پزشکیان:

با آمدن افرادبه ستادم مشکل ندارم

چون می خواهم رای بگیرم!

 

سفر باقری کنی به قطر

مذاکرات ایران و امریکا

برای آتش بس در غزه

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ تیر  ۱۴۰۳ - ۲۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱-۲ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱ - ۲ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱ - ۲ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱ - ۲ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱ - ۲ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱ - ۲ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۳۰ خرداد ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۲ تیر

جدائی ایران از متحدان

دراختیاررئیس جمهورنیست!

سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام، گره مستحکم تری بود بر ریسمان اتحاد چین، روسیه، کره دمکراتیک، ایران که اکنون ویتنام نیز بدان پیوسته است. صف آرائی جنون آسای نظامی کشورهای ناتو در اوکراین علیه روسیه نیازمند پیوند عمیق تر متحدانی است که همین پیمان و بویژه امریکا، موجودیت و پیشرفت آنها را تهدید می کند. همانگونه که کشورهای عضو ناتو تمام تسلیحاتی نظامی خود را به میدان اوکراین گسیل داشته اند، طبیعی است که روسیه، بعنوان پیشانی مقابله با امریکا و ناتو، از متحدان خود طلب یاری بیشتر نظامی داشته باشد. از جمله دستآوردهای سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام، بی آنکه اعلام رسمی شود، همین یاری و صف بندی نظامی در حمایت از روسیه بود. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، علیرغم برخی ارزیابی های شتابزده سیاسیون خارج از کشور و فرصت طلبی های سیاسیون غربگرای داخلی، هرچه که باشد، تاثیری در سیاست راهبردی ایران در جبهه روسیه- چین- ویتنام و کره شمالی نخواهد داشت. بویژه ایران که در چهار جبهه نظامی لبنان، عراق، یمن و سوریه دست به سلاح است و برای حفظ و گسترش سریع تر دستآوردهای نظامی و اتمی خود نمی تواند از حضور و پیوند در این جبهه غفلت کند. به همین دلیل، در آینده نه چندان دور، هرکس که رئیس جمهور ایران شود، برای تائید این پیوند و اتحاد و اعلام وفاداری به سیاست راهبردی نگاه به شرق دیدارهای رسمی با متحدان را آغاز خواهد کرد.

از جمله دلائل تمرکز میزگردهای انتخاباتی بر سر مسائل داخلی و بویژه اقتصادی و اجتماعی و پرهیز از ورود به سیاست خارجی نیز همین نکته است. به همین دلیل باید بیشتر دقت کرد که نامزدهای ریاست جمهوری درباره تحجر مذهبی، فشارهای اجتماعی بویژه علیه زنان و بحران اقتصادی و فساد حکومتی و حل بحران ناشی از خودی و غیرخودی در گزینش ها چه راه حل هائی دارند، که در این زمینه ها، عمدتا دکتر پزشکیان با صراحت ممکن نظرات خود را طرح کرده، همچنان که نامزدهای دیگر، بویژه جلیلی در میزگرد فرهنگی از زیر پاسخ به آنها گریخت و وعده اجرای محکم تر طرح "نور" (گشت ارشاد) را داد.

بدین ترتیب است که اخبار مربوط به سفر پوتین به ویتنام و کره شمالی، رانندگی مشترک رهبران دو کشور روسیه و کره شمالی با اتومبیل مخصوص پوتین نیست، استقبال سازمان یافته از پوتین در هر دو کشور نیست، عکس های یادگاری و فیلم های یادگاری تر نیست، بلکه آن مذاکراتی است که از نتایج آن بزودی در جنگ با ناتو در اوکراین پرده برداری خواهد شد. چین نیز همزمان با همین سفر، اعلام کرد که بی تزلزل و استوار از روسیه در نبردی که در اوکراین جریان دارد دفاع می کند.

درباره مناسبات و مذاکرات ایران با امریکا، هیچکس با نفس چنین مذاکرات و مناسباتی مخالف نیست. همچنان که همه دولت ها (از جمله چین و روسیه) مخالف هر نوع رژیم تحریم در جهان هستند. اما مهم اینست که این مذاکرات اولا از موضع قدرت و با تکیه بر پشت جبهه محکمی که ایران در منطقه و در جبهه شرق دارد و باید آن را تقویت کند انجام شود و دوم اینکه زیر میزی و توام با زدوبندهای سیاسی به امید موقعیت خود در آینده نظام نباشد. کاری که ظاهرا رئیسی و عبداللهیان در عمان و واشنگتن وارد تونل آن شده بودند. امریکا و غرب امروز در موقعیتی هستند که ایران میتواند در جهت منافع ملی ایران از آنها امتیاز بگیرد، بی آنکه به متحدان خود پشت کند و از آن خطرناک تر این که بر سر جدائی از آنها با امریکا به تفاهم برسد!


نامزدهای ریاست جمهوری چه موضعی دارند؟

"حجاب اجباری"

داغ ترین میزگرد انتخاباتی


کنفرانس خبری پوتین در "هانوی" قهرمان

انگیزه و نتیجه سفر

پوتین به ویتنام و کره شمالی


سرمقاله ۹۳۰

خروجی انتخابات ریاست جمهوری

چیست و حاصل کدام تدبیر است؟


عنوان اول پیک نت ۲۷ خرداد

هدایت کشور در اختیار

یک "شورا" قرار گرفته!


راه توده ۹۳۰ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۹۳۰ (چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش این شماره آغاز انتشار بخش های مهمی از خاطرات دکتر علی امینی نخست وزیر مبتکر اصلاحات در آغاز دهه ۴۰ در ایران است که فرزند وی تهیه و منتشر کرده است.

سرمقاله این شماره اختصاص به انتخابات ریاست جمهوری دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

جرم نا بخشودنی حزب توده ایران چیست؟، مذهب عامل تعلق ملی در کشور نیست، مخالفت قاطع حزب توده ایران با ادامه جنگ با عراق، سفر پوتین به کره شمالی برای اتحاد بیشتر، روسیه ستیزی، استراتژی امریکاست، جنایات دوران شاه نباید زیر سایه جنایات ج. اسلامی فراموش شود، اصلاحات چپ در محاصره مافیاهای مکزیک، غلبه دامن بر شلوار در انتخابات پارلمان اروپا، روسیه میتواند شریان دریائی امریکا و غرب را در دریاها قطع کند و موشک های اتمی روسیه ۵ دقیقه وقت لازم دارند برای رسیدن به واشنگتن.

تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh


رادیو پیک ۳۰ خرداد به روز شد!

 

رادیو پیک ۲۳ خرداد، سرانجام پس از کشاکشی ۵ روزه، از توقیف یوتیوب خارج شد. این شماره رادیو تنها چند ساعت در روز چهارشنبه گذشته به روز بود و سپس قطع شد. دلیل آن را یوتیوب شکایت شبکه الجزیره به بهانه انتشار عکس و فیلم کشتار کودکان غزه اعلام کرد. دلیل و بهانه ای که ما آن را چندان جدی تلقی نکرده و نمی کنیم. بهر روی، با حذف آن فیلم و عکس، سرانجام یوتیوب با رفع توقیف رادیو پیک موافقت کرد. به همین دلیل رادیو پیک ۳۰ خرداد، تنها یک سرمقاله انتخاباتی افزون بر مطالب رادیو پیک ۲۳ خرداد که آن شماره نیز مطالب و دیدگاههائی در باره این انتخابات را مطرح کرده بود دارد که می شنوید.



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

سرمقاله راه توده که در پیک نت روز چهارشنبه منتشر شد، بالای 5 هزار خواننده در تلگرام پیک نت داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین سرمقاله بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت