اسکات ریتر :

مصاحبه مهم پوتین با کارلسون

وبه پایان‌خط رسیدن ناتو دراوکراین

 

علیه واردات ارزان غلات اوکراین

کشاورزان معترض مولداوی

به کشاورزان اروپا پیوستند

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۱۸ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۱۸ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۱۸ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۱۸ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۱۸ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۱۸ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۸بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲۳ بهمن

نشانه های جدی شدن

انتخابات مجلس

 و ضرورت شرکت در آن

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در ۱۱ اسفند یک تحول انتخاباتی مهم در روزهای اخیر روی داده که باید با دقت آن را دنبال کرد. این تحول تائید صلاحیت افرادی است که با چراغ خاموش نامزد انتخابات مجلس شده اند و دیدگاهشان با سه طیف موتلفه، پایداریچی ها و گروه طرفداران نظامی و غیر نظامی قالیباف متفاوت است.

این افراد در ۴۰ سال اخیر نه در قوه قضائیه بوده اند و نه در قوه مقننه. مانند "ابوالفضل ظهره وند" که در گذشته جزو کادر وزارت خارجه بوده و سفیر در ایتالیا و افغانستان و یک دوره ای نیز در جمع هیات مذاکره کننده اتمی، با رویکردی مخالف برجام. همراه با او، ظاهرا افراد دیگری نیز که از نظر فکری به او نزدیک اند، تائید صلاحیت شده و قرار است در انتخابات شرکت کنند. از جمله "عطا بهرامی" گرداننده سایت "موسسه تحریریه" که منتقد جدی سیاست های اقتصادی دولت روحانی و رئیسی است. همچنان که ظهره وند منتقد جدی سیاست های وزارت خارجه دولت رئیسی و روحانی است. در واقع آنها حساب خود را از دو دولت روحانی و رئیسی جدا کرده اند.

باید دید، آنها طیفی از نامزدهای ناشناخته اما تائید صلاحیت شده را هم بدنبال خود دارند یا خیر و آیا لیست مستقلی برای رفتن به مجلس ارائه میدهند؟ دیدگاههای اقتصادی و سیاسی آنها در یکسال گذشته در سایت موسسه تحریریه بی وقفه مطرح شده است. برخلاف بسیاری از نامزدهای انتخاباتی که نه برنامه ای دارند و نه برنامه ای ارائه داده اند و نه دقیقا معلوم است دستشان در جیب کدام نهاد اقتصادی است. از آنجا که سایت تحریریه، یک موسسه اعلام شده و بارها نیز در خلال برنامه های خود اعلام کرده که همکارانی مطلع از مسائل اقتصادی و سیاسی دارد، شاید از جمع این همکاران نیز کسانی برای مجلس آینده تائید صلاحیت شده باشند. ما این طیف را در مجموع مذهبیون معتقد به آرمان های انقلاب با توجه به شرایط تغییریافته ایران و جهان تشخیص داده ایم.

اگر چنین لیست مستقلی از سوی افراد یاد شده در بالا و از میان نامزدهای تائید صلاحیت شده ای که هنوز چهره نمائی نشده اند ارائه شود، با توجه به اینکه دیدگاه، نظرات اقتصادی وسیاسی و همچنین برنامه آنها برای برون رفت کشور از بحران آشکار است، باید از آنها اعلام حمایت انتخاباتی کرد و مردم را تشویق به شرکت در انتخابات و رای به این لیست.

چنانچه این لیست و این افراد به مجلس راه یابند، حتی اگر یک فراکسیون کوچک اما کارآمد و معتقد به آرمان های واقعی انقلاب ۵۷ در مجلس آینده تشکیل شود، گامی به جلو برداشته شده است. بویژه که امثال ظهره وند و عطا بهرامی، تاکنون در سایت "موسسه تحریریه" نشان داده اند که طرفدار سیاست راهبردی نگاه به شرق، درعین داشتن رابطه مستقل و منطقی با غرب هستند.

 

تاکنون سه جریان سیاسی راستگرا برای بدست آوردن اکثریت مجلس عزم خود را جزم کرده و در مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم با هم مجلس آینده را بین خود تقسیم کرده اند. این سه جریان عبارتند از:

جبهه پایداری یا انجمن حجتیه به رهبری مرتضی آقاتهرانی، موتلفه اسلامی که محمدرضا باهنر دبیر انجمن اسلامی مهندسان سخنگوئی آن را برعهده دارد و سردار قالیباف فرمانده اسبق نیروی انتظامی، شهردار سابق تهران و رئیس مجلس کنونی.

ورود ترکیب "ظهره وند" و "عطابهرامی" و لیستی که ارائه خواهند داد، می تواند این تقسیم مجلس میان سه جریان راستگرا را به هم بزند.

عکسها: از چپ به راست دکتر رسول رئیس جعفری، عطا بهرامی و ابوالفضل ظهره وند


فیلم مصاحبه با ترجمه فارسی آن را ببینید

مصاحبه ای که غرب

وغربگرایان داخلی را رسوا کرد


نظر رهبر حزب کمونیست روسیه

درباره مصاحبه پوتین با تاکر کارلسون

دیدار و تبادل نظر ۵ ساعته

 پوتین و زوگانف، در آستانه سال نو

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


ایران و روسیه در دو نیمه سودان

روزنامه  لاتریبون - تدوین آذرنگ


سرمقاله ۹۱۷

درک رهبر و مشاوران وی

ازاقتصاد،۱۵۰سال عقب است!


السالوادور و آرژانتین

عکس برگردان زلنسکی

در دو کشور امریکای لاتین


عنوان اول پیک نت ۱۸ بهمن

نتانیاهو می خواست

ناپلئون خاورمیانه شود!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

معرفی رادیو پیک 18 بهمن و فهرست مطالب آن بالای 5 هزار بیننده روی تلگرام پیک نت داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت عنوان اول چهارشنبه که در باره جنگ غزه و تخیلات نتانیاهو که می خواست ناپلئون خاورمیانه شود بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت