سرمقاله ۹۱۳

فاشیسم اسرائیل جز با جنگ

سرکوب نشده وعقب نمی‌نشیند

 

رهبر جمهوری  اسلامی:

اسرائیل از نفس افتاده

وحماس همچنان سرزنده است

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ - ۱۰ ژانویه دسامبر ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۰-۱۹ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۰-۱۹ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۰-۱۹ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۰-۱۹ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۰-۱۹ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۰-۱۹ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۰ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲۰ دیماه

نتانیاهو برای گسترش جنگ

خود را به آب و آتش می زند

نتانیاهو زیر فشار افکار عمومی جهان، نفرت مسلمانان و پافشاری امریکا برای خاتمه بخشیدن سریع تر به جنگ غزه، خود را به در و دیوار می کوبد تا بلکه جنگ را در خاورمیانه گسترش داده و حتی آن را به دریای سرخ و اگر بتواند به ایران بکشاند. او برای رسیدن به همین  هدف، شکار رهبران حماس و حزب الله را در لبنان آغاز کرده تا بلکه بتواند حزب الله را به این ورطه بکشاند. امکان ندارد که سازمان جاسوسی ارتش اسرائیل از گذشته فرماندهانی را که اکنون شکار می شوند شناسائی و ردیابی نکرده بوده باشد. نتانیاهو می خواهد نشان دهد که موجودیت او در قدرت مساویست با موجودیت اسرائیل و هدف از تلاش برای گسترش جنگ همین است، زیرا موقعیت او نه تنها روز به روز، بلکه ساعت به ساعت کاهش یافته و حتی این مسئله اکنون در اسرائیل مطرح است که برای کنار گذاشتن او از نخست وزیری نیاز به تصمیم کنیست (مجلس) اسرائیل هم نیست. بمباران های پیاپی لبنان و حتی محلات و روستاهای لبنان با همین هدف صورت میگیرد. ارتش اسرائیل در جنگ غزه به معنای واقعی کلمه و علیرغم تاریخی ترین کشتار و نسل کشی که مرتکب شده زمین گیر شده است. جنگ هر چه بیشتر ادامه پیدا کند چنگال آن بیشتر در گلوی اقتصادی اسرائیل فرو می رود. نتانیاهو می خواهد همه را با خود به قعر مردابی که خود در آن دست و پا می زند بکشاند. غزه تاوان سنگینی در این جنگ داده، اما این تاوان در مقایسه با آنچه اسرائیل از دست داده بهای گزافی نیست. 

هم حزب الله لبنان و هم رهبری جمهوری اسلامی دست باند صهیونیست حاکم بر اسرائیل را خوانده و با وی بازی موش و گربه می کنند، زیرا میدانند که با ادامه جنگ کنونی و ماجراجوئی های نتانیاهو، نه تنها او سقوط خواهد کرد، بلکه اسرائیل و ارتش آن کشور نیز به زیر کشیده خواهد شد و برای نخستین بار نظامیان اسرائیل به جان هم خواهند افتاد. در چارچوب همین استراتژی نتانیاهوست که حادثه انفجاری پر تلفات کرمان را باید بررسی کرد و روابط به طالبان افغانستان را چنان عمیق ساخت که گوش به فرمان های اسرائیل در داعش نتوانند و فرصت نکنند بیش از این دست به اقدام بزنند. حتی برای افغانستان باید سفیر ویژه و با سابقه امنیتی و نظامی تعیین کرد. نتانیاهو امید زیادی دارد که امریکا به یمن حمله نظامی بکند و جبهه دریائی جنگ باز شود، اما شواهد نشان میدهد که امریکا چنین حمله ای را نه به سود خود میداند و نه توان عملی کردن آن را دارد. امریکا میداند که در صورت چنین حمله ای، ایران و عربستان و حتی امارات متحده را علیه این اقدام بسیج خواهد کرد. بنابراین جنگ غزه تبدیل به جنگی فرسایشی برای اسرائیل شده و باید فرصت داد تا نتانیاهو و باند صهیونیست حاکم بر اسرائیل در مرداب این جنگ غرق شوند. هر نوع هیجان و برآشفتگی و اقدام تلافی جویانه تحت تاثیر اقدامات و جنایات اسرائیل، به سود باند حاکم بر این کشور تمام خواهد شد.

ما این گفته های "وداح الصادق" نماینده پارلمان لبنان را مسئولانه و درست میدانیم که در مصاحبه با سایت خبری اسپوتنیک گفت: «اسرائیل خواهان یک جنگ تمام عیار است زیرا در حال عبور از یک بحران داخلی است. تل آویو بدترین روزهای خود را در هفت دهه گذشته تجربه می کند. اسرائیل شهرت نظامی خود و بسیاری از سربازان و غیرنظامیان خود را از دست داده است.»


تسلیحات از ناتو، گوشت دم توپ از اوکراین

اوکراین در سال ۲۰۲۳

۲۱۵ هزار قربانی جنگی داد!


انفجار در یک هتل در تگزاس

و واکنش مردم جنگ ندیده امریکا


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۰ دیماه به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- طرز نفوذ و کسب خبر برای ترور

- بندبازی های مسئولان، برای فرار از قبول مسئولیت

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی

- بهروز افخمی، فیملسازی که تاکنون چند جبهه عوض کرده

- درک عقب مانده مقامات از حفظ امنیت مردم

- آخرین نبرد چه گوارا، در گوشه زندان!

- راه حل نجات کشور از بحران اقتصادی
- چرا باید روابط با طلبان را وسعت بخشید
- بجای بیانیه های رفع تکلیف، باید قبول وظیفه کرد
- مردم اوکراین، گوشت دم توپ ناتو در جنگ با روسیه شدند
"مینیون"، معروف ترین قنادی دهه ۱۳۴۰ تهران
- پشت شمشادهای کافه نادری "ونوس" پنهان است

-"تار" در  جمهوری اسلامی به ساز دلخواه دختران تبدیل شده


راه توده ۹۱۳ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۳ (۲۰ دیماه ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به ریشه یابی رژیم فاشیستی حاکم بر اسرائیل اختصاص دارد. در بخش مرور وقایع ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷  به خبر یکی از معروف ترین قتل های غیر سیاسی در اواخر دهه ۱۳۳۰ پرداخته شده است. در همین مشاره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

چاپلوسی از حاکمان، در تاریخ ایران فاجعه آفریده، ضرورت گشودن فضای رسانه ای برای همگان، آلمان زیر فشار اعتصابات وسیع، خاورمیانه در لبه پرتگاه گسترش جنگ تجارت گسترده روسیه و افریقا، جنگ و کشتار یا عبور آرام از کنار بحران ها، جنگ اوکراین تا انتخابات امریکا ادامه خواهد یافت، راه ابریشم و شکوفائی اقتصاد در امریکای لاتین، بازگشت زبان روسی به مدارس ازبکستان وبالاخره یادی از دکتر اختر کامبخش همسر عبدالحسین کامبخش و خواهر نورالدین کیانوری.

 تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh


نظر نظامیان امریکائی و فرانسوی

بایدن و زلنسکی نمی خواهند

واقعیات جنگ اوکراین را بدانند


پیش بینی تحلیلگر سابق سیا

آیا امریکا دست به اقدام

جنون آسای اتمی خواهد زد؟


عنوان اول پیک نت ۱۹ دیماه

از گسترش مناسبات

 با طالبان باید دفاع کرد!


خواست دو سوم مردم آلمان

وزیر دفاع آلمان

جانشین صدراعظم آلمان شود!


ترور یک فرمانده حزب الله

 

یکی از فرماندهان حزب الله لبنان در نتیجه یک حمله پهپادی به اتومبیل وی در جنوب لبنان ترور شد.

گفته شده که این فرمانده از فرماندهان بلندپایه نظامی حزب الله بوده  است. عکس مربوط به اتومبیلی است که به آن حمله پهپادی شد و سرنشین آن کشته شد.


این تظاهرات برای یک هفته پیش بینی شده

کشاورزان آلمان، علیه دولت

با تراکتور به خیابان ها آمدند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان پیک نت روز گذشته بالای 5 هزار و پانصد خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 5 فیسبوک نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت