گفتگوی سیمور هرش و یک مقام امریکائی

به زلنسکی اجازه داده شده

هر عملی که می خواهد بکند!

 

با توجه به تحریکات آنسوی مرزها

یگان ویژه "واکنش سریع"

در مرزهای ایران مستقر شد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ - ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۷-۴ مرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۴ مرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۷-۴ مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۴ مرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۴ مرداد

منتخب اخبار ورزشی


۷-۴ مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول ۷ مرداد

۳ رویداد بزرگ جهانی

ونخودسیاه "حجاب اجباری"

در جمهوری اسلامی، حکومت و مردم را با انواع حاشیه سازی ها، سر کار گذاشته و آنها را از مهم ترین رویدادهائی که در جهان و در ارتباط با ایران می گذرد غافل نگهداشته اند. این دقیقا همان شیوه ایست که آلمان نازی تا لحظه ورود ارتش هیتلری به خاک اتحاد شوروی پیاده کرد و زمانی که ۳ صبح استالین را از خواب بیدارکردند تا اطلاع بدهند که ارتش هیتلری از مرز گذشته و آلمان بیانیه اعلام جنگ با شوروی را منتشر کرده، او همچنان در ناباوری بود. او روی قراردادی که با آلمان امضاء کرده بود، حساب کرده و پیش بینی چنین حمله ای را نکرده بود. در تمام آن دوران، شبکه های جاسوسی انگلستان و آلمان اطلاعات غلط، متناقض و گمراه کننده به استالین می رساندند. اینها را ما نمی گوئیم و نمی نویسم، بلکه مارشال ژوکف فرمانده و قهرمان ارتش سرخ در کتاب خاطراتش نوشته است. در غفلت نگهداشتن کشوری که قصد حمله به آن را دارند، از قدیمی ترین شیوه های جنگی است. آن جمله تاریخی که پوتین هنگام امضای موافقت با پیوستن لوکانسگ و دونتسک گفت ومتعاقب آن ارتش روسیه از مرز اوکراین گذشت، اشاره به همین غفلت و پیش بینی نکردن حمله ارتش هیتلری به اتحاد شوروی بود که ۲۷ میلیون کشته بر جای گذاشت. پوتین گفت "ما اشتباه گذشته را تکرار نخواهیم کرد و منتظر نخواهیم ماند تا به ما حمله شود. ما باندازه کافی قربانی این غفلت را داده ایم!"

امروز، وقتی حکومت و مردم را سرگرم حجاب کرده اند و قطعا این ماجرا از خارج کشور هدایت می شود، باید گذشته های تاریخی را به یاد آورد. حتی در جنگ ایران و عراق هم وقتی ارتش عراق از مرزها گذشت، تازه رهبران وقت جمهوری اسلامی از خواب برخاستند!

البته، نشانه های غیر قابل انکاری وجود دارد که در راس نظام، این خوش بینی و خوش خیالی وجود ندارد و مانورهای پیاپی نظامی نشان میدهد که برای آینده آماده می شوند.

از دیگر ترفندهای پیش از حمله و جنگ، از چشم مردم انداختن نیروهای نظامی کشوری است که می خواهند به آن حمله کنند. یعنی همین کاری که درسالهای اخیر با سپاه کرده و آن را از چشم مردم انداخته اند. سپاه را در اذهان مردم تبدیل کرده اند به نماد سرکوب و زندان، غارت وثروت، شکنجه و حجاب اجباری و... شاید برای راس حکومت تلخ باشد این واقعیات، اما واقعیت را آنقدر باید گفت تا برای آن چاره ای اندیشیده شود.

مارشال ژوکف فاتح برلین، در کتاب خاطرات خود می نویسد که استالین پیش از شروع جنگ در جمع فرماندهان وقت ارتش گفته بود:« از علل پیروزی نظامی آلمان در اروپا، نبودن حمایت معنوی از ارتش آن کشورها بود.» در آن زمان روحیه ای در ارتش بوجود آمده بود که ان را  به انحراف می کشاند. درحالیکه لنین بارها گفته بود ارتش باید مورد علاقه مردم باشد. این عظیم ترین نیروی نظامی است.

ما چه موافق جمهوری اسلامی باشیم و چه مخالف آن، باید واقعیات را بگوئیم و استوار بر سر آن بایستیم وتسلیم هیاهوها و جنجال سازی ها نشویم.

بزرگترین رویدادهای جهانی در حال شکل گیری است. آن سخن رهبر چین در سفر اخیرش به روسیه، هنگام جدا شدن از پوتین و رفتن به سمت اتومبیل خود برای رسیدن به فرودگاه، سخن مهمی بود و نباید اجازه داد فراموش شود. او گفت «ما و شما کاری داریم می کنیم که در یکصد سال اخیر نشده است»

اینها نکاتی نیست که یکبار بشنویم و فراموش کنیم و برویم دنبال نخود سیاه هائی که رسانه های غرب در جهان پخش می کنند تا مردم ندانند در پشت صحنه چه می گذرد.

در همین روزها که ایران (حکومت و مردم) را، بار دیگر درگیری حجاب کرده اند، دیدار وزرای دفاع چین، کره و روسیه در پایتخت کره شمالی برگزار شد. شرکت در مراسم هفتادمین سال استقلال کره بهانه این دیدار بود و هدف تشکیل جبهه ای جنگی در برابر جبهه بندی های نظامی امریکا، ژاپن و کره جنوبی علیه چین. همزمان با همین دیدار، وزیر دفاع و وزیر خارجه امریکا راهی استرالیا شدند تا جبهه استرالیا، انگلستان، امریکا را مستحکم تر کنند وبرای این استحکام دو ناو اتمی امریکا برای استقرار در سواحل استرالیا راهی آن کشور شد. در روسیه، وسیع ترین نشست سیاسی و اقتصادی با حضور همه کشورهای افریقائی (جز نیجر که در آن هم کودتا شد تا به بقیه کشورهای افریقائی برای اتحاد با روسیه بپیوندد) تشکیل شد و روسیه اعلام کرد که علاوه بر تمام قراردادهای نظامی و اقتصادی که میان این کشور و کشورهای افریقائی امضاء شد، غلات خود را بجای ارسال برای اروپا، حتی مجانی در اختیار کشورهای افریقائی می گذارد.

حالا از خود سئوال کنید که رسانه های غرب، چقدر به این مسائل پرداختند؟ و آیا گفتند که وزیر دفاع و وزیر خارجه امریکا چرا به استرالیا رفته اند؟ واقعا آنها، آنگونه که این رسانه های تبلیغ می کنند برای تغییرات اقلیمی به استرالیا رفتند!!


نشست رهبران آفریقا و روسیه

استعمارگران قدیمی

هنوز افریقا را مستعمره می خواهند

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


کودتا در "نیجر"، تنها کشور افریقائی

طرفدار "ناتو" در جنگ اوکراین


سرهنگ مک گرگور و "رابرت کندی"

غرب روسیه را منزوی کرد

و بقیه جهان غرب را


در چشم بر هم زدنی
یکسال از کوچ سایه گذشت!


چین و گرجستان

متحد استراتژیک تجاری می شوند!


ایران و عربستان

دو بال امنیت در خلیج فارس


لهستان آماده حمله به بلاروس میشود!


عنوان اول ۴ مرداد

شکست ناتو در اوکراین

شکست غربگرایان ایران!


سرمقاله راه توده ۸۹۰

۳ ضلع نظریه آقای ظریف

یعنی جنگ و فروپاشی ایران!


در جمهوری اسلامی

فاجعه ای بنام خبر رسانی

و خبرنویسی در ج. اسلامی


رادیو هفته

چهارشنبه ۴ مرداد به روز شد

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشت را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گزینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

- آشفته بازار سیاست خارجی در جمهوری اسلامی؛

- اعدام، زندان و فیلترینگ راه حل هیچیک از مشکلات اجتماعی نیست؛

- امریکا در خانه شیشه ای نشسته و سنگ پرتاب می کند؛

- به یاد احمدرضا احمدی که از میان ما رخت بر بست؛

- چند خبر و تفسیر کوتاه و مختصر آنها؛

- آیا امریکا خواهان رابطه متوازن با ایران است؟

- در چشم بر هم زدنی، یکسال از درگذشت "سایه" گذشت؛

- سر مردم را با حجاب و مالکیت سه جزیره گرم کرده اند؛

- "شیدا"، عاشق ترین ترانه سرای ایران؛

- سالگرد شلیک ناو امریکائی به هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ قربانی.




 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

چهارشنبه

۴ مرداد

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- آشفته بازار سیاست خارجی در جمهوری اسلام

- اعدام، زندان و فیلترینگ راه حل هیچیک از مشکلات اجتماعی نیست

- امریکا در خانه شیشه ای نشسته و سنگ پرتاب می کند

- به یاد احمد رضا احمدی که از میان ما رخت بر بست

- چند خبر و تفسیر کوتاه و مختصر آنها

- آیا امریکا خواهان رابطه متوازن با ایران است؟

- در چشم بر هم زدنی، یکسال از در گذشته "سایه" گذشت

- سر مردم را با حجاب و مالکیت سه جزیره گرم کرده اند

- "شیدا"، عاشق ترین ترانه سرای ایران

- سالگرد شلیک ناو امریکائی به هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ قربانی

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه که در ارتباط با شکست غربگرایان ایران با شکست ناتو در اوکراین بود، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار و 500 خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت که روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت