رئیس جمهور افریقای جنوبی:

افریقائی ها در ارتش اسرائیل

تحت پیگیردقانونی قرارمیگیرد!

 

وزیر دفاع سابق انگلستان

اسرائیل خشم ونفرت را

علیه یهودیان بوجود آورده

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۸-۲۹ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸-۲۹ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۸-۲۹ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸-۲۹ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸-۲۹ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۲۸-۲۹ آذر

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۹ آذر به روز شد


عنوان اول پیک نت ۲۹ آذر

سخنرانی پوتین و شایگو در وزارت دفاع روسیه

سلاح های سه گانه اتمی

بهحالت آماده‌باش حفظ‌میشود

بخش هائی از سخنرانی پوتین در جلسه نظامیان در وزارت دفاع روسیه به مناسبت پایان سال ۲۰۲۳:

تمام تلاش ها برای شکست روسیه با شجاعت سرباز روسی شکست خورد. نیروهای روس در منطقه جنگی ابتکار عمل را دارند. سیستم پدافند هوایی روسیه، مشکلاتی داشت که شناسائی و رفع شد و اکنون باید سیستم‌های ارتباطی بازسازی شود و از فناوری‌های مدرن به طور مؤثرتر استفاده شود. سطح پدافند ما باید ارتقا یابد. سلاح های مدرن ما در سه گانه هسته ای ۹۵ در صد است و باید آن را بصورت آماده حفظ کنیم. مهندسان دفاعی ما اکنون سریع تر و دقیق تر به نیازهای جبهه نبرد پاسخ میدهند و مرکز طراحی جنگی ما پیشرفت کرده است.  تولید خودروهای زرهی روسیه امسال سه برابر شد. غرب به جنگ ترکیبی علیه روسیه ادامه می‌دهد. غرب اطلاعات لازم را بی درنگ همراه با سلاح‌ها به کیف منتقل می کند. سال ۲۰۲۳ سالی پرتنش برای نیروهای مسلح روسیه بود. اما نیروهای نظامی روسیه همه مشکلات حرفه ای را شجاعانه حل کردند. من از ارتش به خاطر خدماتش در انجام وظایفی که برعهده دارد، بویژه از نیروهائی که در صف نخست جبهه ها قرار دارند تشکر می کنم. روحیه میهن پرستانه اکثریت روس ها قابل ستایش است.

اگر کریمه، پس از کودتای ۲۰۱۴ در کیف، به روسیه ملحق نمی شد، قتل عام در کریمه قطعی بود.

غرب به تعهدات خود پایبند نیست.  در سال ۱۹۹۱ به ما قول دادند که ناتو " یک وجب به شرق نزدیک نخواهد شد" اما زیر قول خود زدند و حتی به مرزهای رسیدند.  ما قصد تهاجم و جنگ با کشورهای اروپا نداریم.

پس از سخنرانی پوتین، ژنرال شایگو وزیر دفاع روسیه پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی گفت:

نیروهای مسلح روسیه پس از شروع عملیات ویژه، مناطقی پنج برابر بزرگتر از قلمرو لوهانسک و دونتسک  را آزاد کردند.  تقریباً ۳ میلیون پناهنده ای که در جنگ داخلی اوکراین متواری شده و به روسیه پناه آورده بودند بتدریج به سر خانه و زندگی شان در مناطق شرقی بازگشته اند. آنها از سال ۲۰۱۴ بستگان خود را ندیده بودند.

 اوکراین ۲۰۳ میلیارد دلار از حامیان خارجی خود دریافت کرد. این مبلغ ۳۰ درصد بیشتر از تولید ناخالص داخلی آن کشور است، در واقع اوکراین ورشکسته شده است.

در این مدت، غرب ۵۲۲۰ تانک، نفربر زرهی و خودروهای جنگی پیاده نظام و بیش ازهزار و ۳۰۰ سامانه توپخانه به کیف فرستاد. تانکهای آبرامز آنها به دلیل تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین قادر نیستند به میدان آورده شوند. در جریان ضد حمله، نیروهای مسلح اوکراین ۱۵۹ هزار نیروی نظامی، ۱۲۱ هواپیما، ۷۶۶ تانک، از جمله ۳۷ تانک لئوپارد از دست دادند.


سرمقاله ۹۱۰

دلیل مبارزه با اسرائیل، دفاع از

"اخلاق"نیست،بلکه دفاع از"صلح" است

نگاهی به دیدگاه های آقایان زیدآبادی، بازرگان، عطابهرامی و یوسف عزیزی

مدیران سایت های "تحریریه" و "سیاره رنج"


افرایش روز افزون

جرم و جنایت و سرقت در امریکا

 

بحران اقتصادی در  امریکا، علیرغم سکوت رسانه های آن کشور، روز به روز عمیق تر می شود. غارت فروشگاهها، توسط گروههای مهاجم و مسلح، اعم از سیاه و سفید، تیراندازی های روزانه در ایالت های مختلف که گاه تا ۲۰ قربانی در هر عملیاتی بدنبال می آورد، افزایش خیابان خوابی ها، گسترش اعتیاد و بیکاری و بالاخره سرقت از حیرت آورترین نوع آن که در ایران هم روی میدهد. این عکس مربوط به جایگاه شارژ اتومبیل ها در یکی از پایگاه های شارژ اتومبیل است. لوله های مرتبط با دستگاههای شارژ را بریده و برده اند.


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۹ آذر به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

 

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۹ آذر) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

 

- خودی ها، گام به گام غیر خودی شدند!

- کنفرانس سالانه پوتین در آخرین هفته سال

- آمار غیر رسمی از تلفات ۳۵۰۰ نفری ارتش  اسرائیل خبر میدهد

- جنگ اوکراین و غزه به کجا انجامیده!

- جنگ قدرت صد نفره، در جمهوری اسلامی

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

-"شجره نومچه" قصه ای از نیره رهگذر

- دیداری غم انگیز با مرد سر طلائی فوتبال ایران

- ای دل عبرت بین، مدائن را  آئینه عبرت دان

- محمد قاضی  ، مترجمی که رفت و "نان و شراب" را برای ما باقی گذاشت!

- امریکا با بزرگی ایران مشکل داد و خیال تقسیم آن را دارد

- من و بچه ها- منیره نوری

- هوشمند عقیلی، با ترانه "فردا تو می آئی!

-"وطن" از چه زمانی وارد ادبیات و بوِیژه شعر ایران شد؟


راه توده ۹۱۰ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 910 (چهارشنبه 29 آذر)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نگاهی دارد به مواضع و گفتگوهای آقایان زیدآبادی و ابوالفضل بازرگان در تهران و آقایان عطا بهرامی و یوسف عزیزی مدیران سایت های تحلیلی "تحریریه" و "سیاره رنج" . گزارش ویژه این شماره نیز ضمن بازانتشار اخبار سال دوم کودتای ۲۸ مرداد، نگاهی به معرفی این سال نیز دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

اقتصاد تجارت محور مانع توسعه ایران بوده و خواهد بود، چرا چین در جیبوتی پایگاه نظامی دارد؟، جنگ اوکراین و غزه به کجا رسیده است، تاریخ چهره واقعی ترقی بشری را نشان میدهد، آینده روسیه بار دیگر با لنین شکل می گیرد، باله فرانسه، با پای لنگ در اسرائیل، سرزمین فلسطین گام به گام اشغال شد، "غزه" مردگان روی زمین - رزمندگان زیر زمین، رنگ تازه ای برای انقلاب های رنگی در امریکا تدوین شده و بالاخره "فروپاشی امپراطوری عثمانی" و سبز شدن اسرائیل در خاورمیانه.

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


برای تفاهم بر سر آتش بس غزه

کاخ سفید روی ارتش اسرائیل

بیش از نتانیاهو حساب می کند


نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل

دوران ترساندن ایران

از فعالیت اتمی گذشته است!


عنوان اول پیک نت ۲۸ آذر

دو کشور و دو رژیم انقلاب دیده

سفر رهبر چین به ویتنام

واعلام اتحاداستراتژیک دوکشور


گزارش رویترز

خدمه تانکهای اسرائیل

بیشترین تلفات را درغزه میدهند


این "مجری" زیبا

 زیر بار حجاب نخواهد رفت!


"ترامپ" با سیاست مهاجرستیزی

به کاخ سفید باز خواهد گشت!


کدام رسانه جرات دارد سئوال کند؟

این ثروت را کدام باد،

برای برخی ایرانیان آورده؟


عنوان اول پیک نت ۲۷ آذر

عقربه های دو جنگ

روی"صفر"ساعت مذاکره



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۹ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر و عکس و فیلم مربوط به زندگی لاکچری عده ای در ایران، که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار خواننده و بیننده داشت. روی فیسبوک پیک نت سفر وزیر دفاع امریکا به اسرائیل بیشترین خوانده را داشت که روی ۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت