سرمقاله 808

نتایج سیاست قبول"بدتر"

دربرابر"بد" آشکارشده است!

 

در اوج بحران اقتصادی

لبنان لای چرخ دنده

مناسبات تیره عربستان و ایران

(پیک هفته ۱۰۹) 12 آبان  ماه 1400 - 3 نوامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 12 - 11 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 12 - 11 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 12 - 11 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 12 - 11 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 12 - 11 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 12 - 11 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 12 آبان

تغییر و تحولاتی با هدف

هموارکردن جاده رهبرآینده

تغییر و جابجائی هائی در ساختار جمهوری اسلامی در جریان است که هنوز معلوم نیست، این تغییرات با هدف اجرای برنامه های اصلاحی در حال انجام است و یا نوعی تصفیه و محکم کاری برای هموار کردن راه رهبر آینده و جانشین او در جمهوری اسلامی. این تصور که این تغییرات در جهت تقویت آینده ابراهیم رئیسی صورت می گیرد، نمی تواند به واقعیت نزدیک باشد زیرا چهره اصلی و رقیب، مجتبی خامنه ایست که در پشت صحنه گام به گام امور را از پدرش تحویل گرفته است. این نکته را نزدیک به دو سال پیش آیت الله مرعشی گلپایگانی رئیس دفتر علی خامنه ای پس از دیدار با برخی مراجع مذهبی ساکن قم در جریان سفر به این شهر بیان کرد و در ستایش درایت مجتبی خامنه ای گفت: ایشان امور را خوب رهبری می کند و مقام رهبری بخش هائی از اختیارات خود را به ایشان منتقل کرده است. اگر  این سخنان رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی را سند قرار دهیم، طی دو سال گذشته، اختیارات بیشتری هم باید به مجتبی خامنه ای منتقل شده باشد. تازه ترین تغییرات در مدیریت های صدا و سیما، پس از انتصاب مدیر تازه این رسانه صورت گرفته است. باید در انتظار تغییراتی در فرماندهی سپاه بود که در صورت توافق اتمی و لغو تحریم ها و کاهش تنش میان ایران و اسرائیل و امریکا، این احتمال بسیار قوی تر از امروز آشکار خواهد شد. آنگونه که از سن و سال و درجات سپاهی های برگمار شده در استانداری ها و فرمانداری ها، یا راه یافته به مجلس و دولت بر می آید، فرماندهان باقی مانده از دوران جنگ با عراق جای خود را به فرماندهانی با درجاتی پائین تر که یا پس از پایان جنگ به استخدام سپاه درآمده اند و یا در اواخر جنگ وارد سپاه شده اند خواهند داد. شاید این تغییرات نیز به بهانه جوان سازی و پاکسازی های مالی و رانتی در سپاه صورت گیرد.

همزمان با این تغییرات، برخی "تابو"ها که روحانیونی نظیر علم الهدا و پیش از او، امثال مصباح یزدی مدافع آن بودند نیز در حال شکستن است که شاید دلیل آن علاوه بر جلب رضایت مردم، ناشی از آسوده خیالی از رقبای اصلاح طلب باشد. برای نمونه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است:

کنسرت‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ورود به شرایط عادی در جامعه از سر گرفته می شود. هنرمندان، گروه‌ها و تهیه ‌کنندگان و کنسرت‌ گذارها از هم اکنون می‌توانند برای صدور و اخذ مجوز به دفتر موسیقی و مراجع ذی‌ ربط مراجعه کنند.

طرح ورود زنان به ورزشگاهها که با حضور زنان در ورزشگاه سپاهان اصفهان عملا آغاز شد، قرار است در مجلس مطرح شود. لیست عفو زندانیان که در تمام این سالها تنها شامل محکومین غیر سیاسی بوده، امسال شامل حال یکصد زندانی سیاسی شد. گرچه نام این زندانیان و جرم سیاسی آنها اعلام نشده است. همزمان با تغییر مدیران شبکه های سیما، گفته شده که برنامه 90 عادل فردوسی پور نیز بزودی از شبکه 3 از سر گرفته می شود. تمام این تغییرات و جابجائی ها از طریق بیت رهبری انجام می شود و دولت و شخص رئیسی در آن نقشی ندارد.


نظرسنجی مهر ماه 1400

مردم کدام برنامه های

سیمای ج. اسلامی را می بینند؟


بدخشان تخته پرش حمله طالبان به تاجیکستان

تاجیکستان همسایه ای که

نگران حکومت طالبان است


بیماری و ضعف اردوغان

در رسانه های ترکیه مطرح شد

 

برخی رسانه های ترکیه این فیلم ویدئویی را از اردوغان رئیس جمهور ترکیه منتشر کرده و مسئله بیماری او را بار دیگر مطرح کرده اند. این فیلم آشکارا نشان میدهد که اردوغان تعادل لازم برای راه رفتن را ندارد و ماموران اطراف مواظب او هستند و هرچه را سر راهش قرار دارد کنار می زنند. تا آنجا که گفته شده، اردوغان گرفتار سرطان روده بزرگ است و تاکنون چند بار نیز پنهانی عمل شده است.


گفتگو با رئیس برنامه وزارت معارف

طالبان از سر راه زنان و ختران

برای ادامه تحصیلات کنار میرود


راه توده 808 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 808- چهارشنبه 13 آبان 1400- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نتیجه تحریم انتخابات 1400 و بیرون آمدن "بدتر" از "بد" از صندوق های رای دارد. بخش دیگری از سقوط اصفهان بدست محمود افغان نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

"گام دوم انقلاب" شعار من در آوردی رهبر ج . اسلامی، با کدام آگاهی حوادث انقلاب 57 را تحلیل کنیم؟، تولید کننده درج. اسلامی خود را با تجارت پیوند زد، فاصله گیری از مهاجرت زدگی از آغاز دهه 70 باید آغاز می شد، نفوذ و حضور اسرائیل در کشورهای همسایه روسیه، نفرت مردم ایران ازاسرائیل را جمهوری اسلامی به همدردی تبدیل کرد، صف آرائی انقلاب و کودتا در سودان، روسیه بازیگری جهانی که نمیتوان آن را نادیده گرفت، بن بست تایوان در رابطه چین و امریکا، مانورهای طالبان میان چین و امریکا، رسانه های آلمان نظارت امنیتی رانمی پذیرند و بالاخره گزارشی از "رویاهای در خون خفته یک نسل در جنگل های سیاهکل".

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


کافی است مطمئن شویم تحریم ها لغو می شود

زبان نرم دولت

برای‌بازگشت امریکا به برجام


سعید حجاریان:

حضور نظامی ها در دولت

یعنی‌ترس از شورش درآینده


عنوان اول پیک نت 11 آبان

حضورنظامی‌خزنده اسرائیل
دراطراف ایران و روسیه!


چراغ سبز به امریکا

کمتر از دو هفته دیگر

مذاکرات وین از سر گرفته می شود


تهدید ایران  در بیانیه

 4 قدرت جهانی در "رم"

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


فقر کنونی در ایران در یکصد سال گذشته سابقه نداشته

25 در صد جمعیت ایران

حاشیه نشین شهرها شده


در توئیتی، بدون ذکر نام

مقتدا صدر از ایران خواست

در امور داخلی عراق دخالت نکند!


نگرانی روز افزون

مهاجرینی از جنس داعش

ازافغانستان وارد ایران می‌شوند


عنوان اول پیک نت 10 آبان

رئیسی در رویای رسیدن
به رهبری سرگرم تبلیغ خود است


بدون بهانه مذاکره را ادامه بدهید

وزیر خارجه روسیه

به "در" گفت که "ایران" بشنود!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزیده مصاحبه سعید حجاریان درباره اوضاع ایران و آینده جنبش نارضائی مردم بالای 5 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت داشت و پر مخاطب ترین مطلب در میان مطالب دیگر پیک نت روز گذشته (سه شنبه) بود. روی فیسبوک پیک نت سه شنبه (دیروز) بیشترین خواننده را خلاصه بیانیه تهدید آمیز چهار کشور امریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان خطاب به ایران داشت و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران