سرمقاله راه توده 632

چرا از لوُلوُی سوریه

مردم ایران را می ترسانند

 

 جمعیت حاشیه شهرها به 18 میلیون رسیده

34 هزار روستای ایران

تخلیه و نابود شده است!

(پیک هفته ۱۰۹) 28  دیماه  1396 برابر با 18 ژانویه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) نظر عباس عبدی درباره مواضع اصلاح طلبان در شورش مردم بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 12 هزار خواننده داشت و 6 بار نیز در فیسبوک خوانندگان پیک به اشتراک گذاشته شد.


27 ـ 26 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27 ـ 26 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27 ـ 26 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27 ـ 26 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


27 ـ 26 دی

منتخب اخبار ورزشی


27 ـ 26 دی

منتخب اخبار اقتصادی


آیت اله های ولایتمدار

کم کم سر الاغ را کج می کنند!

چند آیت الله خوب پروار شده در جمهوری اسلامی، این روزها بشدت عصبانی اند. بودجه نهادهای زیر مجموعه آنها یا قطع شده و یا کم شده، از شرکت ها و بنیادهای اقتصادی آقازاده هایشان دولت می خواهد مالیات بگیرد. برخی از آنها امام جمعه اند و برخی برای خود شان و منزلتی بیش از حضور در نماز جمعه و خطبه خوانی قائلند و بقول آیت الله مهدوی کنی که یکبار درباره علی خامنه ای گفته بود "من خودم رهبر سازم" آنها هم خودشان را کمتر از رهبر نمی دانند و تا زمانی حامی رهبرکنونی جمهوری اسلامی اند که او تابع نظرات مذهبی و مدافع نهادها و منافع اقتصادی آنها باشد. این روزها مخالفت خوانی هایشان در روزنامه های کیهان و پرتو، قدس و رسالت و جام و سایت رجانیوز و بقیه همین گروه رسانه ها منتشر می شود. با بهانه یا بی بهانه، اما با سمت گیری علیه کم و یا قطع شدن بودجه هایشان و یا مالیات گرفتن از بنیادهایشان. آنها یک ماتم دیگر هم گرفته اند و آن این که روحانی در مجلس هنگام طرح بودجه گفت که ساعت ها با رهبر بر سر حمله به 6 تعاونی که 25 در صد پول کشور دراختیارشان است گفتگو کرده و به توافق رسیده است. اگر ادامه این توافق قطع بودجه آنها باشد چی؟ اگر این توافق شامل گرفتن مالیات از بنیادهای مالی تحت مدیریت آقازاده های آنها باشد چی؟ اگر فرمولی پیدا شود که نه حرف آقای خمینی زمین گذاشته شود و نه فرار مالیاتی امپراطوری آستانقدس دیگر ممکن شود چی؟ اگر روحانی توانسته باشد آقای خامنه ای را از آنها دور کند چی؟

ار درون شبکه های قدرتمند همین روحانیون فیلم مجلس خبرگان درباره علی خامنه ای پخش نشده تا چنگ و دندانی به او نشان داده شود؟ آیا بزودی همان آیت اله ها شروع به کشیدن خشت از زیر بنای گلی ولایت فقیه نخواهند کرد؟ از همین حالا امثال مکارم شیرازی، مصباح یزدی، نوری همدانی شروع کرده اند به کج کردن سر خر و حرف های دیگری را درباره ولایت فقیه به هم می بافند که مغایرت دارد با حرف های چاپلوسانه گذشته آنها در باره ولایت فقیه.(مراجعه کنید به رجانیوز و پرتو و بقیه روزنامه هائی که اسم بردیم و لابلای اخبار با دقت این نکات را بیرون بکشید!)

تقابل ها و خانه تکانی های مهم و اجتناب ناپذیری در انتظار نظام است و آنچه روحانی هنگام طرح لایحه بودجه در مجلس گفت خیلی جدی است. او گفت که حتی اگر این دولت هم بتواند بحران ها را دوام بیآورد دولت بعدی نخواهد توانست و زمین خواهد خورد. آیا این نظر و پیش بینی او را علی خامنه ای محکم و استوار قبول کرده است؟


محمد خاتمی:

حرف مردم را گوش کنید

نمک به زخم آنها نپاشید!


جلسه بررسی بودجه 97

نظامی ها، امنیتی ها و قضائی ها

عرصه اقتصاد را ترک کنند


شورش در تونس

به سبک شورش در ایران

اومانیته - ترجمه آذرنگ


مرور مطبوعات 27 دیماه

قربانیان روزانه نزاع درایران

برابر است با قربانیان "سانچی"


راه توده شماره 632 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 632 (28 دیماه 1396) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز منتشر شد. سرمقاله این شماره اختصاص به تبلیغاتی دارد که با دمیدن در بوق آن مردم را می خواهند از تظاهرات و اعتراضات بترسانند. این تبلیغات می خواهد مردم ایران را از سوریه ای شدن ایران بترساند. بخش تازه ای از رویدادهای دوران انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 را نیز در این شماره منتشر کرده ایم که مربوط است به حذف انقلابیون از صحنه. درباره شورش دیماه مردم ایران نیز چند مقاله داریم. از جمله درباره بازنده بودن روحانیت در این شورش و دلائل آن، تفاوت شورش دیماه 96 با راهپیمائی دیماه 88، انگیزه های انتشار فیلم برگماری علی خامنه ای به رهبری در مجلس خبرگان، نظرات غیر تبلیغاتی و غیر حکومتی شهیندخت مولاوردی درباره تحولات عربستان، بخش دیگری از کتاب "برخی بررسی ها"... نوشته احسان طبری و ترجمه مقالاتی در باره شورش مردم در کشور تونس که بسیار شبیه شورش دیماه مردم ایران بود، نگاهی به تفسیر شورش مردم ایران در رسانه های آلمان، نقش ستون پنجم اسرائیل و امریکا در رویدادهای ایران، بازی ترامپ با برجام و آغوش گشوده کشورهای افریقائی به روی چین.


منتخب اخبار روزهای گذشته


در میان طرفداران فیلترینگ

پیروزی کاربران تلگرام

عقل وهوشیاری را موجب شد؟


موافقت پس از ترمیم جای مشت و لگد و شلاق؟

نمایندگان خودی مجلس

قرار است از اوین دیدن کنند


فرماندهان سپاه زودتر از
روحانیت حکومتی فهمیده اند


علی مطهری:

3 نهاد اقتصادی ج. اسلامی

که هر دولتی را فلج می کنند!


شب های بی خانمانی

درمحلات ثروتمند امریکا

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


عباس عبدی:

مواضع اصلاح طلبان

در شورش مردم دقیق بود


از جمله "صدیقی" امام جمعه جانشین هاشمی تهران

خرُ و پفُ امام جمعه ها

نمی گذارد صدای مردم را بشنوند


 نامه به علی اکبر ولایتی

که با هم پزشک شدیم!

بهروز صادقی


فیلم عزاداری در ساحل بوشهر را ببینید!

هر حادثه ای نقش جرقه
در خرمن خشم مردم را دارد


اعتراف دادستان تهران را مقامات بخوانند

طبقات پائین جامعه

شورش کردند، نه نخبگان


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران