سرمقاله ۸۷۵

دستگاه دیپلماسی ج.اسلامی

نمی‌تواند ازغرب جدا شود!

 

هشدارهای روز گذشت رئیسی و قالیباف

"حجاب اجباری" نام رمز

دوباره به‌خیابان کشاندن‌مردم است

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ - ۵ آوریل ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۶-۱۵فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶-۱۵فروردین

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۶-۱۵فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶-۱۵فروردین

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶-۱۵فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۱۶-۱۵فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول ۱۶ فروردین

دلار را علیه  ریال

کسانی‌‌درایران‌تقویت می‌کنند

رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته در دیدار با شماری از مسئولان و کارگزاران نظام، برای نخستین بار ضرورت حذف دلار در معاملات ایران را مطرح کرد. او پس از اشاره به نکاتی مانند:

یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه  اثرگذار است. تورم بالا در سالهای متعدد روی نظام توزیع درآمدها اثر می گذارد. مهم اینست که مهار تورم به رکود تولید نینجامد. اقتصادی نابسامان توزیع درآمدهای کشور را ناموزون میکند. یک عده‌ای محروم میمانند و یک عده‌ای هم از طرق مختلف جیب‌هایشان را  پر می کنند.  تغییرات پی‌درپی در سیاست های پولی و مالی سرمایه‌گذار داخلی و کارآفرین را مردد میکند. مبارزه با فساد، در رأس توصیه‌های کلیدی در مسئله اقتصاد است. بدون ملاحظه با فساد باید مبارزه کرد. این مبارزه،مبارزه دشواری است زیرا فساد یک اژدهای هفت سر است.

نظم جهانی در حال تغییر و تحول مهمی است. باید تحرک و ابتکاراتمان را در سیاست خارجی افزایش دهیم. وضع نظم جهانی در حال تغییر است و این مسئله از جاهای مختلف شنیده و تکرار میشود . این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبهه‌ دشمنان جمهوری اسلامی است.  باید توجه داشت که تحولات خیلی سریع انجام میگیرد.  باید از فرصت استفاده کنیم.

مسئله‌ِی خانمها فقط پوشش نیست. زن مسئله‌ی تحصیل دارد، مسئله‌ی اشتغال دارد، مسئله‌ِی ازدواج دارد، مسئله‌ِی فعالیت سیاسی دارد، مسئله‌ی حضور در مسائل اجتماعی دارد، مسئله‌ی حضور در مدیریت های بالای دولتی دارد، اینها همه مسائل زن است.

پس از اشاره به نکات، رهبر جمهوری اسلامی آن نظر راهبردی و کلیدی را مطرح کرد که در تمام دوران گذشته از سوی دگراندیشان داخلی و جبهه جهانی طرفدار تغییر مناسبات جهانی و رسیدن به جهان چند قطبی مطرح کرده اند. یعنی گرفتن سلاح "دلار" از کف امریکا. سلاحی که با آن تحریم می کند، پولهای کشورهای ناهمسو با امریکا را ضبط می کند، دلار بدون پشتوانه طلا منتشر می کند و با همین سلاح در کشورهای مختلف کودتا می کند و ۸۰۰ تا یک هزار پایگاه نظامی در جهان برقرار کرده است. در ارتباط با دلار زدائی در اقتصاد ایران، رهبر جمهوری اسلامی گفت:

« بعضی از شرکت‌های بزرگ پر درآمد، با مواد اولیه داخلی قیمت محصول خود را با دلار تلگرامی جعلی تنظیم می‌کنند. چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟ چرا رقیب ریال را تقویت می‌کنید؟»

نکته ومسئله قابل توجه جدی آنست که این بخش از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در رسانه های داخلی بازتاب چندانی نیافت و آن پوششی که انتظار می رفت به آن داده نشد. رسانه هائی که دستشان در جیب اتاق بازرگانی و صاحبان "هولدینگ" هایی هستند که این اتاق را می چرخانند و در واقع اختیار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دست آنهاست و پیاده نظامشان مرتجعین مذهبی اعم از روحانی و غیر روحانی. این پیاده نظام نقش مهمی در تشنج آفرینی در کشور دارد و شاهدیم که در همین روزها دوباره ماجرای حجاب را علم کرده است. سوژه ای که روحانیت هوشیار نمی تواند آشکارا با آن مخالفت کند زیرا بند حجاب را بسته اند به بند "شریعت"!


طرح پیشنهادی امریکا رد شد

فرو نشستن گرد و خاک "برجام"

و تسلیم شدن به خواست امریکا


بوشهر شده "ته لنجی"

قاچاق آشکار در جمهوری اسلامی

گزارش نوروزی پیک نت


به رهبری روسیه و عربستان

ضربه نفتی اوپک پلاس

امریکا را غافلگیر کرد!


تصمیم نهادهای بالادستی

درباره حجاب چیز دیگری است


راه توده ۸۷۵ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۷۵ (۱۶ فروردین ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرامی راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به غرب گرائی در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی اختصاص دارد. گزارش ویژه نیز ادامه مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب  بهمن است که رسیده به پایان جنگ اول جهانی و شکست سنگین آلمان. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

ایران هم باید در جهان نوینی که درحال شکل گیری است برتری طلبی منطقه ای را فراموش کند، آیا جنبش اعتراضی مردم ایران چند گام فراتر رفته است؟، با اقتصاد صدقه ای برای همیشه باید وداع گفت، هر سیاست نوینی نیازمند کارگزار معتقد به این سیاست است، گام به گام با سفر و دیدار رهبران چین و روسیه، کمونیست های روسیه آماده انتخابات مجلس دوما می شوند، فرصت روسیه برای تشریح جهان چند قطبی، چین آماده رویاروئی های نظامی می شود، گسترش پیوند چین و روسیه در دیدار رهبران دو کشور درمسکو، آغاز انتشار ترجمه کتاب "زایش جهان نوین- راه ابریشم زیر بنای یک دگرگونی ژرف در ژئوپلتیک جهان"

 تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت ۱۵ فروردین

ج. آذربایجان تخته پرش

امریکاواسرائیل علیه‌ایران شده

جمهوری آذربایجان می رود تا کانون یک بحران مرزی برای ایران شود. اشغال بخش هائی از خاک ارمنستان با هدف بستن راه ارتباط زمینی ایران به روسیه از طریق ارمنستان بخش نخست یک جنگ مرزی با ایران است. در تاریخ ۱۵ آذرماه گذشته، پیک نت عنوان اولی را که در همین شماره می خوانید در ارتباط با رویدادهای داخلی آن دوران که بر محور مقابله با حجاب اجباری شکل گرفته بود و دندانی که اسرائیل و امریکا در جمهوری آذربایجان علیه ایران تیز می کردند نوشته و منتشر کرد. در آن زمان خوانندگانی از "باکو" برای ما پیام نوشتند که اهداف جمهوری آذربایجان خلاف آن نظراتی است که شما بعنوان خطر برای ایران نوشته اید. ما در پاسخ به این خوانندگان که برخی از آنها از دوستان ما نیز هستند نوشتیم که زندگی در باکو به معنای شناخت توطئه هائی که در جمهوری آذربایجان در حال شکل گیری علیه ایران است نیست. بهتر است دقیق تر ماهیت و ارتباط های حکومت آذربایجان را بررسی کنید و از آن مهم تر، اندکی صبر و حوصله کنید تا جوجه از تخم بیرون بیاید. در آن عنوان اول در ارتباط با جنبش اعتراضی علیه حجاب و کورذهنی بخشی از حاکمیت که به تقابل مردم با مردم کمک می کند و عملا آب به آسیاب امریکا و اسرائیل می ریزد نیز اشارات مستقیمی داشتیم. آن عنوان اول را برای به یاد آوردن نظر پیک نت در باره اعتراضات نیمه دوم سال گذشته در داخل ایران و دندانی که جمهوری آذربایجان به کمک اسرائیل و امریکا علیه ایران تیز کرده را در همین شماره پیک نت بخوانید و اگر همان زمان نیز خوانده اید، دوباره بخوانید تا مبادا فراموش شود!


سقوط شهر استراتژیک "باخموت"

و انفجار پر تلفات در سن پترزبورگ


عنوان اول پیک نت ۱۵ اذر

از خارج چه می‌خواهند بکنند

و در داخل چه باید کرد؟


گام های بلند عربستان

برای پیوستن به شانگهای و بریکس


انتشار بیانیه وزارت دفاع چین

اعلام هراس امریکا از

پیوند دو ارتش روسیه و چین


امریکا درموشک مافوق صوت

ازچین و روسیه عقب افتاده!

ریا نووستی- نعمت بوستانی


سرهنگ بازنشسته ارتش امریکا:

دراوکراین جوانها را می‌ربایند

وبه جبهه‌های جنگ می‌فرستند!


نخستین عنوان اول پیک نت در سال ۱۴۰۲

محورهای راهبردی

سخنرانی نوروزی رهبرج.اسلامی


نقش بی بی سی در

دنبال نخود سیاه فرستادن ایرانی ها


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


نخستین شماره

"رادیو هفته"

در سال 1402

 

نخستین شماره رادیو هفته در سال 1402 را، با تبریک دوباره آغاز سال نو، آغاز می کنیم. در این شماره این مطالب تحلیلی و خبر را می شنوید:

- محورهای راهبردی سخنرانی نوروزی رهبر جمهوری اسلامی در مشهد؛

- آیا جنبش اعتراضی مردم ایران، چند گام فراتر رفته است؟

- دیدار رهبر حزب کمونیست روسیه با رئیس جمهور چین و رئیس جمهور روسیه در جریان سفر رئیس جمهور چین به روسیه، و همچنین دیدار مشترک و سه نفره وی با پوتین و مدویدوف قائم مقام شورای عالی امنیت ملی روسیه؛

- اشتباه پس از انقلاب رهبران جمهوری اسلامی در استفاده نکردن از ماشین در هم شکسته رژیم شاه؛

- درگذشت یکی از روزنامه نگاران شریف پیش از انقلاب 57 بنام "علی پاداش"؛

- تغییر نام خیابانها و میادین ایران، در جمهوری اسلامی، اقدامی علیه حافظه تاریخی مردم بود؛

- چرا ریل گذاری راه آهن آستارا به رشت را به تاخیر انداختند؟

- سخنرانی زوگانف، رهبر حزب کمونیست فدارسیون روسیه در مجلس این کشور درباره ضرورت تغییرات بنیادین داخلی در روسیه؛

- ریاست یک ماهه روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل و فرصت تشریح سیاست جهان چند قطبی؛

- هر سیاست نوینی، نیازمند کارگزاران نوین معتقد به آن سیاست است.

(رادیو هفته هر چهارشنبه با تحلیل رویدادهای مهم هفته ای که گذشت به روز می شود. این رادیو را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید!)

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش و دو فیلم مربوط به انفجار در سن پترزبورگ و سقوط شهر استراتژیک باخموت در اوکراین، روی تلگرام پیک نت روز گذشته بالای 5 هزار خواننده و بیننده داشت. در فیسبوک پیک نت روز گذشته، باز انتشار عنوان اول 15 آذرماه سال گذشته بیشترین خواننده را داشت که روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت