سرمقاله ۹۱۵

روسیه ستیزان در ج.اسلامی

نگران‌شکست‌ ناتو واسرائیل‌اند

 

امریکا در استراتژی اتمی

۱۰سال ازروسیه عقب‌افتاده

"بنیاد روسترات"- ترجمه- کیوان خسروی

(پیک هفته ۱۰۹) ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۴ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۳-۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳-۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۳-۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳-۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳-۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۳-۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۴ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۴ بهمن

تهران

 در نیمروز سوم بهمن

سیامک زند

کافیست از خانه قدمی بیرون بگذارید تا متوجه شوید مردم در تنش بسیار شدید عصبی هستند و  حتی یک جمله کافیست تا مردم دولت را به رگبار فحش ببندند. از بقالی سر هر کوچه گرفته تا درون یک اسنپ. از ادارات گرفته تا بانک‌ها. درون ناآرام مردم از چهره شان داد میزند.

فرقی بین سن و سال و نسلها نیست. پیر زنی در صف نانوایی یا راننده جوانی در اسنپ، همه آماده برون ریزی خشم و ناراحتی خود هستند و ممکن است بر سر بی اهمیت ترین مسائل خصوصا تصادفات بین شهری دعوایی بزرگ روی دهد.

راننده خانمی در سن بازنشستگی و راننده اسنپ می گفت: پسرم کار نمیکند. شوهرم از دست بچه ها ما را ترک کرده در خیاطی‌اش میخوابد. خودم باید ماهی هفت میلیون قسط همین ماشین را بدهم و هم خانه را اداره کنم.

در تاکسی های خطی میدان ونک هنگام منتظر بودن برای تکمیل مسافر جروبحث همیشه در اوج است و اکثرا سخن از گرانی و ترافیک و اینکه مملکت به امان خدا رها شده و کسی گوشش بدهکار نیست و بالاخره با فحش های آبدار علیه دولت خاتمه می‌یابد.

 مردم در تهران بشدت عصبی هستند. امروز هم بخاطر گرانی ارز و هم خبر اعدام محمد قبادلو عصبانیت و افسردگی توامان در رخسار و گفتار مردم هویدا بود.  هیچکس به فکر انتخابات نیست و اصلا خبرهای انتخاباتی را هم دنبال نمی کنند. یگانه واکنش مردم به اخبار دولتی فحش و ناسزاست.

اما همین مردم به زیرزمین‌های مترو که میروند ناگهان آرام میگیرند. اگر حجاب بان و مسئولی ، مردم را در راهروهای مترو تحریک نکنند همه با آرامش عجیبی در کوپه ها جای میگیرند و لب به هیچ سخنی نمی گشایند. همه آرام میگیرند گویا زیر زمین های تهران برایشان امن تر است یا با ماموران دولتی و حکومتی سروکار ندارند تا تحریک شوند. همه سرشان به خودشان گرم است یا با گوشی هایشان مشغولند و یا آرام در انتظار رسیدن به مقصدشان هستند. همین مردم وقتی دوباره از تونل‌های مترو بیرون می‌آیند دو باره عصبی می شوند.

ایکاش اوضاع غیر از این بود و گزارش دیگری را می توانستم برایتان بفرستم، اما چه باید کرد که اوضاع همین است و نباید خود را فریب داد. یک بنر درباره غزه در شهر نصب شده که مردم در نهایت بی اعتنائی از کنار آن عبور می کنند. حتی کلامی از دهان مردم درباره اسرائیل و غزه نشنیدم که برایتان بنویسم. نه مثبت و نه منفی. اصلا مردم جز گرفتاری های خود نه چیزی را می بینند و نه به چیزی می اندیشند و نه به چیزی اهمیت میدهند.


نمایش توزیعشیر رایگان درمدارس


ارتش و دولت اسرائیل

زیر فشار برای خاتمه جنگ غزه

نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل

زمزمه آتش بس را شروع کرده اند


جنگ اوکراین

روسیه را پالایش کرد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۴ بهمن به روز شد

"رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.
این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.
توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد
.
در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۴ بهمن) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- دو دیدگاه نسبت به راه حل برون رفت از بحران؛
- دلیل حمایت امریکا از اسراییل چیست؟
- پیراشکی خسروی لذیذترین لقمه در خیابان نادری؛
- سوغاتی اسپانیائی که تبدیل شد به آهنگ و ترانه معروف "سوغاتی"؛
- جهان بر لب پرتگاه یک ویرانی؛
- آغوش باز افریقائی ها به روی روس ها؛
- گز و ارحام صدر، دو شکر پاره اصفهان؛
- آذربایجان ایران از چه زمانی به شرقی و غربی تقسیم شد؟
- امریکاروی متلاشی شدن ایران حساب کرده؛
- میرزاده عشقی شاعری که جان بر سر جمهوری خواهی گذاشت؛
- از چهار قدرت بازدارنده، ایران تنها دو قدرت را دارد؛
- قلعه بابک، یکی از نمادهای هویت ملی ایرانیان است؛
- گفتگوی دو کمانچه با یکدیگر.


راه توده ۹۱۵ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۵ (۴ بهمن ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این هفته درباره سقوط دولت دکتر علی امینی با توطئه شاه است که آخرین فرصت اصلاحات بدین ترتیب از دست رفت. سرمقاله این شماره اختصاص به انگیزه های اصلی پشت روسیه ستیزی که درایران بدان دامن می زنند دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید باعناوین زیر:

اصول مثبت اصلاحات دوران شاه، نشانه های تغییر ساختار اقتصادی در ج. اسلامی دیده نمی شود، شاه نتوانست مانند خمینی از اشتباهاتش درس بگیرد، خنجر یمنی ها زیر گلوی تجارت جهانی، ناامنی و استبداد به اکوادور بازگشت،  ورود مغولستان به بازار جهانی با اورانیوم، چین در هوش مصنوعی و بازرگانی اینترنتی غرب را پشت سر گذاشت، ویروس X به داد کوتوله های سیاسی خواهد رسید؟، امپراطوری امریکا با ۹۰۰ پایگاه نظامی متلاشی خواهد شد و جنگ کنونی در خاورمیانه سر آغاز دگرگونی در جهان است.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


۷ تن کشته شدند

درگیری ارتش پاکستان

با تروریست ها در بلوچستان


موسسه مطالعات جنگ

پیشروی ارتش روسیه

در اوکراین دو برابر شده


عنوان اول پیک نت ۳ بهمن

ویروس X قرار است مردم را خانه نشین کند


هدف، خالی کردن پشت ایران است

دنباله روی مطبوعات داخلی

از روسیه ستیزی کاخ سفید


تنش و اختلاف در کابینه نتانیاهو



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر خبرگزاری ریانووستی درباره ویروس X که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین خبر بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت