کشورهای اروپائی تبدیل به

اسب‌درشکه جنگی امریکا شده‌اند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 

گزارش فساد به رهبر

مصاحبه جنجالی سعید محمد

علیه قالیباف درصداوسیما

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۳۰ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۹-۱۰ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹-۱۰ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۹-۱۰ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹-۱۰ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۹-۱۰ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۹-۱۰ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۴ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۰ بهمن

بی اعتنائی مردم

به‌مهندسی انتخابات مجلسین

این که انتخابات مجلس آینده مهندسی خواهد شد، تردید نیست و پیک نت از چند ماه پیش همین ارزیابی را از انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان منتشر و بر آن تاکید کرده است. این پیش بینی تحقق خواهد یافت و رد صلاحیت هائی که صورت گرفته بر همین واقعیت دلالت دارد. ما در ارزیابی های خود از مهندسی انتخابات مجلس آینده نوشتیم که باید دید این مهندسی انتخابات با کدام هدف و سیاست انجام خواهد شد و چه ترکیبی را می خواهند برای مجلس آینده تشکیل بدهند. هدف مجلسی طرفدار سیاست راهبردی گردش به شرق است و یا سپردن مجلس به حجتیه که با نام جبهه پایداری فعالیت می کند؟ در جریان این مهندسی انتخاباتی نسل جوان مذهبی را می خواهند به مجلس ببرند و یا صرفا هدف قلع و قمع نیروهای با سابقه در ۴۵ سال اخیر است؟ هدف یک راهبرد اقتصادی و سیاسی آینده نگر است و یا همه تلاش بر مبنای پیش بینی درگذشت رهبر کنونی جمهوری اسلامی و زمینه سازی برای ترکیب شورای رهبری موقت و یا حتی انتخاب یک رهبر جانشین؟

آنچه باید برای آن پاسخ پیدا کرد همین نکات بالاست، چرا که در غیر اینصورت همان جنجال ها و اعتراض های فصلی و نوبتی پیش از انتخابات در دوره های گذشته مجلس و ریاست جمهوری است و پس از انجام انتخابات - با هر میزان که مردم در آن شرکت کنند- این اعتراض ها و هیاهوها زیر سایه اخبار و رویدادهای جدید داخلی و خارجی به فراموشخانه سپرده خواهد شد.

هیچ نامزد انتخاباتی برنامه سیاسی و اقتصادی اعلام نکرده، شورای نگهبان هیچ نوع معیاری را اعلام نکرده تا معلوم شود این معیار سیاسی است و چشم بر آینده تغییرات اقتصادی و سیاسی در جمهوری اسلامی دارد و یا صرفا حذف رقبا، بی خاصیت تر کردن مجلس و بویژه مجلس خبرگان انتخاب رهبری و پیش بینی حوادث پس از در گذشته رهبری کنونی؟

فعلا حکومت به شمول تمام نهادها و باضافه دولت سعی در کشاندن مردم به پای صندوق های رای دارند، بی آنکه برای این جلب مشارکت کوچکترین تغییری در سیاست یکدست سازی دو مجلس شورا و خبرگان بدهند. آیا مردمی که اکثریت آنها با حکومت قهر کرده اند، پای صندوق ها خواهد رفت؟

آخرین نظرسنجی ها که بلافاصله دستور داده شد از صفحات روزنامه ها حذف شود و هیچ رسانه داخلی آن را منتشر نکند می گوید که حداکثر میزان شرکت در انتخابات ۳۰ در صد خواهد بود.

گفته شد که این نظرسنجی را یک نهاد دولتی در کل کشور انجام داده است.  خروجی این نظر سنجی در باره تهران اینگونه است:

در استان تهران میزان مشارکت کمتر از ۲۲ درصد و در شهر تهران ۱۵ درصد است.

کار آمد نبودن مجلس، فساد حکومتی و ناامیدی از آینده کشور دلائل مردم برای شرکت نکردن در انتخابات ذکر شده است.


پیش بینی معاون شورای عالی امنیت روسیه

آلمان "رایش چهارم" را تشکیل میدهد

و جنگ در اروپا روی خواهد داد!


مردم غزه زیر بمباران هم

خانه و شهر خود را ترک نکردند

 

 ۱۱۵  روز از بمباران غزه می گذرد و مردم این منطقه، در حالیکه خانه هایشان ویران شده حاضر نشده اند حتی زیر بمباران زادگاه خود را ترک کنند. حتی در شمال غزه که اسرائیل بیشترین بمباران را در آنجا انجام داد و مدعی شد که دیگر امکان زندگی در شمال برای مردم غزه وجود نخواهد داشت و به همین دلیل بهتر است به صحرای سینا بروند. مردم نه به صحرای سینا رفتند و نه شمال غزه را ترک کردند و حالا که از وسعت بمباران ها کاسته شده، بتدریج به همان خرابه هائی که در غزه باقی مانده بازگشته اند. این فیلم نشان دهنده زندگی در غزه زیر بمباران اسرائیل را نشان میدهد.


شهرهای بزرگ فرانسه را

کشاورزان اشغال کردند!


ژنرال امریکائی:

تاکنون ۴۰۰ امریکائی

درجنگ اوکراین کشته شده‌اند


جنایات آلمان نازی

در طول محاصره لنینگراد

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت ۹ بهمن

سرانجام اوکراین

گرگ ها، آماده

دریدن گرگ‌زخمی شدهاند


آیا محور مصر- ایران- روسیه تشکیل می شود

شتاب مصر برای

نزدیکی به ایران و روسیه


یخ شکن های اتمی

به ناوگان یخ شکن روسیه می پیوندند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


در برابر پیشرفت نظامی روسیه

استراتژی جدید امریکا

برای ازدست‌نرفتن بقیه‌ اوکراین



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته در مقایسه با دیگر اخبار و گزارش ها بیشترین خواننده را داشت. این عنوان اول روی تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول پر خواننده ترین مطلب بود و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت