بین المللی) باید زودتر از توافقی که قبلا شده بود خاک عراق را ترک کنند." کاملا قابل حدس است که بزودی عراق مسئله اخراج نیروهای نظامی امریکا و متحدانش از عراق را تسلیم سازمان ملل متحد خواهد کرد. از هم اکنون، روسیه خواهان تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به این حمله شده است.


شورای امنیت تشکیل جلسه میدهد

رسیدگی به حمله و بمباران

عراق و روسیه از سوی امریکا


"تگزاس" حساب خود را

از ایالات متحده جدا کرده!


گفتگو با تحلیلگر سابق "سیا"

کنترل اوضاع اوکراین

از دست همه در رفته!

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


مصاحبه رئیس سابق "شاباک" اسرائیل

آتش بس در غزه

۵ تا ۶ سال ادامه خواهد داشت


با ادامه بمباران یمن

اینترنت دریای سرخ را

یمن قطع خواهد کرد!


عنوان اول پیک نت ۱۴ بهمن

"من و تو" رفت
با"شماومردم" چه‌ می کنید؟

 


ایران اینترنشنال، اسرائیل اینترنشنال شد
حق با نتانیاهو بود
اما به گوش ج. اسلامی نرفت!


گفتگوی پوتین با ستادهای انتخاباتی اش

روس ها حق دارند

از کشورشان مسلحانه دفاع کنند


سیمور هرش:

سیاست کنونی امریکا برای اوکراین

برکناری‌زلنسکیوجانشینی زالوژنی‌است



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در باره تعطیل شدن تلویزیون من و تو و ذوق زدگی سرپرست صدا و سیما بود، روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۴ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت