سرمقاله ۹۱۶

دو گزینه انتخابات

مشارکت اندک-مجلس‌کارشکن

 

تازه ترین اظهار نظر "بورل"
از جنگ اوکراین
آبی برای اروپا گرم نشد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۳۱ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۱-۱۰ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۱-۱۰ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۱-۱۰ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۱-۱۰ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۱-۱۰ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱۱-۱۰ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۱ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۱ بهمن

بی خبری از اوضاع جهان

خوش خیالی حمله به ایران

مائو رهبر انقلاب چین، زمانی که خواست هیزم تازه ای زیر دیگ انقلاب چین بگذارد، ابتدا جهش بزرگ را بعنوان توسعه اقتصادی اعلام کرد و سپس دست به یک انقلاب فرهنگی برای تزریق کادرهای تازه نفس به داخل حزب زد. در جریان هر دو طرح گفته می شود میلیون ها نفر قربانی شدند. تئوری او برای جهش بزرگ، محاصره شهرها از طریق روستاها بود و حالا وقتی کشاورزان در اروپا به حرکت در آمده و شهرها را محاصره کرده اند، آن تئوری انقلابی مائو در اروپا تحقق می یابد.
این سه صحنه از اعتراض های کشاورزان آلمان، فرانسه و اسپانیاست که در هر سه کشور کشاورزان با کود گاو و زباله جاده های منتهی به شهرهای بزرگ را می بندند. البته اعتصاب در جهات دیگری هم آغاز شده، از جمله پزشکان کلینک های آلمان. ادامه جنگ اوکراین، گرانی ها در اروپائی که هرچه داشت در سبد دولت و ارتش اوکراین و ناتو گذاشت، میرود تا اروپا را متلاشی کند. البته امریکا بر این تصور است که این متلاشی شدن و سقوط اقتصادی اروپا و بویژه وحشت سرمایه داران از نا امنی در اروپا به سود امریکاست زیرا آنها راهی امریکا شده و اقتصاد امریکا رونق می گیرد. غافل از اینکه در خود امریکا تمام زمینه های یک جنگ ایالتی مشاهده می شود. جنگی که کلید آن را فعلا تگزاس زده و ایالت های دیگر امریکا که در آن جمهوریخواهان بر سر کارند نیز از قیام تگزاس برای در دست گرفتن کنترل مرزهای مشترک با مکزیک استقبال کرده و ضمن اعلام پشتیبانی کار ثبت نام داوطلب برای اعزام به تگزاس برای کنترل مرز با مکزیک را شروع کرده اند.
ترامپ زیرکانه از این وضع حمایت می کند و شواهد نشان میدهد که اگر او از صندوق های رای بیرون نیآید، به تگزاس رفته و امریکا را به دو نیم تقسیم می کند. آنچه او در پایان انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی بایدن، با طرح حمله به کنگره امریکا کرد، حالا با دست بازتری ایالت متحده را تبدیل به ایالت نامتحد خواهد کرد. بنابراین، آن خواب خوش کوچ سرمایه ها از اروپا به طرف امریکا، تحقق یافتنی نیست و این ماهی اقتصادی را چین خواهد گرفت، همچنان ماهی نظامی را روسیه در اوکراین خواهد گرفت.
اوضاع اروپا و امریکا اینگونه است و آن براندازان خوش خیالی که در سه روز گذشته، بار دیگر خوشحال شده اند که امریکا بعنوان تلافی کشته شدن ۳ سربازش در پایگاه مخفی میان اردن و سوریه می خواهد به ایران حمله نظامی کند، در خواب و خیال اند. چنان در خواب و خیال که از عقب نشینی های سیاسی اروپا و نظامی اسرائیل و مذاکرات سازش با حماس در روزهای اخیر هم غافلند. حماس و اسرائیل هر دو اعلام کرده اند که به موفقیت هائی برای آتش بس طولانی رسیده اند و وزیر خارجه انگلستان نیز روز گذشته از قبول یک دولت فلسطینی سخن گفت. راه حلی که روسیه و چین و تاحدودی ایران از آن حمایت کرده اند. این عقب نشینی ها بیش از این خواهد شد و بعید است که صهیونیست های اسرائیلی را اجازه دست زدن به یک ماجراجوئی جدید علیه لبنان بدهند.
امریکا در ۹۰۰ نقطه جهان پایگاه نظامی- نیابتی دارد و آنوقت بند کرده اند به سلاح رساندن ایران به سازمان های شبه نظامی در عراق و یمن، لبنان و فلسطین و یا فروختن موشک و پهپاد به روسیه.
درد ایران ناتوانی حکومت در داخل کشور برای دست زدن به یک تحول اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است، نه حمایت از چند سازمان شبه نظامی که اتفاقا این حمایت، تاکنون ضامن حفظ تمامیت ارضی ایران بوده است. چنان که گسترش مناسبات نظامی و اقتصادی با روسیه و چین.
حتما این ضرب المثل عامیانه را شنیده اید که می گوید: "بند شلوارت را نگه دار، نمی خواد زلف همسایه را فر بزنی!"


از احداث این جاده ۷ کیلومتر باقی مانده

چین و افغانستان

با یک جاده به هم وصل میشوند


در یک روند دو ساله

روسیه و بلاروس

تشکیل یک دولت واحد میدهند


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۱ بهمن به روز شد

رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱۱ بهمن) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- فاتحه با تاخیر ابراهیم رئیسی  بر سر قبر قاسم سلیمانی

- حسن روحانی را هم از قطار حکومت پیاده کردند

- تا تشکیل دولت فلسطین خشونت در خاورمیانه ادامه خواهد یافت

- آشتی مردم با حکومت دور از انتظار است

- همراه با فرزندان خود، سری به موزه انتظامی آقای سینما و نمایش ایران بزنید

- مسجدی به رنگ شاد "صورتی" در شیراز

- ویروس X و انتخابات در اروپا

- رقص شکم را، زنان شرقی یاد زنان غربی دادند!

- روسیه ستیزان ایران، نگران  شکست اسرائیل در غزه و ناتو در اوکراین هستند
- کاخ صاحبقرانیه و امضای فرمان مشروطیت
- احزاب ملی گرا در اروپا پر قدرت شده اند

- به یاد "احمد ظاهر" خواننده محبوب افغانستان

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- آرامش مردم در زیر زمین مترو، عصبانیت آنها در خیابانها

- دختران تنبک نواز، از پسران جوان سبقت گرفته اند


راه توده ۹۱۶ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۶ (چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره مربوط به ترور حسنعلی منصور نخست وزیر ایران بدست گروه موتلفه اسلامی است. سرمقاله این شماره اختصاص به مهندسی انتخابات مجلس دارد. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

آیا سقوط شاه اجتناب ناپذیر بود؟ سرانجام "نادر شاه" و رژیم افشاریه بارها درایران تکرار شده، با جنگ غزه، تاریخ یهود باردیگر مرور شد، گام های بزرگ به سوی رفاه عمومی در روسیه، تلاش برای بازگرداندن آلمان به دوران صدراعظمی "ویلی برانت"، "باب المندب" پل خر بگیری در دریای سرخ، ترکمنستان پشت نقاب تبلیغات گلوبالیستی، جنبش اعتراضی کشاورزان اروپا علیه واردات غلات از اوکراین، بایدن یا ترامپ؟ کدامیک در کاخ سفید به سود روسیه است؟ و بالاخره مبارزه ۳۰ ساله چین و ۵۰ ساله اروپا با گرمایش زمین.

 

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


کشورهای اروپائی تبدیل به

اسب‌درشکه جنگی امریکا شده‌اند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


گزارش فساد به رهبر

مصاحبه جنجالی سعید محمد

علیه قالیباف درصداوسیما


عنوان اول پیک نت ۱۰ بهمن

بی اعتنائی مردم

به‌مهندسی انتخابات مجلسین


پیش بینی معاون شورای عالی امنیت روسیه

آلمان "رایش چهارم" را تشکیل میدهد

و جنگ در اروپا روی خواهد داد!


ژنرال امریکائی:

تاکنون ۴۰۰ امریکائی

درجنگ اوکراین کشته شده‌اند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

"بی اعتنائی مردم به مهندسی انتخابات" عنوان اول پیک نت روز گذشته بود که روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را جدال سعید محمد و قالیباف داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت