انتخابات روز جمعه

ترس از ولایت احزاب

به‌فاجعه سیاستگریزی‌مردم انجامید

 

طرح حمله موشکی به "کریمه"

پس زلزله های افشای

گفتگوی نظامی های آلمان

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۳ مارس  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۱۳ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۱۳ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۱۳ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۱۳ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۱۳ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۱۳ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۹ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۳ اسفند

"برجام"و"توافق استانبول"

تاریخ مصرفشان گذشته!

ظاهرا به روسیه، درباره مذاکرات صلح در اوکراین پیام داده اند که غرب حاضر است قرارداد حاصل از مذاکرات استانبول که زلنسکی به توصیه بوریس جانسون نخست وزیر وقت انگلستان زیر آن زد را پذیرفته و بر مبنای آن آتش بس در اوکراین اعلام شود.

پسکوف (سخنگوی ریاست جمهوری روسیه) در پاسخ به این پیشنهاد گفت:

پیش نویس توافقنامه با اوکراین که در مذاکرات استانبول در سال ۲۰۲۲ بدست آمد را دولت اوکراین پس از امضاء آنرا نپذیرفت و زیر آن زد و  جنگ را ادامه داد. آن قرارداد دیگر اهمیت خود را از دست داده است.

پسکوف در مصاحبه با نشریه WSJ  در مورد سند حاصل از مذاکرات استانبول برای آتش بس و صلح در اوکراین، ضمن بیان این نظر افزود:

«روسیه اکنون در اوکراین در موقعیت ۲۰۲۲ نیست و قرارداد استانبول دیگر نمی تواند معیار مذاکرات صلح باشد.»

روسیه اکنون یک سوم شرق و جنوب شرقی اوکراین را که عمدتا روس تبار هستند آزاد کرده است. ارتش اوکراین علیرغم همه نوع تجهیزات نظامی که غرب دراختیارش گذاشته و علیرغم حضور ۴۵ هزار نیروی خارجی که با هدایت ناتو به اوکراین اعزام شده و به ارتش آن کشور پیوسته اند در ضعیف ترین موقعیت قرار گرفته و ارتش روسیه درتمام جبهه ها با سرعت پیش می رود. این یعنی همان موقعیت جدیدی که با موقعیت ۲۰۲۲ بکلی متفاوت است.

این ماجرا بسیار شباهت دارد با قرارداد برجام که امریکا در دولت دمکرات اوباما و ایران در دولت روحانی آن را پذیرفتند، اما ترامپ در دولت جمهوریخواهان آن را پاره کرد و مقابله با ایران را با تحریم و فشار حداکثری و تائید و تشویق و کمک به اسرائیل برای ترور دانشمندان اتمی ایران و سرانجام با ترور سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد شروع کرد و ادامه داد.

طبیعی است که اکنون فعالیت و پیشرفت های اتمی، موشکی و پهپادی ایران در موقعیت ۲۰۱۵ یعنی سال امضای قرارداد برجام نیست و به همین دلیل برجام ۲۰۱۵ دیگر نمی تواند مبنای مذاکرات اتمی با ایران باشد، البته در صورتی که نیازی به این مذاکرات باشد. بنابراین، آنها که هنوز درباره برجام درایران حرف می زنند و اجرای دوباره آن را انتظار دارند همانقدر از مرحله پرت اند که غربی هائی که میخواهند موقعیت اتمی ایران را به سال ۲۰۱۵ باز گردانند. در فاصله امضای قرارداد برجام تا اکنون که در آن هستیم، ایران پیوندهای اقتصادی و نظامی خود را با روسیه و چین تقویت و مستحکم کرده، با کشورهای خلیج فارس و از جمله عربستان مناسبات دیپلماتیک توام با همکاری برقرار کرده و قدرت و نفوذ نظامی خود را در اطراف اسرائیل و اخیرا در یمن برای کنترل دریای سرخ نشان داده است. آنها که درایران سنگ برجام را هنوز به سینه می زنند این موقعیت را درک نمی کنند به همان اندازه که امریکا و غرب حیله گرانه می خواهند ایران را به عقب و به دوران برجام باز گردانند.

این موقعیت نظامی- اتمی، پیوند با جبهه شرق و رابطه با کشورهای منطقه، همان اندازه پیشرفت است که ناتوانی در ایجاد دگرگونی اقتصادی و سیاسی در داخل کشور و سپردن قوه مجریه به دست دولتی ناتوان و تشکیل مجلسی فاقد پشتیبانی مردم که درانتخابات روز جمعه بوضوح آشکار شد ضعف است.


صندلی شکسته، زیر پای قالیباف

هیات رئیسه مجلس

تحویل جبهه پایداری می شود!


آغاز جشن جوانان در روسیه!

 

جشن جوانان با شرکت هیات  هائی از ۱۹۰ کشور جهان روز گذشته در مسکو، با حضور و سخنرانی پوتین آغاز شد. دراین جشن از ۳۰۰ قوم و مذهب شرکت دارند.پوتین در سخنرانی خود گفت:

برادری مردم پشتوانه، مزیت و قدرت اصلی روسیه بوده و هست. وحدت چند ملیتی بزرگترین ارزش فدراسیون روسیه است. در روسیه برای نسل های جوان هیچ مرز یا خط جدایی وجود ندارد. ما به جوانان اعتقاد داریم و روسیه را به عنوان کشوری با فرصت برای جوانان می سازیم.


در صورت ارسال موشک "تاروس" آلمان به اوکراین

روسیه می تواند مرکز تولید موشک

"تاروس" آلمان را با "کینژال" بزند


عنوان اول پیک نت ۱۲ اسفند

انتخاباتی که تمام شد

اما بحث آن ادامه دارد


حاشیه های انتخابات مجلس

۴۷ در صد رای دهندگان

در انتخابات دیروز زنان بودند


سخنرانی دو ساعته پوتین

روسیه تا سال ۲۰۳۰

چه کشور باید بشود؟

سخنگوی کرملین:

سخنرانی دو ساعته پوتین

محصول رایزنی های وسیع بود

 


نظر وزیرخارجه و سخنگوی وزارت خارجه روسیه

گفتگوی ژنرال های آلمان برای

حمله به کریمه بدست روسیه افتاد


سرمقاله ۹۲۰

در انتخابات شرکت کنیم

حتی‌برای‌داشتن چندصدا درمجلس



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت