هشدار پارلمان اسلواکی

پرواز هواپیماهای اوکراین

ازکشورهای ناتو، یعنی جنگ سوم

 

کنفرانس سالانه پوتین در مسکو

ویران سازی غزه را ببینید

وبا جنگ اوکراین مقایسه کنید

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۵-۲۲ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۵-۲۲ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۵-۲۲ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۵-۲۲ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۵-۲۲ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۲۵-۲۲ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۲ آذر


عنوان اول پیک نت ۲۵ آذر

دو کلام حرف حساب جواد ظریف

همه دعواهای سیاسی

در ج.اسلامی بر سر قدرت است

محمد جواد ظریف، وزیرخارجه دولت روحانی با ماهنامه "گفتگو" مصاحبه کرده و ضمن دفاع از برجام و ارائه تفسیرهای خود درباره ترور حیرت آور"فخری زاده" در جاده آبعلی تهران، که کمتر کسی چنین تفسیری را میتواند بپذیرد، درباره اختلافات درون حکومتی گفته است:

"هر چه گفتگو کمتر باشد، نزاع بیشتر خواهد شد و هرچه نزاع افزایش پیدا کند، سرمایه‌های اجتماعی کاسته خواهد شد. از آنجا که در کشور ما بر سر قدرت دعوا وجود دارد، این نزاع‌ها هم همیشه خواهند بود و حتی می‌بینیم زمانی‌که حاکمیت یکدست می‌شود، باز هم نزاع ادامه پیدا می‌کند و این شرایط نزاع همیشگی است، چون دعوا بر سر موضوع و گفتمان نیست؛ بلکه دعوا بر سر قدرت است. مسلماً نزاع مسئولان با مسئولان و آنهایی که در کشور بلندگو و تریبون دارند بیشترین تأثیر را دارد. البته این تأثیر در حوزۀ سیاست خارجی و سیاست داخلی با یکدیگر تفاوت دارد، اما مردم مستقیماً نتایج این نزاع را در سیاست خارجی احساس می‌کنند و مسئولانی هستند که سعی می‌کنند به این نزاع‌ها شکل بدهند، مانند همان کاری که با مردم کردند و می‌گفتند بگویید قیمت دلار چند است."

ظریف دراین گفتگو نقش اسرائیل را در ترور فخری زاده برجسته تر از نقش امریکا و شخص ترامپ که فرمان این ترور را داد میداند و آن را ربط میدهد به انتخاب بایدن بعنوان رئیس جمهور. ظریف عمدتا سعی می کند در این مصاحبه از دوران وزارت خود، برجام و نتایج آن دفاع کند، که چندان واقعیت ندارد، اما نکته ای که ما آن را از این گفتگو انتخاب کرده و منتشر کردیم حاوی یک واقعیت است. این واقعیت که هیچیک از جناح ها و دولتمردان سابق و کنونی و آنها که برای رفتن به مجلس آینده تلاش می کنند، در تمام ۴ دهه گذشته هیچ نوع برنامه اقتصادی و سیاسی نداشته اند و ارائه نداده اند و در نتیجه گریبانگیری هایشان از یکدیگر همان جنگ قدرتی است که ظریف به آن اشاره می کند. از جمله خود ظریف که شاید چشم به انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد. صحنه سازی هائی که اکنون با تشکیل چند گروه و دسته بندی برای انتخابات تشکیل شده تا باصطلاح تنور انتخابات را گرم کنند نیز نشانه دیگری از همین بازی قدرت است. حتی افشاگری های اخیر درباره فساد نیز نوعی گریبانگیری است تا دلسوزی و ارائه راه حلی برای مبارزه با فساد. این مسئله شامل نمایندگان مجلس کنونی که می خواهند برای رفتن به مجلس بعدی رای جمع کنند نیز می شود. با توجه به بازار داغ افشاگری ها، این نمایندگان نیز هر روز، درست و نادرست یک فسادی را مطرح می کنند به امید رای جمع کردن. از جمله نماینده رشت که دیروز افشاگری کرده و گفته است:

"در حالی که کشاورزان برنج روی دستشان مانده و فاسد شده، برای واردات ۲ میلیون تن برنج، ارز ۲۸۵۰۰ و ۴۲۰۰ تخصیص دادند، مسئولین این کار چه معاون اول، چه وزرا باید مجازات شوند. در شمال کشور برنج کشاورزان روی دست‌شان مانده است. آنها نه می‌توانند شهریه فرزندان خود را بدهند، نه می‌توانند خانه بسازند و نه می‌توانند کاری انجام دهند. آن ۲ میلیون تن را چه کسی مجوز داد؟ آیا کشور به واردات ۲ میلیون تن نیاز داشت؟ شما می‌دانید که برنج اگر یک‌سال بماند فاسد می‌شود و یا کشاورزان مجبور هستند برنج خود را در دریا بریزند که ماهی ها آن‌ را بخورد."


در "راسک" بلوچستان

شبیخون به یک پاسگاه

و کشته شدن ۱۱ نیروی انتظامی


زمزمه های عقب نشینی اسرائیل

از غزه و آغاز مذاکرات


انگلستان اوکرائینی ها را

تبدیل به گوشت دم توپ کرد!


صدای سگ هم درپارلمان اروپا درآمد؟


سرمقاله راه توده ۹۰۹

امریکا با ج. اسلامی مشکل ندارد

با بزرگی و موقعیت ایران مشکل دارد


بعنوان مبارزه با فقر

۳۰۰ هزار زن و ۱۰ هزار مرد

 سرخپوست را در"پرو"عقیم کردند


عنوان اول پیک نت ۲۲ آذر

به میدان آمدن فرمانده سپاه

به بهانه "مهاجرت پرستاران"


بیانیه جمعی از ایرانیان طرفدار "صلح، آزادی و عدالت"

اسرائیل در غزه جنایت می کند

امریکا بر ادامه جنایت پافشاری


افزایش ۲۰ در صدی حقوق و دستمزدها

توسعه و عدالت اجتماعی

استراتژی دولت مترقی مکزیک



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۲ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

در پیک نت چهارشنبه، سرمقاله نشریه راه توده در تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین سرمقاله بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت