ژنرال امریکائی:

تاکنون ۴۰۰ امریکائی

درجنگ اوکراین کشته شده‌اند

 

جنایات آلمان نازی

در طول محاصره لنینگراد

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹) ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۹ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۹-۸ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹-۸ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۹-۸ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹-۸ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۹-۸ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۹-۸ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۴ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۹ بهمن

سرانجام اوکراین

گرگ ها، آماده

دریدن گرگ‌زخمی شدهاند

اروپا پیش بینی می کند که کاخ سفید از چنگ دمکرات ها در خواهد آمد و با ورود دوباره ترامپ به این کاخ، امریکا شانه خود را از زیر بار ناتو بیرون خواهد کشید و تمام تمرکز خود را متوجه چین خواهد کرد. بنابراین اروپائی ها می مانند و روسیه که یا باید با آن کنار بیایند و یا بدون حمایت امریکا به جنگ با روسیه در اوکراین ادامه بدهند. از هم اکنون بر سر این دو راه حل، بویژه با بحران اقتصادی و نارضائی روز افزون مردم اروپا اختلاف نظر میان کشورهای بزرگ عضو اتحادیه اروپا و ناتو آغاز شده است. پیام های مستقیم و غیر مستقیمی اروپائی ها برای مسکو می فرستند، از طرف دیگر زلنسکی در اوکراین نیز به همان اندازه نگران آینده خود و اوکراین است که اروپائی ها هستند. یعنی او هم بیمناک است که با ورود ترامپ به کاخ سفید زلنسکی بین زمین و آسمان رها شود. ناتو ۹۰ هزار نیرو تحت عنوان مانور نظامی در مرز روسیه در پری بالتیک جمع کرده تا در صورت نزدیک شدن ارتش روسیه به کیف، با دخالت مستقیم بتواند شمال و غرب اوکراین را حفظ کند تا پس از آن با روسیه بر سر آینده اوکراین مذاکره کند. همه میدانند که اوکراین دیگر در محدوده پیش از جنگ جاری در این کشور باز نخواهد گشت و روسیه در صورت ادامه جنگ می رود تا به مرزهای شمالی و غربی اوکراین برسد که این برای همسایه های اوکراین ترسناک است. بویژه برای لهستان و کشور رومانی که هر دو عضو ناتو هستند و نقش پل کمک رسانی ناتو به ارتش اوکراین را در جنگ داشته اند. اوکراین به گرگ زخمی تبدیل شده و همسایگانی که داعیه تاریخی بخش هائی از آن را داشته اند، در صدد پاره کردن این گرگ اند. لهستان، رومانی و مجارستان هر کدام قسمتی از اوکراین را سرزمین تاریخی خود میدانند و کافی است یکی از آنها برای تصاحب آن قسمتی که مدعی مالکیت آنست وارد اوکراین شود تا آن دولت های دیگر هم وارد اوکراین شده و سهم خود را تصاحب کنند.

زمزمه هایی درباره بهره گیری ناتو از سلاح های اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین می شود و به همین دلیل روسیه نیز مدام دندان های اتمی خود را نشان میدهد. امریکا موشک های اتمی جدیدی را در انگلستان نصب کرده و یا می خواهد بکند و روسیه در اتحاد کامل با جمهوری بلاروس موشک های اتمی و سامانه های موشکی چند منظوره خود را در این جمهوری نصب کرده است. روسیه همچنین خود را آماده تقابل اتمی با امریکا نیز می کند. نه در اروپا بلکه در نزدیک ترین نقطه به خاک امریکا. یعنی قطب شمال و به همین دلیل ناوگان یخ شکن های اتمی روسیه با یخ شکن های اتمی جدید تقویت می شود و سیبری تبدیل به بزرگترین دژ اتمی روسیه شده است.

آیا این صلح مسلح به موشک های قاره پیمای اتمی، سرانجام درهم خواهد شکست و جنگ ویرانگر جهان آغاز خواهد شد؟ پاسخ به این سئوال باز میگردد به نقش جنبش های اعتراضی و بحران اقتصادی در اروپا و امریکا از یکسو و بحران غافلگیر کننده چند تکه شدن امریکا. یعنی اعلام استقلال برخی ایالت های امریکا مانند تگزاس که اکنون در نوک پیکان جدائی از دولت فدرال و کاخ سفید قرار دارد.

ترامپ که خود را آماده بازگشت به کاخ سفید کرده، بی آنکه رسما اعلام کند، با حمایت از استقلال عمل ایالت ثروتمند تگزاس به کاخ سفید نشان داده که در صورت مانع تراشی بر سر راهش، امریکا را به دو نیم تقسیم خواهد کرد. از هم اکنون ۲۴ ایالت امریکا حمایت خود از تگزاس را اعلام کرده اند. در این ایالت ها جمهوریخواهان قدرت را در دست دارند.

دراروپا، فرانسه که خود درگیر جنبش های استقلال طلبانه افریقاست، جلوتر از آلمان سعی می کند از زیر بار جنگ اوکراین بگریزد. در آلمان نیز صدراعظم این کشور ضمن قبول اشتباهاتش که منجربه سقوط تولید و اقتصاد آلمان شده گفته که قصد کناره گیری ندارد که این خود به معنای آنست که نه تنها مردم بلکه محافل حاکمه آلمان نیز به سود این کشور می دانند که شولتز کنار برود و تا دیر نشده در یک انتخابات خارج از نوبت، ترکیب دیگری سکان رهبری آلمان را بدست بگیرد.

فعلا سوئیس را اروپائی ها پل ارتباطی با روسیه کرده اند. وزیر امور خارجه سوئیس در حاشیه اجلاس شورای امنیت سازمان ملل با لاوروف وزیرخارجه روسیه دیدار کرد و بی آنکه بگوید چه گفته و چه شنیده، پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: « سوئیس در حال مذاکره با شرکای مرکزی خود در مورد اوکراین است و شرایط نشست صلح در اوکراین را بررسی می کند . گفتگوها با روسیه  ادامه خواهد داشت زیرا بدون روسیه هیچ راه حل صلح آمیزی برای اوکراین وجود نخواهد داشت.»

(فیلم: سربازگیری اجباری در اوکراین. =کفگیر به ته دیگ خورده!)


آیا محور مصر- ایران- روسیه تشکیل می شود

شتاب مصر برای

نزدیکی به ایران و روسیه


بی نظمی روز افزون در اروپا

 

اینجا یکی از مراکز خرید آمستردام در کشور هلند است. نوجوان هائی که تقریبا همگی زیر ۱۵ سال دارند، بصورت گروهی با هدف حمله به فروشگاه ها وارد این مرکز شده اند. مغازه داران که سابقه ذهنی این نوع گروه ها را دارند، اغلب مغازه های خود را بسته اند. نوجوانان که در میان آنها موسیاهان برتری عددی دارند، تقریبا لباسی متحد الشکل بر تن دارند. پلیس هلند که تجربه این نوع یورش ها را دارد، از در روبرو وارد مرکز خرید شده و گروه نوجوانان به سمت در خروج دیگر عقب نشینی می کنند. آشفتگی و بی نظمی روز به روز در کشورهای اروپائی بیشتر می شود که این تنها نمونه کوچکی از آنست. در نمونه های دیگر مهاجمین گروهی اغلب سلاح سرد و یا حتی گرم نیز همراه دارند.


یخ شکن های اتمی

به ناوگان یخ شکن روسیه می پیوندند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


در برابر پیشرفت نظامی روسیه

استراتژی جدید امریکا

برای ازدست‌نرفتن بقیه‌ اوکراین


اسپوتنیک نوشت

حماس کنترل اداری شمال

ومرکز غزه را بدست گرفت


عنوان اول پیک نت ۸ بهمن

اوباما- هیلاری- میشل

این‌مثلث جانشین بایدن‌میشود


در دریای سرخ

حمله موشکی یمن

به نفتکش انگلیسی و ناو امریکائی


هشتادمین سال

شکست محاصره لنینگراد


اگر جنگ اوکراین ادامه یابد

روسیه به مرزهای لهستان می رسد

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


دیدار و مذاکرات دبیران

شورای امنیت ملی روسیه و ایران



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری "استراتژی امریکا برای از دست نرفتن همه اوکراین" که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شده، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را بازداشت اوکرائینی نیمه میلیونر در فرودگاه مونیخ داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت