زیر نظر دولت

سازمان بازرگانی با هدف کنترل

صادرات و واردات تشکیل‌می‌شود!

 

روی موشک های کروز هم سوار می شود

ایران موتور"میکروجت"

برای پهپادهای خود ساخت!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ - ۱۳ فوریه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۲۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۲۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۲۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۲۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۲۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۲۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۴ بهمن

سخنگویان روسیه‌هراسی

هیچ‌فرصتی را ازدست‌نمیدهند!

مخالفان گردش به شرق، حتی به قیمت فلج کامل اقتصادی کشور و گرسنگی و بیکاری مردم، از هیچ فرصتی برای بیان مخالفت خود غفلت نمی کنند. این مخالفان سخنگویانی دارند که در قلب حاکمیت جای داشته و هنوز هم در حاشیه حکومت دارای ارتباط ها و امکانات بسیاری برای پیشبرد نظرات خود هستند. از این جمله اند، "عباس آخوندی" که در دولت هاشمی رفسنجانی و دولت حسن روحانی وزیر مسکن و و راه و شهرسازی بود. آخوندی تهیه کننده طرح خصوصی سازی و دگرگونی اصل ۴۴ قانون اساسی است و ارتباط تنگاتنگی با اتاق بازرگانی داشته و دارد. تا اینجای ماجرا، ایرادی به او نیست، حتی امروز که سخنگویی مخالفان گردش به شرق را برعهده گرفته است. ایراد آنجاست که تریبون های جمهوری اسلامی یکسویه برای افرادی مانند او باز است تا مردم را علیه مناسبات با چین و روسیه تحریک کنند و به کسانی که مخالف نظرات وی هستند تریبونی داده نمی شود و حتی با اعمال فیلترینگ جلوی بیان نظرات مخالف امثال آخوندی گرفته می شود.

عباس آخوندی در آستانه سالگرد انقلاب ۵۷ دعوت نشدن ایران به کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان را بهانه کرده و اینگونه به سیاست گردش به شرق حمله کرده است:

«این قلم پیش از این تذکر داده بود که دستگاه سیاست خارجی باید بصورت شفاف و آشکار با اتحادیه اروپا وارد مذاکره مستقیم و بی‌واسطه شود و بگوید که در ارتباط با مساله اوکراین آمادگی دارد که از غرب ابهام ‌زدایی کامل کند و بی‌طرفی خود را در عمل به‌ اثبات برساند. این اقدام به مفهوم ضعف نیست. توضیح، رفع ابهام و اجتناب از نزاع شرط عقل است.  نحوه‌ی هدایت سیاست خارجی ایران (اشاره به گردش به شرق) بسیار نگران‌کننده شده و هیچ معلوم نیست که این همه هزینه برای هیچ چرا انجام می‌شود؟ مساله، نه مساله ترس و نه مساله تسلیم است. مساله مساله عقل و خردمندی است؟ هر هزینه‌ای در برابر فایده‌ای باید انجام شود. روس ها بطور مداوم غرب را علیه ایران تحریک می‌کنند و ما باید به صورت آشکار و بی‌پرده از این ماجراجویی برحذر باشیم. تعلل در این کار، امنیت ایران را به معرض خطر می‌اندازد. »

آخوندی از این واضح تر نمی توانست علیه ارتباط رو به تعمیق ایران و روسیه که امریکا و اروپا بشدت با آن مخالف هستند سخن بگوید. آنچه که او می گوید، اگر عملی شود، نتیجه ای جز این ندارد که ایران بی پشتوانه شده و امریکا و غرب به همراه اسرائیل برای رسیدن به هدف غائی خود، یعنی ادامه فشردن گلوی مردم با تحریم ها و تشدید نارضائی عمومی، راه انداختن جنگ داخلی در ایران و تکه تکه کردن کشور آستین ها را بالا بزنند.

آخوندی همین نظرات را با صراحت بیشتری در دانشگاه های ایران بعنوان استاد تکرار می کند. باز هم باید تعجب کرد که چگونه روسیه ستیزی در ایران رواج یافته و غرب با تمام امکانات تبلیغاتی خود به آن دامن می زند؟


۳ خبر از منابع روسیه

چین نگران کشیده شدن

اروپا به مرداب جنگ است!

ریانووستی –  ترجمه نعمت بوستانی


با کدام نظارت ملی

"مولد سازی" می خواهند بکنند"؟

 

هیچکس بدرستی نمیداند "مولد سازی" چگونه انجام خواهد شد و به چه نتیجه ای خواهد انجامید. بویژه که یک مصونیت قضائی هم برای مجریان این طرح در نظر گرفته اند که این خود بر ابهام درباره این طرح و آینده آن افزوده است. نه مردم درجریان ماجرا هستند و نه کارشناسان اقتصادی و حتی نه مجلس. پشت سر همه، بریده و دوخته اند و حالا باید دید این لباس را چند نفر به تن می کنند و از جیب های آن چه ثروتی بیرون خواهد آمد. اینها نکاتی است "فرشاد مومنی" اقتصاد دان در سخنرانی اخیر خود به آن پرداخته است!


مستند قدرت نیروی هوائی ایران


سالگرد انقلاب ۵۷ در مسکو

 

سالگرد انقلاب ۵۷ در هتل کارلتون مسکو برگزار شد. تا امسال، رسم بر این بود که در محل سفارت جمهوری اسلامی مراسمی مختصر برگزار شده و دفتری را از طرف وزارت خارجه روسیه امضاء می کردند اما امسال کاملا به گونه ای دیگر این مراسم برگزار شد.


ادامه حدس و گمان ها

درباره دلیل زلزله ترکیه و سوریه


شبکه های مافیائی واردات مانع اند؟

چرا تکنولوژی پیشرفته ایران

شامل صنایع مصرفی نمیشود؟


برای جلب اعتماد از دست رفته مردم

پس از آزادی زندانیان

گام بعد چه می تواند باشد؟


عنوان اول پیک نت ۲۳ بهمن

"اسرائیل" چشم اسفندیار

حمله‌نظامی امریکا به‌ایران!


گزارشی از شرکت مردم

در راهپیمائی سالگرد انقلاب ۵۷


سونامی ترکیه و سوریه

طبیعی بود و یا عمدی؟

 

۶ روز پس از زلزله وسیعی که بخش های وسیعی از دو کشور ترکیه و سوریه را لرزاند و تلفات و ویرانی های وسیع بوجود آورد، از قبرس گزارش شده که جنازه چند نهنگ نیز در سواحل شمالی قبرس پیدا شده است. حدس زده می شود که این نهنگ ها نیز در جریان زلزله جان خود را از دست داده باشند. بتدریج این شایعه قوت می گیرد که آنچه در سوریه و ترکیه روی داد تنها یک زلزله نبود بلکه یک سونامی بی سابقه بود و می تواند نتیجه اقدامی شبیه "harp" یا مشابه آن بوده باشد. یعنی اقدامی زیر زمینی برای ایجاد زلزله. این شایعه درباره زلزله ژاپن نیز وجود داشت.  بویژه که در مناطق مختلف وقوع زلزله زمین شکاف های عمیق و وسیع برداشته است. مرگ نهنگ ها می تواند در ارتباط با حقیقت داشتن شایعات باشد؟ با مروی آنچه که درباره دلیل شیوع ایدز در افریقا و بیماریهای ویروسی سالهای گذشته، بویژه کوید ۱۹ که قربانیان آن به چند میلیون رسید و یا کشف آزمایشگاههای  مخفی بیولوژیک در اوکراین،  نمی توان نسبت به سونامی اخیر در سوریه و ترکیه نیز مشکوک بود؟



رادیو هفته

 به روز شد

این رادیو هر یکشنبه منتشر می شود. آن را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


یکشنبه ۲۳ بهمن به روز شد!

رادیو هفته

 به روز شد

این رادیو هر یکشنبه منتشر می شود. آن را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) علیرغم تنگ تر شدن حلقه فیلترینگ در ایران، بالای 5 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. همین عنوان اول در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت