حقوق ۱۲- ۱۵ میلیونی آنها چه نهادی میدهد؟

"حجاب بان ها" بچه هائی که

پدر و مادرشان معلوم نیست!

 

هیات پارلمانی روسیه

به دیدار رهبر چین رفت

سایت حزب کمونیست روسیه

(پیک هفته ۱۰۹) ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۷-۶ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۶ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۷-۶ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۶ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۶ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۷-۶ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه اول آذر

این رادیو را که با زحمت و همت یک گروه ۱۰ نفره تهیه می شود برای حمایت از ما در یوتیوب عضو شوید و آنرا لایک کنید. اگر امکان کمک مالی به ما را به هر دلیل ندارید، به این خواست حداقلی ما عمل کنید!


عنوان اول پیک نت ۷ آذر

"بمباران بس" غزه

دو روز دیگر تمدید شد!

آتش بس چهار روزه بمباران غزه، دو روز دیگر تمدید شد و حماس اعلام کرد: با برادران قطری و مصری توافق شد که آتش بس با همان شرایط قبلی دو روز دیگر تمدید شود. ما اکنون در حال تهیه فهرست جدید اسرا و زندانیان هستیم.

مردم جنوب غزه که زیر بمباران به شمال غزه کوچ داده شده بودند، بلافاصله پس از اعلام آتش بس، بی اعتنا به تهدیدهای اسرائیل و حتی تیراندازی ارتش اسرائیل، بازگشت به ویرانه های خود در جنوب غزه را آغاز کردند.

در خرابه های بیمارستانهای ویران شده، پزشکانی که قربانی بمباران های اسرائیل نشده اند به کمک پرستاران جان به در برده از بمباران، کار درمان بیماران و مجروحان را آغاز کردند. مطابق آماری که اعلام شده، در جریان بمباران غزه حداقل ۱۶۰ پزشک و پرستار کشته شده اند.

سخنگوی حماس در لبنان اعلام داشت که لیست ۱۰ اسیری که در جریان تمدید دو روزه آتش بس آزاد خواهند شد را اعلام می کند.

در آستانه تمدید دو روزه آتش بس، نتانیاهو به نواز غزه سفر کرد و با افسران و سربازان اسرائیل کمی خوش و بش کرد و به تل آویو بازگشت. برخی ها این سفر را دلیل عزم او برای ادامه تهاجم به غزه ارزیابی کردند و برخی آن را دیداری برای وداع با ارتش. بزودی معلوم خواهد شد که هدف از این سفر کدامیک از این دو احتمال بوده است. برکناری او از نخست وزیری، یک گام به عقب اسرائیل برای صاف کردن غزه و استقرار در طول نوار مرزی مدیترانه است، درعین حال که بعید به نظر می رسد اسرائیل خود را آماده دو گام به جلو نکند. با هر نقشه و ترفندی جدید و چهره ای تازه در سمت نخست وزیر اسرائیل. در غیر اینصورت، اسرائیل دلیل موجودیت خود را از دست میدهد. این موجودیت در عین حال که در پیوند است با کاخ سفید و استراتژی های جهانی آن، می خواهد مشت آهنین امریکا و صهیونیسم جهانی در خاورمیانه باشد، بویژه که اکنون برای تسلط بر گاز و نفت غزه نیز خیز برداشته است. برای آگاهی از پیش بینی حوادث آینده خاورمیانه، باید  نگاه کرد به آنچه که در اوکراین می گذرد و موقعیت زلنسکی. امریکا می خواست اوکراین را تبدیل به اسرائیل دوم کند، اما حالا باید به این فکر کند که چگونه  اسرائیل اول را حفظ کند! آیا برای حفظ اسرائیل اول جنگ علیه روسیه را تشدید خواهد کرد و یا فیتیله آن جنگ را پائین خواهد کشید تا تمرکز خود را روی حفظ اسرائیل در خاورمیانه کند؟ به همین دلیل است که باید جنگ اوکراین را بی وقفه دنبال کرد، بویژه که روسیه خود را از نظر نظامی آماده ۱۰ سال آینده می کند و بی وقفه، همزمان با نوسازی ارتش روسیه، عجیب ترین و پرقدرت  ترین سلاح ها را در جنگ اوکراین به کار می گیرد و یا اگر در اوکراین به کار نمی گیرد، از آنها در روسیه و مانورهای نظامی اش رونمائی می کند تا امریکا و غرب بدانند با چه قدرتی روبرو هستند. این تدارکات نشان میدهد که پیش بینی روسیه جنگ است و به همین دلیل با اعتقاد به در اختیار داشتن مشت آهنین پیش می رود.

در همین ارتباط است سخنان روز گذشته پوتین که از جهان آینده گفت و لاوروف وزیر خارجه روسیه که از پشت سر گذاشتن دلار و بی نتیجه بودن مذاکره با غرب.

پوتین گفت: "جهانی جدید، عادلانه تر‌ و دموکراتیک ‌تر در حال شکل‌گیری است"

و لاوروف گفت:

«اکنون وقت آن نیست که روسیه به چگونگی احیای روابط با اروپا فکر کند، باید به این فکر کند که چگونه به "اقدامات متناقض" اروپا در امر اقتصاد وابسته نباشد . روش‌های جایگزین سیستم پرداخت در سازمان همکاری شانگهای و بریکس بسیار سریع در حال توسعه است تا از وابستگی به دلار فاصله گرفته شود.»


نشست بین المللی "پریمایکوف"

مردی که سکان روسیه را

از یلتسین گرفت و به پوتین سپرد


رونمائی از دو دستآورد نظامی ایران

 

در روزهای گذشته دو دستآورد مهم نظامی ایران رو نمائی شد. نخست اولین هواپیمای جت نظامی ساخت ایران و دومی ناوشکن "دیلمان" مجهز به دکل دارای قابلیت نصب رادار چهار وجهی. این ناوشکن در دریای مازندران به آب انداخته شد. و پیش از آن، اولین هواپیمای جت آموزشی- رزمی که پرواز آن با موفقیت انجام شد.


چین، پرقدرت ترین موشک

با برُد ۳۰۰ کیلومتر را به بلاروس داد

راشا تودی- مترجم نعمت بوستانی


در سیاست خارجی

اختلاف نظر فرماندهان سپاه

با دولت در سیاست خارج


در سیاست خارجی

اختلاف نظر فرماندهان سپاه

با دولت در سیاست خارجی


عنوان اول پیک نت ۷ آذر

مردم در چه شرایطی

باحکومت آشتی میکنند؟


بغرنج ترین  انتخابات ریاست جمهوری در امریکا

هوش مصنوعی، صداقت

رابرت کندی را تائید خواهد کرد؟


آنکه سخن میگوید

و آنها که می شنوند!

 

آنکه خطاب به بایدن و وزیر خارجه اش "بلینکن" سخنرانی  می کند "انور ابراهیم" نخست وزیر مالزی است که درباره بمباران غزه صحبت می کند. خلاصه کلام او اینست:

«شما از ما می خواهید که روسیه را در اوکراین محکوم کنیم، اما در مقابل قساوت کشتن زنان و کودکان در غزه خاموش بمانیم.  جنایت غزه در جامعه جهانی قرن بیست و اتفاقی نیست که هضم شود. این جنایت تغییرات بسیاری را در منطقه و جهان بر نظام جهانی بوجود خواهد آورد».



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه اول آذر
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در ارتباط با قهر مردم با حکومت بود روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت