با یک و نیم میلیون مسافر روزانه

"اسنپ" در تهران

گوی سبقت را ازتاکسی ربوده

 

سخنگوی کرملین:

سخنرانی دو ساعته پوتین

محصول رایزنی های وسیع بود

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲ مارس  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۸ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۸ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۸ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۸ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۸ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۸ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۹ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۲ اسفند

انتخاباتی که تمام شد

اما بحث آن ادامه دارد

مهلت رای گیری برای مجلس دوازدهم دوبار تجدید شد و تا ۱۲ شب ادامه یافت. آنگونه که تا ساعت ۸ شب برآورد کرده بودند، میزان شرکت ۶۱ میلیون دارنده حق رای نزدیک به ۴۰ در صد بوده و با دوبار تجدید زمان رای گیری امیدوار بودند که این ۴۰ در صد را ۱۰ در صد بالا ببرند. هنوز آمار دقیق شرکت کنندگان درانتخابات معلوم نیست و باید تا ساعات اولیه شنبه که وزارت کشور رسما آمار حکومتی را اعلام می کند صبر کرد. بی شک آمار شرکت کنندگان درانتخابات در تهران به مراتب کمتر از شهرها و شهرستانها بوده است، که در اعلام نتایج رای گیری این میزان نیز مشخص خواهد شد.
در سه لیست انتخاباتی پایداریچی ها و قالیباف و علی مطهری (صدای ملت) گفته می شود، لیست صدای ملت از آن دو لیست پیشی گرفته است. البته این ارزیابی ها مربوط به ساعات اولیه رای گیری است که گفته شد لیست پایداری حدود ۱۰ در صد رای آورده است. چند لیست دیگر هم برای این انتخابات اعلام شده بود که ظاهرا افراد گنجانده شده در آن لیست ها آراء چندانی بدست نیآوردند، که درباره این باصطلاح صف مستقل و لیست های مستقل و میزان آگاهی آنها از توازن نیروها و شرایط و امکانات ممکن باید در آینده سخن گفت. بحث بر سر حسن نیت ها و پیشتازی ها نیست، بلکه بحث بر سر بهره گیری از کوچکترین امکان و روزنه برای تاثیر گذاری عملی است. با اعلام لیست کامل درصد آراء و راه یافتگان به مجلس دوازدهم میزان آراء افراد گنجانده شده در لیست های دیگر نیز معلوم خواهد شد. البته اگر وزارت کشور صادقانه آراء بیرون آمده از صندوق های رای را اعلام کند.
این که در پای صندوق های رای چه گذشت و یا این که انتخابات چگونه مهندسی شد و بحث های دیگر مربوط به پیش از انتخابات، همگی می ماند برای آینده، بویژه پس از تشکیل مجلس و فراکسیون بندی ها و مشخص شدن نظر و دیدگاه کسانی که لیستی به مجلس راه یافته اند و هنوز معلوم نیست داری چه نظر و دیدگاهی هستند. فعلا و تا اینجا که گزارش شده، شرکت مردم در انتخابات، آنقدر بود که نظر آنها که منتظر بزرگترین بایکوت و تحریم انتخاباتی در جمهوری اسلامی بودند نادرست از آب در آید. از بالای ۶۱ میلیون دارنده حق رای بسیاری شرکت نکردند و بسیاری هم شرکت کردند. واقعیت اینست!
مهندس بهزاد نبوی، که در انتخابات ۸۸ پای میرحسین موسوی ایستاد و به همین جرم ۵ سال نیز زندانی شد اما حاضر به انتقاد از میرحسین موسوی و جنبش سبز نشد، شاخص ترین چهره اصلاح طلبی بود که در اولین ساعات رای گیری در انتخابات شرکت کرد. نبوی از معروف ترین زندانیان مذهبی دوران شاه نیز بود.


حاشیه های انتخابات مجلس

۴۷ در صد رای دهندگان

در انتخابات دیروز زنان بودند


سخنرانی دو ساعته پوتین

روسیه تا سال ۲۰۳۰

چه کشور باید بشود؟


حزب و برنامه

دو دستآورد بزرگ

انتخاباتی که دیروز تمام شد


نظر وزیرخارجه و سخنگوی وزارت خارجه روسیه

گفتگوی ژنرال های آلمان برای

حمله به کریمه بدست روسیه افتاد


سرمقاله ۹۲۰

در انتخابات شرکت کنیم

حتی‌برای‌داشتن چندصدا درمجلس


توپی آمدند و عقب نشینی کردند

ناتو تهدید اعزام نیروی نظامی

به اوکراین را پس گرفت!


عنوان اول پیک نت ۹ اسفند

به رای دهندگان بگوئید
به چه کسانی رای ندهند!


با نمایش قدرت نظامی و اتمی

روسیه در تدارک بزرگترین

 جشن پیروزی در جنگ دوم!


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۹ اسفند به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه 9 اسفند) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- نتایج شرکت یا عدم شرکت درانتخابات

- از تاکسی گردی تا خیابان گردی در تهران

-"حسین پناهی" طلبه ای که تاب این لباس را نیآورد

- امریکا با ایران جدا شده از چین، روسیه و کره شمالی چه خواهد کرد؟

- چگونه و با چه زبانی می توان از نامزدهای مورد نظر حمایت کرد؟

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- ادامه بازتاب های جهانی مصاحبه کارلسون با پوتین

- تا در ایران استبداد و اعدام هست،"مراببوس" هم هست و زمزمه می شود

- هیچ بوسه ای، آن بوسه غم آلوده ای نمی شود

  که گلنراقی در مراببوس خواند

- گام های عملی برای بازگشت مهاجرین افغانستان

- مافیای مسکن از چه چیز در ایران نگران است؟

- حتی برای کوچکترین تاثیر، باید در انتخابات شرکت کرد

- اسماعیل شاهرودی، تمام سوخته ای که انقلاب ۵۷ را دید و چشم برجهان فرو بست!

- به یاد ابتکارات رضا قطبی در تلویزیون ملی ایران


راه توده ۹۲۰ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده شماره ۹۲۰ (چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز درارتباط است با انتخابات مجلس دوازدهم. گزارش ویژه نیز اختصاص دارد به ماجرای سرکشی سپهبد تیمور بختیار که قصد براندازی رژیم شاه را داشت. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

آذربایجان ایران از چه زمانی به شرقی و غربی تقسیم شد؟، ارتشبدهای شاه یکی پس از دیگری از صحنه حذف شدند، تعریف توده ای از سیاست و روشنفکر سیاسی، تولید آسیائی چه شیوه ایست و چه معنائی دارد؟، برنامه روسیه در اوکراین شکست ناتوست، آیا صهیونیسم ناسیونالیسم یهود است؟، اروپا بازنده و امریکا برنده جنگ اوکراین، خاورمیانه در سال ۲۰۲۴ روی انبار باروت، ۹ دهه فاصله میان مصاحبه های استالین و پوتین، زمین زیر پای فرانسه در سنگال سست شده، چهار بدهکار بزرگ جهان و بالاخره عکسی از راهپیمائی اولین روز زن پس از انقلاب ۵۷ در اسفند سال ۵۷

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh

 


 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه که در ارتباط با انتخابات مجلس دوازدهم بود نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. متاسفانه بر اثر ایرادگیری های یوتیوب، رادیو پیک یکساعت بعد از ظهر چهارشنبه از بند توقیف یوتیوب آزاد و منتشر شد و به همین دلیل آمار آن تنها بالای 4 هزار نفر روی تلگرام پیک نت است.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت