همزمان با تلاش برای ادامه تحریم تسلیحاتی

آیا امریکا در تدارک

ضربه غافلگیر کننده به ایران است؟

 

"کرونا" ماسک را از روی

چهره زشت فقر در امریکا برداشت

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  13 ادریبهشت ماه 1399 - 2 مه 2020

 pyknet100@gmail.com


10-12 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


10-12 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


10-12 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


10-12 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


10-12 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


10-12 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 13 اردیبهشت

بی خیالی مردم

و سیاست بازی حکومت

شاید در هیچ کشوری مانند ایران خطر کرونا از سوی اکثریت مردم غیر جدی تلقی نشده باشد و در هیچ کشوری سهل انگاری حکومت برای روشنگری درباره این خطر در حد ایران نباشد. بخش مهمی از دلیل این پدیده حاصل بی اعتمادی متقابل حکومت و مردم به یکدیگر و بی صداقتی حکومت برای گفتن دلیل واقعی نرفتن به سوی قرنطینه کامل چند هفته ای ایران و ختم کرونا در ایران است. نگفتن این واقعیت که حکومت توان اقتصادی قرنطینه را ندارد و از شورش گرسنگان می ترسد. این واقعیت که در بحث های پشت صحنه به این نتیجه رسیده اند که مرگ چند ده و یا حتی چند صد هزارنفر از کرونا تلفات کمتری است به نسبت سرکوب شورش مردم به قیمت کشتار 3 میلیون نفر و تازه سرانجام آن نیز معلوم نیست که به جنگ داخلی ختم نشود! محصول این وضع بزودی بصورت مرگ وسیع مردم، پایان توان و انرژی کادر پزشکی و پرستاری کشور و فرو رفتن ایران در یک شوُک بزرگ است. این پیش بینی بسیاری از پزشکان و متخصصان داخل کشور است. بی اعتمادی به سیاست های پنهان حکومت تا حدی است که گفته می شود بسیاری از داروهائی که بعنوان داروی ضد کرونا در کشور تبلیغ می شود در حقیقت داروی مرگ زودهنگام مبتلایان به کرونا پس از بهبود ظاهری چنده روزه است. این داروها چنان تبلیغ شده اند که برای آنها بازار سیاه نیز شکل گرفته است و این درحالی است که کرونا هیچ داروی برای درمان ندارد و همه داروهایی که درایران تبلیغ می شوند نه تنها کلاهبرداری از مردم است، بلکه توجیه کننده مرگ کسانی است که ظاهرا از کرونا نجات یافته اند اما اندک زمانی بعد براثر انواع بیماری هایی فوت کرده اند که ناشی از همین داروها و در واقع کروناست.
فیلمی که می بینید تنها گوشه ای از بی خیالی و خوش خیالی مردم نسبت به خطری است که ذکر شد. درعین حال، درحالیکه دولت و مردم دل خودشان را به بستن "ماسک" در مقابل دهان و بینی خوش کرده اند، سخنان نرم و بی پشتوانه اجرائی وزیر بهداشت نیز اشاره ایست به آنچه ما با صراحت نوشتیم. او روز گذشته گفت: از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کرده اند. امروز یافته‌های جدید نشان می‌دهد که هر فردی به این بیماری مبتلا شده، ممکن است دوباره نیز مبتلا شود. درب اماکن متبرکه تا اطمینان کامل از سلامت مردم باز نخواهند شد.
شاید تأخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما تأخیر را اگر به قیمت تأمین سلامتی مردم باشد باجان و دل می‌پذیریم.


یادداشت علی ربیعی

"کرونا ویروس" خریداران

"ماسک لاکچری" را هم می کشد!


نظرات غافلگیر کننده اردشیر زاهدی


با تروریست اعلام شدن حزب الله لبنان

حمله پلیس آلمان به مراکز

حزب الله لبنان در این کشور!


سرمقاله راه توده 736

ترامپ دو احتمال را

در برابر ایران پیش می برد؟


ضعف ایران نداشتن ناوگان نظامی- هوائی است

ادامه تحریم تسلیحاتی ایران

هدف کنونی امریکاست!


عنوان اول پیک نت 11 اردیبهشت

تقلید از مدُل امریکائی
مقابله‌با کرونا درکشورهای‌اروپائی!


حالا، یک وجب خاک هم مال آنها نیست!

 پیاده روهای تهران را وجبی به دستفروشان کرایه می دهند. این وضع بی اختیار آن ترانه خوب و فراموش نشدنی شهیار قنبری را به یاد می آورد که داریوش هم آن را خواند و با سرودن و خواندن آن کارشان به زندان کشید! ترانه "بوی گندم" منظورمان است که از معروف ترین ترانه های دهه 50 ایران است.

بوی گندم مال من هر چی که دارم مال تو

یه وجب خاک مال من هرچی میکارم مال تو

شهیار قنبری در مقدمه کتاب "دریا در من" نوشته است مأموران ساواک از وی خواستند تا در اِزای آزادی ترانه‌ای در ستایش از محمدرضا پهلوی بسرایم، اما نپذیرفتم.

داریوش در یکی از خاطراتش می‌گوید: یک روز برای تمرین ترانه «بوی خوب گندم» به منزل واروژان رفته بودم و در حالی که پیانو می‌نواخت چشمم به قاب عکسی افتاد که بالای پیانو بود. عکس یه پسر بچه ای که با چشمان گریان به اطراف خود خیره شده بود نظرم را جلب کرد و به او گفتم: واروژ ببین این بچه هم از نواختن تو به گریه افتاده که او در پاسخ گفت: اتفاقاً این آهنگ از گریه‌های او ساخته شده و واقعاً موسیقی پاپ به او بدهکار است و به راستی جایش خالی است.

ترانه بوی گندم را اینجا بشنوید:

https://www.youtube.com/watch?v=PsnapU3D-G8


از همان ابتدا می شد حدس زد

قربانیان غافلگیری رهبران غرب

در برابر ویروس "کرونا"!


راه توده 736 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 736 (پنجشنبه 11 اردیبهشت 99) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک آن نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره به تشدید سیاست های تحریمی امریکا علیه ایران، جلوگیری از پایان تحریم تسلیحاتی ایران و کشاندن بار دیگر پرونده اتمی- موشکی ایران به شورای امنیت سازمان ملل دارد. دو احتمالی که نتیجه این سیاست می تواند باشد در این سرمقاله بررسی شده است.

تهیه وانتشار خلاصه گزارشی از کتابی بنام "بیگانه ای در کنار میرزا کوچک خان" که خاطرات یک افسر چک تحصیل کرده در سن پترزبورگ است که ناگهان در کوران انقلاب اکتبر قرار میگیرد و سراز جنگ های قفقاز در می آورد و سرانجام نیز به بندر انزلی میرسد و در کوران حوادث جنبش جنگل و جمهوری گیلان قرار میگیرد.

دراین شماره مطالبی نیز می خوانید با این عناوین: ضلع سوم مثلث یورش به حزب توده ایران در اسناد طرح مشترک امریکا و انگلیس علیه حزب توده ایران باید افشا شود، نتیجه ای که از انتشار مطالب روزهای اخیر درباره حزب توده ایران میتوان گرفت، با "کرونا" سیستم سود آوری در سرمایه داری زیر سئوال رفت، نگاهی به مقاله سردبیر ماهنامه "تجربه" در تهران که انتظار مرگ میلیونی در چین براثر کرونا را داشته، اشکال مقابله با کرونا ویروس در جمهوری های آسیای میانه، خاطرات زهره شاکرین از دوران کنفدراسیون دانشجوئی، آیا میتوان تهدید های ترامپ علیه ایران را نادیده گرفت؟، "کرونا" پرده از گرسنگی جهانی برداشت، شاه تا آستانه سقوط زیر باز اجرای قانون اساسی نرفت، خنثی کردن کودتا و جلوگیری از ترور و کشتار مردم اقدام انقلابی بود و "نقش حزب توده ایران در خنثی سازی دو کودوتا" بر گرفته شده از خاطرات سردبیر راه توده که سایت "تاریخ ایرانی" منتشر کرده است.


با دو پرواز در هفته

پس از ترکیه، حالا ایتالیا

ایرانی ها را باز می گرداند!


عنوان اول پیک نت 10 اردیبهشت

ایرانِ پس از کرونا
ایرانِ پیش‌از کرونا نخواهد شد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت پنجشنبه «تقلید از مدل امریکائی مقابله با کرونا در کشورهای اروپا» با نزدیک به 11 هزار خواننده رو ی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز 1900 خواننده داشت و روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران