سرمقاله ۹۱۲

راه حل بحران کشور

بازگشت‌به اقتصاد۳بخشی است

 

درآغاز سال ۲۰۲۴

عربستان به بریکس پیوست

مترجم: بهمن دوستدار

(پیک هفته ۱۰۹)۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ - ۳ ژانویه دسامبر ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۱۳ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۱۳ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۱۳ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۱۳ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۱۳ دی

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۱۳ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۳ دیماه به روز شد


عنوان اول پیک نت ۱۳ دیماه

اسرائیل میان مذاکره آتش بس

چند رهبر حماس را ترور کرد!

روز گذشته و علیرغم همه تلاش حزب الله لبنان برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه در کل منطقه، اسرائیل در یک حمله پهپادی به آپارتمان مسکونی یکی از رهبران حماس در جنوب لبنان وی را ترور کرد. این ترور شباهت بسیار داشت با ترور سردار رضی موسوی از فرماندهان سپاه قدس در دمشق. ظاهراً در هر دو اقدام، اسرائیل توانست به کمک شبکه های جاسوسی خود، به آدرس محل مسکونی این دو تن دست یافته و اقدام به ترور آنها بکند.

قربانی این اقدام تروریستی "صالح العاروری" نام داشت و حماس با صدور اطلاعیه ای کشته شدن او را تائید کرده و او را مهندس عملیات هفتم اکتبر در خاک اسرائیل اعلام کرد. علاوه بر صالح العاروری، چهار تن دیگر از ساکنان مجتمع مسکونی محل سکونت العاروزی نیز کشته شده اند که دو تن از آنها از رهبران شاخه نظامی حماس بوده اند.

بدنبال این ترور پهپادی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که اسرائیل با این اقدام عملاً لبنان را به ورطه درگیری کشاند. هدف ورود لبنان به مرحله جدید درگیری پس از تجاوزهای روزانه و مداوم ارتش اسرائیل به جنوب لبنان و شکست تلاش‌های ما برای دور کردن شبح جنگ از آسمان لبنان است.

اسرائیل با این اقدام تروریستی در جنوب لبنان منطقه را به جنگ می کشاند.

ساعاتی پس از این اقدام تروریستی اسرائیل، رسانه‌های فلسطینی نوشتند: حماس به واسطه های مصری و قطری که اسرائیل و حماس از طریق آنها سرگرم تماس و مذاکره جهت دست یافتن به توافقی برای آتش بس قطعی بودند اطلاع داد که مذاکرات را قطع می کند. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز این خبر را تائید کرد.

بدنبال انتشار خبر حمله پهپادی اسرائیل به آپارتمان (مجتمع آپارتمانی) صالح العاروری، وزیر دفاع و یک عضو دیگر کابینه نظامی اسرائیل حاضر نشدند در کنفرانس خبری کابینه نظامی نتانیاهو شرکت کنند. نتانیاهو در این کنفرانس قصد ارائه گزارش جنگ و نتیجه مذاکرات با حماس را داشت.


سخنرانی پوتین برای

نظامیان در آغاز سال نو


پیام سال نو رهبر کمونیست های روسیه

سال ۲۰۲۴ باید سال

پیروزی بر نئونازیسم بشود

تلویزین حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۳ دیماه به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.
این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.
توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.
در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱۳ دیماه) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- نتیجه انتخابات مجلس آینده، چه خواهد بود؟
- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها
- جنبش نارضائی مردم به کجا می رود؟
- جامعه غیر سیاسی شده ایران با ظهور احزاب واقعی سیاسی می شود
- به سامان شدن حکومت، جز از راه به "سازمان" شدن ممکن نیست
-"چپ" رنگ باخته، جهان امروز را درک می کند؟
- قصه "دروغ های سعید"-محبوبه طاهری
- نقش مخرب نادانی و غفلت، کمتر از نقش نفوذی ها نیست!
- نتیجه دشمنی ۴۴ ساله با خوک در جمهوری اسلامی
-"دوبله" در ایران پیش از انقلاب به اوج رسیده بود
-"لاوروف" وزیر خارجه ای که او را دوباره باید شناخت!
- مصاحبه وزیر خارجه روسیه با سایت خبری "اسپوتنیک"
- به یاد "فریدون گیلانی و معرفی کامبیز گیلانی
- تک نوازانی که جای خالی بزرگان را پر کرده اند


فیسبوک پیک نت

از روز سه شنبه توقیف شد


راه توده ۹۱۲  منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۲ (چهارشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دیگری از رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب بهمن است که در این شماره به سالهائی رسیده ایم که شاه پس ازکودتای ۲۸ مرداد و کسب حمایت کامل امریکا دیکتاتوری را شدت می بخشد. سرمقاله این شماره نیز اختصاص به بحران اقتصادی ایران و راه حل برون رفت از آن دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

ریشه های علمی معضلات تاریخی توسعه ایران، دیکتاتور شاه از سال ۱۳۳۷ اوج گرفت، فرو دستان امریکا روز به روز فرودست تر می شوند، دو روئی آلمان و فرانسه در دامن زدن به چین ستیزی، دو خبر تفسیری از جنگ اوکراین و جنبش مردم در آرژانتین، سال ۲۰۲۴ با چه دورنمائی آغاز شد، نقشه امریکا برای تبدیل جنگ اوکراین به یک جنگ چریکی، دادخواست افریقای جنوبی علیه نسل کشی اسرائیل در غزه و بالاخره دست کاخ سفید پشت اسرائیل برای ادامه جنایت.

 تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh

 

عنوان اول پیک نت ۱۲ دیماه

تنور انتخابات مجلس

باچه هیزمی گرم خواهدشد؟


سفر فوری سخنگوی یمن به تهران

امریکا و انگلستان درتدارک

حمله هوائی به یمن شده اند!


در برابر تهدیدهای ناوشکن امریکائی

برای دفاع از یمن

ناوشکن "البرز" وارد دریای سرخ شد



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری سفر سخنگوی یمن به تهران و متعاقب آن ورود ناوشکن البرز ایران به دریای سرخ روی که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، روی تلگرام این روزنت بیش از 5 هزار خواننده داشت. متاسفانه آمار فیسبوک پیک نت را نداریم زیرا از صبح روز سه شنبه (دیروز) همانگونه که پیش بینی کرده بودیم، فیسبوک سرانجام پیک نت را بدلیل انتشار عکس و فیلم و خبر از جنگ اوکراین و جنگ غزه توقیف کرد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت