سرمقاله راه توده 829

ضرورت انتشار

یک روزنامه "چپ" در ایران

 

خبرگزاری « ریانووستی »

یکصد میلیون اروپایی

بدون برق خواهند ماند

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۴ فروردین  ماه ۱۴۰۱ - ۱۳ آوریل ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۴-۲۳ فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۴-۲۳ فروردین

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۴-۲۳ فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۴-۲۳ فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۴-۲۳ فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۲۴-۲۳ فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 فروردین

پوتین و لوکاشنکو  در کنفرانس مشترک خبری  

نیروهای ویژه انگلستان

کشتار"بوچا" را انجام دادند!

ریا نووستی- نعمت بوستانی

رئیس جمهور بلاروس، بمناسبت 61 مین سالگرد عزیمت یوری گاگارین به فضا، وارد مسکو شد و به همراه پوتین رئیس جمهور روسیه از مراکز فضائی این کشور دیدن کرد.

پس از دیدار از مناطق مختلف مرکز فضانوردی روسیه، هر دو رئیس جمهور در یک کنفرانس خبری  شرکت کردند که تقریباً سه ساعت بطول انجامید. پوتین در ابتدای این کنفرانس به اهمیت این روز سخن گفت و یادآور شد، ما با حفظ این دستآورد بشری باقی‌مانده از زمان اتحاد شوروی، همچنان پیشگامی خود را در امر فضا حفظ کرده ایم.

در فرازی دیگر پوتین اشاره کرد، روسیه و بلاروس برنامه‌های مشترکی در حفظ و افزایش همکاری در زمینه تحقیقات فضایی مشترک دارند، ضمن اینکه قرار است متخصصان بلاروس، در زیر ساخت های فضایی واستوک مشارکت کرده و سال آینده فضانوردان بلاروس از این مرکز به فضا بروند...

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد، من وضعیت اوکراین را بطور دقیق و همه جانبه برای رهبر بلاروس توضیح دادم. ما باید باندرا و نئو نازی ها را در اوکراین بطور کامل سرکوب بکنیم. برنامه‌های ما  قدم به قدم و طبق برنامه با موفقیت در حال اجرا است. جا دارد از همه نیروهای نظامی روسیه اعم از سربازان و افسران که قهرمانانه عملیات را پی گرفته اند سپاسگزاری کنم.

 لوکاشنکو نیز یادآوری کرد چنانچه روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین تأخیر می‌کرد، ضربه کوبنده ای از جانب اوکراین و پشتیبانان غربی آن دریافت می کرد. آنچه در بوچا، تحت عنوان «کشتار نظامیان روس» عنوان شد، بریتانیا با زدن نعل وارونه این عملیات را با نیروهای ویژه خود انجام داد تا با تبلیغات کر کننده روس ها را جنایتکار معرفی کند. ما اطمینان داریم که روسیه می‌توانست و می‌تواند تا هر چه سریع تر عملیات نظامی خود را به سر انجام برساند اما مسله اساسی آسیب ندیدن مردم غیر نظامی است که فاشیست ها آنها را سپر خود کرده اند.


مصاحبه با رهبر جمهوری دونتسک در دنباس

پیش از ورود ارتش روسیه به اوکراین

امریکا وانگلیس از سال 2014

آماده جنگ با روسیه می شدند

یونگه ولت - ترجمه عسگرداوودی


نشریه "پولیتیکو":

روسیه روی پل پیروزی

در جنگ اوکراین است!


مصاحبه تلویزیونی لاوروف

غربی ها، با خشم و جنون

علیه روسیه بسیج شده اند!


رسوائی امپراطوری رسانه ای

دروغ و جعلیات غرب

گرد و خاکی که رسانه های غرب، با بستن تمام رسانه های شرق، بصورت یکپارچه درباره جنگ اوکراین بپا کرده، حالا کم کم فرو می نشیند و مردم خود را از زیر بمباران دروغ و جعلیات بیرون می کشند. این آگاهی و بیرون آمدن از زیر بمباران تبلیغات دروغ رسانه های غرب، همراه شده با برخی مقاومت های مردمی درکشورهای عضو ناتو که مستقیما در جنگ اوکراین و در کنار فاشیست های اوکراین حضور دارند. دو نمونه ازمقاومت مردم در یونان، با بستن مسیر قطار حامل تسلیحات به مقصد اوکراین رامی بینید و یک صحنه سازی رسوا درباره کشتار مردم اوکراین توسط ارتش روسیه در اوکراین را. این رسوائی به گونه ایست که زلنسکی در مصاحبه با "پل رونزایمر" روزنامه نگار آلمانی به لکنت زبان افتاد و در پاسخ به خبرنگار که درباره کشتار مردم در بوچا سئوال کرد، گفت: یکی از سران دولت های اروپایی هم خواستار ارائه شواهدی از سوی اوکراین شده که نشان بدهد حوادث بوچا، صحنه سازی نبوده است.  او نام آن کشور و سئوال کننده را فاش نکرد اما عملا اعتراف کرد که حتی سران کشورهای غربی نیز متوجه دروغ بودن کشتار بوچا شده اند.


رهبر جمهوری دونتسک اعلام کرد

ارتش جمهوری "دونتسک"

شهر ماریاپل را در اختیار گرفت


تصاحب ساختمان های

 دیپلماتیک روسیه در لهستان


راه توده 829 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 829 (چهارشنبه 24 فروردین 1401) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به ضرورت انتشار یک روزنامه چپ در ایران دارد. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دوم خاطرات مترجم استالین در کنفرانس تهران است. در این شماره مقالاتی نیز میخوانید با عناوین زیر:

دیگه وقتشه، موسوی آزاد بشه!، افسانه اشغال کریمه توسط روسیه، اقتصاد بازار آزاد برای برخی ها آیه آسمانی است، نتیجه انتخابات فرانسه در آینه واقعیات جامعه فرانسه، امریکا و انگلیس از سال 2014 آماده جنگ با روسیه می شدند، نقش روحانیون، رجال و روشنفکران در تحولات اجتماعی دوران قاجاریه، عمران خان قربانی جنگ تبلیغاتی امریکا علیه روسیه شد، با جنگ اوکراین شکاف های جهانی عمیق تر شد، بازی نفرت انگیز امریکا در اوکراین، جنگ اوکراین چهره پاپ را هم عریان کرد و بالاخره 61 مین سال پرواز فضائی یوری گاگارین!

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


با 6 هواپیمای ارتش چین

سامانههای پدافند هوائی چین

به صربستان (یوگسلاوی) منتقل شد


چپ فرانسه چه خواهد کرد؟

نبرد دوم انتخابات فرانسه

با شمشیر احزاب بازنده مرحله اول


عنوان اول پیک نت 23 فروردین

با سقوط شهر ماریاپل

فتح شهر اودسا آغاز شد!


با شعار علیه امریکا و انگلیس

طرفداران عمران خان

در سراسر پاکستان به خیابان آمدند


خبرهائی که در غرب پخش نمی شود!


آنها که اینگونه می گریزند

از حال و روز دنیا خبر دارند؟

این وحشت و هراس ناشی از یک انفجار در میدان تایمز نیویورک است که نه کشته داشت و نه مجروح! مردم کشوری که در چهارگوشه جهان جنگ و انفجار و کشتار راه می اندازد، اینگونه از شنیدن صدای یک انفجار وحشت زده می شوند! آنها که اینگونه می گریزند با خبر هستند و یا با خبر می شوند دولت امریکا در جهان چه می کند؟ رسانه های امریکا اجازه رسیدن اخبار واقعی جهان به گوش این مردم را میدهند تا وقتی زمان انتخابات رسید، به صلح، علیه جنگ و کودتا در کشورهای دیگر و حضور ناوگان های جنگی در سراسر جهان رای بدهند.


صلح در اوکراین

درگرو مهار "ناتو" است!

رقیه دانشگری


پکن آگهی فوت ناتو را منتشر کرد

سرانجام جنگ اوکراین

پایان عمر ناتو خواهد بود!


عنوان اول پیک نت 22 فروردین

برندگان و بازندگان
در پایان جنگ اوکراین!


بازرس تسلیحاتی اسبق سازمان ملل

جنجال در "بوچا" با انتشار

 یک ویدئو کلیپ مشکوک شروع شد


اوکراین متجاوز است و نه روسیه!

دکتر محمد شریف

عضو هیئت علمی دانشگاه طباطبایی و وکیل زندانیان سیاسی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) روی تلگرام این روزنت با نزدیک به 4 هزار و پانصد خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران