سفر به یک کشور عضو ناتو

برای کدام اهداف، پوتین

هفته آینده عازم ترکیه میشود؟

 

آینده امریکا بی حادثه نیست

شاید این مرز بندی

تبدیل به تقسیم امریکا شود!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۶ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۷-۱۶ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷-۱۶ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷-۱۶ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۷-۱۶ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷-۱۶ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱۷-۱۶ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۱ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۷ بهمن

صف آرائی انتخاباتی

این سه تن و حامیان آنها

این پوستر انتخاباتی مجلسی که قرار است ۱۱ اسفند رای گیری برای آن انجام شود، تابلوی گویا مجلسی است که میخواهد تشکیل شود. مرتضی آقاتهرانی رهبر جبهه پایداری که همان حجتیه معروف است، محمدرضا باهنر دبیر انجمن اسلامی مهندسان که از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی متحد حزب موتلفه اسلامی بوده و سردار قالیباف فرمانده اسبق نیروی انتظامی، شهردار سابق و رئیس مجلس کنونی. رقابت میان طرفداران و وابستگان این سه طیف است. با هم اختلاف هم دارند، اما نه زیاد! حداقل در زمینه رویکرد اقتصادی و نگاه به ترکیب طبقاتی جامعه کنونی با یکدیگر متحد هستند. البته معلوم نیست سردار قالیباف تا چه حد مورد وثوق شورای فرماندهی سپاه است، اما فعلا او را نماینده و مورد حمایت سپاه می دانند. محمد رضا باهنر نیز که سالها نایب رئیس مجلس بوده، ظاهرا به مجلس می رود تا در کنار قالیباف، بار دیگر وظیفه نایب رئیسی را برعهده بگیرد. با پیچ و خم ها و بالا و پائین شدن مجلس بیش از بقیه آشناست و قوانین و مقررات را هم بر خلاف قالیباف خوب می شناسد و از این نظر حریف نمایندگان تازه کار هم خواهد بود. درحقیقت، اگر او را به مجلس ببرند، برای جبران آن کمبود اطلاعات و سابقه و تجربه ایست که قالیباف ندارد. بویژه که با روحانیون و مکلاهای مذهبی هم از اول جمهوری اسلامی نزدیک بوده و در جمع بزرگان اصلاح طلب نیز گهگاه حضور داشته و طرف مشورت و مذاکره بوده است. از دوره ای که ناطق نوری در مجلس پنجم رئیس بود تا دوران ریاست علی لاریجانی در مجلس. با حضور او در مجلس، دار و دسته پایداریچی ها و حجتیه ای ها که برای قبضه هیات رئیسه مجلس صابون به دل زده اند، یک پاتک خواهند خورد و از این نظر قالیباف هم که تاکنون نشان داده لباس ریاست مجلس برای تنش گشاد است (مانند حداد عادل) باید خوشحال باشد. همانقدر که آقا تهرانی در مجلس و سعید جلیلی در بیرون مجلس خوشحال نخواهند شد. دو جانشین آیت الله مصباح یزدی که بخش مهمی از فشار اجتماعی مرتجعین مذهبی به مردم زیر سر آنهاست. شاید، حجتیه بتواند یک فراکسیون قابل توجهی در مجلس آینده دست و پا کند و آقا تهرانی را از کف مجلس بلند کرده و بر جایگاه هیات رئیسه بنشاند. چیزی شبیه نایب رئیس دوم که در اینصورت همین تابلوئی که می بینید گرداننده مجلس آینده خواهند بود.

آنها به مجلس خواهند رفت و در واقع به مجلس برده خواهند شد، با هر میزان رای و شرکت مردم در انتخابات. باید منتظر بود و دید این ترکیب در مجلس آینده چه خواهند کرد؟ اصلا در کل نظام و سیاست های کلان به بازی گرفته خواهند شد و یا مثل توپ والیبال بین شورای نگهبان و مجمع مصلحت در چرخش خواهند بود؟ و یا مثل رئیس جمهور برای خودشان خواهند چرخید و سرگرم خرده کاری هائی از نوع واردات اتومبیل دست دوم و یا گرفتن شاسی بلند و گرفتن عکس پای پلکان هواپیما برای سفرهای خارجی (عبداللهیان و رئیسی) خواهند شد.


نوشدارو پس از مردن سهراب

امریکا در جریان حمله، به عراق

اطلاع داد که داریم بمباران می کنیم!


جهش های نظامی و اقتصادی روسیه

 روسیه زیردریایی اتمی جدید خود را طی مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریائی و یک واحد از نیروی دریائی روسیه به آب انداخت.               

بصورت همزمان صندوق بین المللی پول با  انتشار جدول بالا اعلام داشت:

رشد اقتصاد روسیه علیرغم تحریم های غرب، در سال جاری از اقتصاد کشورهایی که روسیه تحریم کردند، سریع تری خواهد بود.


خنثی سازی توطئه جدید امریکا و انگلستان

دیدار هیات نظامی ایران

با رئیس ستاد ارتش عربستان


چین زبان دیپلماتیک را کنار گذاشت

پیام اتحاد چین و روسیه

از زبان وزرای دفاع دو کشور


آینده تاریک حاکمیت و مردم

اقتصاد اسلامی

یعنی همین چپاول حاکم؟


عنوان اول پیک نت ۱۶ بهمن

فضای بسته انتخاباتی
نتیجه چالش‌های حکومت است

سیامک زند


بانک مرکزی حاضر نیست

راست و پوست کنده بامردم حرف‌بزند!


گزارش دکتر ظفرقندی

وضع از هم پاشیده

درمان و پزشکی درج.اسلامی


پیش از رسیدن روسیه به مرز لهستان

طرح ناتو برای

تقسیم  اوکراین به دومنطقه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری "بانک مرکزی حاضر نیست راست و پوست کنده با مردم حرف بزند" که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت روز گذشته نیز خبر تفسیری اتحاد چین و روسیه بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت