سرمقاله راه توده ۹۰۹

امریکا با ج. اسلامی مشکل ندارد

با بزرگی و موقعیت ایران مشکل دارد

 

بعنوان مبارزه با فقر

۳۰۰ هزار زن و ۱۰ هزار مرد

 سرخپوست را در"پرو"عقیم کردند

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۱-۲۲ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۱-۲۲ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۱-۲۲ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۱-۲۲ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۱-۲۲ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۲۱-۲۲ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۲ آذر


عنوان اول پیک نت ۲۲ آذر

به میدان آمدن فرمانده سپاه

به بهانه "مهاجرت پرستاران"

فرمانده کل سپاه "سلامی" در یک اظهار نظر بی سابقه و کاملا سیاسی و دولتی، روز گذشته گفت «مهاجرت انبوه پرستاران و پزشکان از ایران یک جنگ روانی و تبلیغات منفی و دروغ است. پیشرفت‌های پزشکی ما بی‌نظیر بوده و همه معادلات برعکس شده است.»

این که پرستاران انبوه و یا غیر انبوه رفته اند و یا نرفته اند، برای انتشار این سخنرانی فرمانده کل سپاه مورد بحث و توجه نیست. این مسئله ایست که سازمان های مربوطه، از جمله وزارت بهداری و بهداشت و یا وزارت کشور و یا مرزبانی و سازمان هائی مشابه باید درباره آن با ارائه آمار نظر بدهند. دراینجا بحث اینست که در ایران چه خبر شده و یا چه خبر است که فرمانده کل سپاه وارد بحث مهاجرت پرستاران شده است. خیلی ها از ایران رفته اند و بازهم خواهند رفت و دلائل آن هم نه پنهان است و نه پنهان کردنی، آنچه که اکنون پنهان است اینست که چرا فرمانده کل سپاه برای چنین مسئله وموضوعی، دولت و همه نهادها و سازمان های مربوط را دورزده و خود وارد میدان شده است. آیا قرار است سپاه و از جمله فرمانده کل سپاه سکاندار حکومت شود؟ خبری شده و از مردم پنهان است که سپاه و از جمله فرمانده آن لازم دانسته اند، راسا وارد میدان شوند؟

همزمان با فرمانده کل سپاه، رئیس روابط عمومی کل سپاه هم در یک سخنرانی از روابط عمومی سازمان‌ها خواست تا برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناخت دشمن و عملیات روانی و رسانه ای دشمن علیه سپاه هوشیار باشند.


بیانیه جمعی از ایرانیان طرفدار "صلح، آزادی و عدالت"

اسرائیل در غزه جنایت می کند

امریکا بر ادامه جنایت پافشاری


تلفات سنگین ارتش اسرائیل

انتشار خبرهائی که شاید

نشانه آتش بس در غزه باشد!


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۲ آذر به روز شد

 

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

 

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۲ آذر) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- آرایش جهانی در حال تغییر است

- برای تحلیل رویدادهای امروز، باید از رویدادهای گذشته با اطلاع بود

- در حاشیه مراسم اهدای جایزه صلح نوبل نرگس محمدی

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- ریشه های اقتصادی تضاد میان مردم و حکومت

- زنانی که در ایران، زیر مقنعه "کلاهداری کردند"

- سفر رئیسی به مسکو چه نتایجی داشته؟

- وقتی سیستم فاسد است فساد ۳ میلیارد چای هم در آنست!

- امپراطوری اسلامی سلجوقیان چرا و چگونه متلاشی شد

- صدا ها و سازهائی که پس از انقلاب ۵۷ به میدان در آمدند

- قصه کوتاه "خوابنما" نوشته نیره رهگذر- مثلث مریلین مونرو- ارتورمیلر و جان اف کندی
- راه حل برای بازگشت مهاجران افغانستان چیست؟


راه توده ۹۰۹ منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۰۹ (۲۲ آذر ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به استراتژی امریکا در باره ایران  دارد. گزارش ویژه این شماره نیز به حوادث نیمه دوم سال ۱۳۳۲ و دستگیری های پس از کودتای ۲۸ مرداد دارد. در همین شماره مطالبی با عناوین زیر می خوانید:

انتقاد از سیاستها کافی نیست، باید در پی تغییر آنها بود، فرصت هائی برای رفرم که شاه از دست داد، اتحاد دوباره فتح - حماس و جهان اسلام، متحدان اردوغان و پایگاه او در ترکیه، افریقا از سلطه سرمایه داری غرب نجات می یابد، هولوکاست سازان در غزه هولوکاست می سازند، نقش صدا و سیمای بی نفوذ در جامعه و اینترنت فیلتر شده در سیاست گریزی، اختلاف "گویان" با ونزوئلا بر سر نفت و سرزمین و ۳۰۰ هزار زن سرخپوست در "پرو" عقیم شدند.

 

افزایش ۲۰ در صدی حقوق و دستمزدها

توسعه و عدالت اجتماعی

استراتژی دولت مترقی مکزیک


مصاحبه "تاکر" با کشیش معترض اوکراین

امریکا بایدن را عوض کند

و اوکرائینی ها زلنسکی را


عنوان اول پیک نت ۲۱ آذر

علی خامنه ای:

کسی بهتر از من می آید!


در این روزها، یکبار دیگر بحث جانشینی و در حقیقت یافتن جانشین و یا حدس زدن در باره جانشین آقای خامنه ای در برخی محافل زمزمه می شود. در گذشته نیز هر بار که رهبر جمهوری اسلامی غیبتی یک یا دو هفته ای داشته، این زمزمه ها آغاز می شده است. شاید این بار هم، ادامه همان زمزمه های قدیمی باشد، مگر اخبار و نشانه هائی هم ضمیمه این زمزمه ها باشد. بویژه که این زمزمه ها با اشاره به عبور آسمانی پوتین از فراز ایران و فرود نیآمدن هواپیمایش در تهران، آغاز شده است.

چه زمزمه های این بار هم، مثل زمزمه های گذشته باشد و چه مربوط به سرما خوردگی و بیماری معمولی و طبیعی، یک نکته بصورت جدی مطرح است و آن هم مسئله جانشینی وی، بدلیل سن و سال است. شاید اشارات اخیر یکی، دو نفر از اعضای مجلس خبرگان در همین زمینه نیز در بالا گرفتن زمزمه های کنونی بی تاثیر نبوده باشد. برخی از روحانیون، مانند علم الهدا امام جمعه مشهد هم شاید این روزها در برابر آینه قد و بالای خودشان را برانداز می کنند تا ببینند شرایط رهبری را دارند؟ اخیرا برای علم الهدا - به سبک دیدارهای رهبر جمهوری اسلامی-، کسانی را به دیدارش می برند و او نیز به سبک علی خامنه ای یک پله بالاتر از ملاقات کنندگان می نشیند و سخنرانی می کند. از جمله در دیدار هفته گذشته اش که زنان نماینده مجلس را به دیدارش برده بودند. کسان دیگری هم احتمالا این روزها مقابل آینه می ایستند، اما با یقین می توان گفت که هیچکدام از اعضای مجلس خبرگان را نباید جدی گرفت، حتی ابراهیم رئیسی را که نه صوت خوبی دارد، نه سخنران خوبی است و نه سابقه و آگاهی سیاسی و مدیریت دارد. هنوز هم شاید، از درون بیت رهبری کسی را در نظر گرفته باشند و شاید هم در یک پرش دوگام، ابتدا شورای رهبری تشکیل شود و سپس یکی از میان اعضای این شورا نامزد رهبری شود.

حدود سه هفته پیش، یکی از جوانان عدالتخواه که به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شده بودند، با نگرانی از ایشان می پرسد: ما نگرانیم که چه کسی جانشین شما خواهد شد! و علی خامنه ای گفته بود: "کسی بهتراز من"

این کس بهتر را نمیتوان در حوزه علمیه و در مجلس خبرگان یافت و به همین دلیل و با توجه به قاطعیت پاسخی که آن جوان از زبان علی خامنه ای شنیده، لابد فرد بهتر انتخاب شده؟


اطلاع سرویس خارجی اطلاعات روسیه

امریکا برای جانشینی زلنسکی

روی دو ژنرال حساب کرده!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۲ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته در باره سیر و سرگذشت (خودی و غیر خودی) روی کانال تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری دریافت جایزه صلح نوبل توسط فرزندان نرگس محمدی بیشترین خواننده را داشت که روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت