سرمقاله راه توده 806

با چه اهدافی میخواهند مردم را

 درخیابانها‌ به‌جان‌هم ‌بیاندازند؟

 

از چاله به چاه

تیغ دو لبه پیش شرط ایران

برای ادامه مذاکرات اتمی

(پیک هفته ۱۰۹) 28 مهر ماه 1400 - 20 اکتبر 2021

 pyknet100@gmail.com


28 -27 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28 -27 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28 -27 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28 -27 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


28 -27 مهر

منتخب اخبار ورزشی


28 -27 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 مهر

رئیسی، خیلی دیر

به دیگ آش نذری رسیده!

جمهوری اسلامی برای برقراری و یا احیای مناسبات با کشورهای کلیدی منطقه آنقدر دیر به سر دیگ آش نذری رسید، که حالا آنها که بالای دیگ ایستاده اند برای پر کردن کاسه ای که دراز شده ناز می کنند و به این آسانی ملاقه را به ته دیگ نمی کشند!

چهار نوبت با عربستان مذاکره کرده اند و به نتیجه ای نرسیده اند و درعوض عربستان در یک حمله هوائی جدید، موضع حوثی های یمن را بشدت درهم کوبیده و صدها تلفات برجای گذاشته است. آن زمان که هاشمی گفت و برای رهبر هم پیام داد که حاضراست برود عربستان و مناسبات دو کشور را برقرار کند، به او پاسخ ندادند و حالا که خودشان جلو افتاده اند عربستان ناز می کند. سراغ مصر رفته اند، آن هم پس از 40 و چند سال. در مصر هم برای مذاکره و مناسبات ناز می کنند.

الشرق الاوسط نوشته است: تماس‌های بدون واسطه از دو ماه پیش بین ایران و مصر در جریان است شتاب جمهوری اسلامی ناشی از روابط اسرائیل با کشورهای خلیج فارس است. امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک با مقامات چندین کشور عربی از جمله مصر دیدار کرد و گفت که بدنبال روابط با همسایگان و مصر است." اما این گفته او بازتاب مثبتی نداشته است. زیرا درحال حاضر مصر و ترکیه سخت سرگرم گفتگو و مذاکره برای گسترش مناسبات هستند. مناسبات کج دار و مریز جمهوری اسلامی با ترکیه نیز روز به روز هم کج می شود و هم می ریزد! اسرائیل در آذربایجان هیزم زیر اجاق آذربایجان می گذارد و ترکیه هم آن را فوت می کند تا شعله اش بالا بگیرد. اوضاع با پاکستان هم چنگی به دل نمی زند، بویژه که در افغانستان تیغ طالبان اگر تیز شود، برای ایران از نیام بیرون خواهد آمد. مانده است عراق که در آنجا هم بوی جنگ داخلی می آید. جنگی که اگر آغاز شود مردم آن کشور ایران و گروه های نظامی وابسته به آن را مقصر میدانند و کار از امروز خراب تر می شود. بعید است، حوزه علمیه نجف، تره برای روحانیت ایران خرد کند. نه تنها این، بلکه روحانیت حاکم در ایران را باعث و بانی اوضاع بحرانی عراق میداند.

در چنین اوضاع و احوال آشفته ای، مذاکرات اتمی هم مطرح است، که علاوه بر همه عقب و جلو کردن ها که مبادا همان راهی طی شود که روحانی طی کرده بود، حالا مشکل زبان انگلیسی هم برای مذاکرات مستقیم و محرمانه مطرح است. نه عبدالهیان به این زبان مسلط است و نه باقری کنی و سرلشکر شمخانی. مدیرکل آژانس اتمی در تازه ترین اظهار نظرش، پس از سفر به واشنگتن گفته است: «با وزیر خارجه ایران تماس تلفنی گرفتم، اما دیدار مستقیم برای گفتگو اجتناب ناپذیر است، چون در تماس غیر مستقیم نمی توانیم همدیگر را درک کنیم!» ظاهرا فکر می کند شاید به کمک مترجم مسلط فارسی- انگلیسی بتواند امیرعبدالهیان را درک کند!

دولت، شاید هم بدستور رهبر جمهوری اسلامی نمی خواهد و یا نمی تواند از تیم مذاکرات اتمی دولت روحانی استفاده کند. از هو و جنجال مجلسی ها و رسانه های مخالف برجام هم بیم دارد و به همین دلیل محروم از همکاری با تیم قبلی است که هم تجربه 8 ساله مذاکرات را دارد و هم ضعف انگلیسی ندارد. ابراهیم رئیسی هم که اساسا در این باغ ها نیست. مصاحبه تشریفاتی دوشنبه شبش با صدای سیما یکبار دیگر ثابت کرد که حتی از احمدی نژاد هم ضعیف تر است و اصلا قابل مقایسه با هاشمی و خاتمی و روحانی نیست. در همین مصاحبه با چند اظهار نظر آب نکشیده و تکراری درباره دلار باعث شد از صبح سه شنبه یکباره قیمت دلار جهشی بالا برود. خبر احتمال گران شدن بنزین هم بزودی به کارنامه او اضافه خواهد شد و در کنار نظامی شدن کامل دولت، خیز برای بستن اینترنت و برخوردهای خیابانی با زنان قرار خواهد گرفت.


قرار بود این مصاحبه زنده باشد!

مصاحبه نیمه جان

رئیسی در سیمای ج. اسلامی


هاشمی طباء:

دولت رئیسی کشور را حفظ کند

مهار تورم و گرانی پیشکش!


راه توده 806 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 806 (چهارشنبه 28 مهر 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به طرح های جدید دولت و بیت رهبری برای به جان هم انداختن مردم در خیابانها دارد. بخش دیگری از حمله محمود افغان به ایران و محاصره پایتخت صفویه در اصفهان نیز دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

دلار 284 هزار تومانی نتیجه ادامه تحریم و افتادن در دامن امریکاست، نگاهی به سخنرانی محمد امیدوار و تفاوت دیدگاههای راه توده و نامه مردم، جمهوری اسلامی اینگونه مقلد دوران شاه شد، شیعیان عراق چند پارچه از صندوق انتخابات بیرون آمدند، رویاروئی نظامی داعش و طالبان قطعی است؟، نقش روحانیون در سرنوشت جنبش های اجتماعی، شبکه تولید اخبار جعلی علیه چین، نامه اعتراضی حزب کمونیست روسیه به پوتین، جدال امریکا با چین بر سر آینده تایوان و بالاخره بخش دیگری از خاطرات محمد علی عمونی با نام "صبر تلخ" که این بخش حاوی اطلاعاتی از ارتباط رهبری حزب با بیت آیت الله خمینی است که برای نخستین بار توسط عموئی بیان شده است.

 تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


بازار لوازم خانگی در انحصار کره جنوبی

فتوای‌شرعی‌رهبر را گذاشته‌اند

در کوزه و سودش را درجیب!


نشست خبری جانشین کدخدائی

علی لاریجانی؛ گریبان

شورای نگهبان را رها نمیکند


عنوان اول پیک نت 27 مهر

آقای رئیسی حرفی ندارد

که با مردم سخن بگوید!


ادامه سردرگمی ایران به سود کیست!

مذاکرات و تفاهم اتمی

از کدام نقطه باید آغاز شود؟


اردوغان همچنان در رویای امپراطوری عثمانی است

افزایش قیمت بنزین

و سقوط ارزش "لیر" در ترکیه


رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه:

ج. آذربایجان ارتباط زمینی

ایران به روسیه را قطع کرده!


سفر سرلشکر باقری به روسیه

مشورت با مسکو برای

نوع رابطه با حکومت طالبان


برده و خورده اند

ثروت مقامات حکومتی

راز سر به مهر شده است!


عنوان اول پیک نت 26 مهر

بیگانگی و بی اعتمادی
میان حکومت ومردم درایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) روی تلگرام این روزنت، عنوان اول آن «رئیسی حرفی ندارد که با مردم سخن بگوید» بود که نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را همین مطلب داشت که اشتراک گذاری آن روی 8 فیسبوک خوانندگان بود، اما بیشترین اشتراک گذاری را خبر تفسیری مربوط به تاخیر در مذاکرات اتمی داشت که روی 14 فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران